Zapowiedź gry Dead Space 3 (PS3)
Materdea @ 11:44 04.11.2012
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Czym usprawiedliwić fakt, że coraz więcej gier zostaje poddane uproszczeniu? Rozleniwienie społeczeństwa? Mniejsze zasoby wolnego czasu? Chęć dotarcia do szerszego grona odbiorców? Wszystkiego po trochu – niemniej ciężko mi przełknąć wiadomość, że moje ulubione uniwersum zostaje tak brutalnie ograbione z tego, co miało najlepszego - ciężkiego, przytłaczającego klimatu, klaustrofobicznych i ciasnych lokacji oraz fenomenalnego uczucia grozy.
Czym usprawiedliwić fakt, że coraz więcej gier zostaje poddane uproszczeniu? Rozleniwienie społeczeństwa? Mniejsze zasoby wolnego czasu? Chęć dotarcia do szerszego grona odbiorców? Wszystkiego po trochu – niemniej ciężko mi przełknąć wiadomość, że moje ulubione uniwersum zostaje tak brutalnie ograbione z tego, co miało najlepszego - ciężkiego, przytłaczającego klimatu, klaustrofobicznych i ciasnych lokacji oraz fenomenalnego uczucia grozy.
Seria Dead Space debiutując w 2008 roku niemal z miejsca zaskarbiła sobie setki tysięcy serc miłośników horrorów. Kontynuacja wydana 3 lata później nie dała plamy i zbierała wysokie oceny od branżowych serwisów. Trzecia część, która pierwotnie ma ukazać się w przyszłym roku (okolice lutego), zrywa z dotychczasowymi dokonaniami poprzedniczek. Pokaz na tegorocznych targach E3 i gamescom wywołał lekkie zamieszanie i kontrowersje wśród społeczności skupionej wokół twórczości Visceral Games.
Dead Space 3 odejdzie od elementów stanowiących niegdyś filar cyklu – naturalnie nie całkowicie. W efekcie otrzymamy więcej dynamiki, strzelania i akcji. Deweloperzy zapewniają, że wszystko zostanie po staremu, że będzie to klasyczny Dead Space wzbogacony o nowe aspekty.
Akcja rozegra się na skutej lodem planecie Tau Volantis, która najeżona licznymi niebezpieczeństwami będzie bardzo nieprzyjemna w stosunku do gracza. Warto wymienić tutaj m.in. wzgórza, z których często spada lawina czy mroczne jaskinie, gdzie nietrudno o śmierć. Niektóre ścieżki można przebyć jedynie korzystając z konstruktorskich umiejętności bohatera.
Ponownie wcielamy się w skórę Isaaca Clarke’a. Inżynier z dość sporą dziurą w psychice nabawił się rozdwojenia jaźni, a tu przychodzi znów ratować ludzką rasę przed plagą wrednych nekromorfów (i nie tylko). Na szczęście do pomocy Isaac dostał kompana – Johna Carvera. W walce ze zmutowanymi ludźmi kierują nim pobudki czysto prywatne. Stracił on bowiem dziecko oraz żonę w jednym z ataków tych paskud. Oprócz wspomożenia głównego bohatera w walce, prowadził będzie z nim również rozmowy, komentował sytuację, a dodatkowo deweloperzy przygotują jedną misję w pełni poświęconą Carverowi – rozegramy ją w kooperacji.
Co-op – według twórców – powstaje w zamian za tradycyjny multiplayer, który zagościł w „dwójce”, aczkolwiek nie zdał egzaminu. Sama rozgrywka we dwójkę będzie wymagała różnych taktyk. Walcząc razem, Isaac i John stawią czoła większej ilości nekromorfów oraz bardziej złożonym łamigłówkom na specjalnie zaprojektowanych mapach. Loot zdobyty podczas ekspansji Tau Volantis zostanie przypisany do profilu postaci. Dzięki temu przeniesiemy do singla schematy broni stworzone przez przyjaciół lub otrzymany od nich ekwipunek.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler