Darksiders II (PS3)

ObserwujMam (20)Gram (7)Ukończone (10)Kupię (11)

Zapowiedź gry Darksiders II (PS3)


JayL @ 10:43 09.01.2012
Łukasz "JayL" Jakubczak

Kolejne dziwactwo rynku gier – wiele produkcji z niezłą kampanią, stojących na wysokim poziomie, przechodzi bez większego echa. Dlaczego? Ciężko powiedzieć.

Kolejne dziwactwo rynku gier – wiele produkcji z niezłą kampanią, stojących na wysokim poziomie, przechodzi bez większego echa. Dlaczego? Ciężko powiedzieć. Takim programem było pierwsze Darksiders. Średnia ocen lekko powyżej 80%, niezła sprzedaż, ale kto dziś o nim pamięta? A przecież premiera miała miejsce w 2010 roku! Jasne, jeśli wspomnisz ten tytuł, parę osób na pewno rzuci kilka ciepłych słów, ale gdy poprosisz ich o wymienienie najlepszych dzieł z tego roku, mało kto wygrzebie z pamięci twór Vigil Games.


Więcej filmów z Darksiders 2


Ot, taka jest różnica pomiędzy grami świetnymi, a „zaledwie” (bardzo) dobrymi. Mimo że przy jednych jak i drugich bawisz się świetnie, zapamiętujesz tylko te pierwsze. Nie ma jednak co rozwodzić się nad przeszłością – już niedługo premiera sequela, a więc kolejna szansa na to, by podbić serca graczy i przekonać ich, że seria ta zasługuje na trwałe miejsce w pamięci graczy. Twórcy zabierają się jednak do tworzenia swego cyklu w dość specyficzny sposób. Nie będzie wspólnego mianownika w postaci bohatera – w tej roli ujrzymy tym razem nie Wojnę, a Śmierć. Powrócimy za to do tego samego świata, na dodatek w skórze Kostuchy kontynuujemy poznawanie tej samej historii, w której uczestniczył Wojna. Ten został skazany przez Radę Spopielonych za wywołanie Apokalipsy, jednak jego brat uważa, że niesłusznie, w związku z czym wyrusza w podróż, której celem jest oczyszczenie imienia Jeźdźca Apokalipsy.

Śmierć jest zupełnie innym bohaterem, niż Wojna. Bardziej zwinny, szybszy, mniej masywny, w związku z czym ma również inny zestaw ciosów. Jak mówią twórcy, jeśli postać z „jedynki” porównać do RPG-owego wojownika, w „dwójce” pokierujemy łotrzykiem. Różnice występują zarówno w aspektach sprawnościowych, jak i w samym wyglądzie. Przede wszystkim widać to po zbroi – ta jest dużo lżejsza, w niczym nie przypomina pełnego pancerza Wojny. Choć nie jest pewne, czy ten styl zostanie utrzymany przez całą kampanię. Strój bowiem będzie można zmieniać, dzięki zbieranym po wrogach częściom, takim jak naramienniki czy nagolenniki. Tak samo jest w przypadku oręża. O ile standardowo machamy kosą (bo niby czym innym?), z czasem możemy wymienić ją choćby na młot. Każdy rodzaj broni będzie zapewne skuteczniejszy przeciw określonemu rodzajowi wrogów, także wyprowadzane nimi ciosy powinny się różnić. W końcu nie ma szans, by orężem obuchowym zadawać cięcia niczym mieczem.



Jeśli myślicie, iż to jedyny RPG-owy system zaimplementowany w grze, mylicie się. Oprócz modyfikowania pancerza (czego swoją drogą obecnie czasem brakuje nawet w cRPG-ach) autorzy udostępnią nam także statystyki postaci. Dzięki temu elementowi rozwiniemy podstawowe zdolności bohatera, jak siła czy zręczność, a także odblokujemy nowe ciosy. Jak dokładnie będzie to wyglądać, jeszcze nie wiadomo, ale takie rozwiązanie z pewnością uprzyjemni rozgrywkę, pozwalając dostosować Śmierć do własnych preferencji.

Screeny z Darksiders II (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosguy_fawkes   @   21:43, 09.01.2012
Ja również. Darksiders 2 to dla mnie must have. Jedynka wywarła na mnie kolosalne wrażenie. Do dziś się cieszę, że nie poskąpiłem tych 50zł.
0 kudospawelkin686   @   22:12, 09.01.2012
Pierwsza część znakomita. ta zapowiada się jeszcze lepiej!
0 kudosDirian   @   00:34, 10.01.2012
Część pierwsza to kolejna pozycja na którą nie znalazłem czasu. A szkoda, bo chętnie bym zagrał, szczególnie, że dwójka zapowiada się znacznie lepiej.
0 kudosMarcus00   @   18:22, 10.01.2012
Jedynka to gra genialna, tematyka chrześcijańskiej Apokalipsy, Jeźdźcy i anioły, demony... moje klimaty, zresztą genialnie przedstawione. A dwójka zapowiada się na coś jeszcze lepszego.
Ba, kto wie, czy nie zostanie grą roku 2012?
A zresztą, wygląda na to, że gra zwana slasherem będzie dużo bardziej RPGowa niż coś, co już nominowali do "gry RPG roku 2012".
0 kudosRontearax   @   14:46, 11.01.2012
Jak można pisać takie rzeczy o Darksiders? Jedynka była genialna pod każdym względem! Nie ma "tego czegoś"? Zależy co rozumiesz przez "to coś". Bo według mnie właśnie Darksiders, a nie żadna inna gra owo "coś" posiada. Cóż może to kwestia gustu, może przesadzam, ale jak czytam takie obelgi w stronę jednej z moich ulubionych gier to nie mogę stać spokojnie.

Co do gry - u mnie pewniak. Kupuję w ciemno. Na pewno się nie zawiodę. Motyw Apokalipsy, walki aniołów z demonami w jedynce wykorzystano po mistrzowsku, tworząc fabułę, której pozazdrościłaby niejedna książka. A więc o fabułę sequela się nie martwię. Grafikę i gameplay widać w filmikach z gry. Do tego dochodzi nowy bohater, miejsce akcji i wiele wiele nowości takich jak zbieranie elementów pancerza i modernizacja zbroi. Słowem - hit.
0 kudosMarcus00   @   17:44, 11.01.2012
Cytat: Rontearax
Jak można pisać takie rzeczy o Darksiders? Jedynka była genialna pod każdym względem! Nie ma "tego czegoś"? Zależy co rozumiesz przez "to coś". Bo według mnie właśnie Darksiders, a nie żadna inna gra owo "coś" posiada. Cóż może to kwestia gustu, może przesadzam, ale jak czytam takie obelgi w stronę jednej z moich ulubionych gier to nie mogę stać spokojnie.

Co do gry - u mnie pewniak. Kupuję w ciemno. Na pewno się nie zawiodę. Motyw Apokalipsy, walki aniołów z demonami w jedynce wykorzystano po mistrzowsku, tworząc fabułę, której pozazdrościłaby niejedna książka. A więc o fabułę sequela się nie martwię. Grafikę i gameplay widać w filmikach z gry. Do tego dochodzi nowy bohater, miejsce akcji i wiele wiele nowości takich jak zbieranie elementów pancerza i modernizacja zbroi. Słowem - hit.


Ba, Darksiders jest zbyt dobre na dzisiejsze czasy. Gdzie tam tym wszystkim "hiciorom" których przejście trwa pięć godzin do Darksiders.
Uriel forever!
0 kudosmichalz78   @   19:02, 11.01.2012
koleś dziwnie podobny do Raziela :-/
0 kudosMarcus00   @   19:09, 11.01.2012
Z Soul Reaver? Ano tak! Tylko bez chusty mi się nie skojarzył aż tak bardzo.
0 kudosSatarPL   @   17:38, 17.01.2012
Pierwszy raz widzę w minusach zbyt duży śwat Zdziwiony
0 kudosMarcus00   @   20:03, 18.01.2012
Cytat: SatarPL
Pierwszy raz widzę w minusach zbyt duży śwat Zdziwiony

Bo może być zbyt wtórny i nieciekawy. Konsternacja
0 kudoslajza100   @   13:34, 19.01.2012
Jedynka byla super ,napewno kupie 2 na allegro Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   19:22, 21.01.2012
Cytat: SatarPL
A o tym nie pomyślałem.

Bo na ten przykład w Obku był duży, ale nudny i zniechęcający do gry.
0 kudosAndziorka   @   20:25, 21.01.2012
Zapowiada się soczyście, oglądałam materiały na MG, trochę czytałam w gazetach i chyba będę chętna Szczęśliwy
0 kudosMarcus00   @   17:34, 23.01.2012
Ciekawi mnie, czy spotkamy Wojnę z jedynki.
A swoją drogą, Andziu, pierwsze Darksiders też Ci polecam.
Dodaj Odpowiedź