Grand Theft Auto V (PS3)

ObserwujMam (135)Gram (54)Ukończone (81)Kupię (25)

Widzieliśmy Grand Theft Auto V (PS3)


Lucas-AT @ 10:32 24.05.2013
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja



Los Santos i okolice aż tętnią od zadań pobocznych, wśród których znajdą się tzw. misje dynamiczne znane z Red Dead Redemption. Jedną z nich miałem przyjemność zobaczyć. Michael usłyszał wołanie o pomoc znanej aktorki, która nie mogła uwolnić się od natrętnych paparazzi. Usiadł zatem za kierownicą swojej bryki i odwiózł dziewczynę do jej domu na wzgórzach Vinewood, po drodze gubiąc ścigających go fotografów. Jako że nie miałem okazji własnoręcznie sprawdzić gry, to trudno mi jest napisać coś o fizyce prowadzenia samochodu, ale na pierwszy rzut oka widać, że wprowadzono zmiany. Pojazd nie przechyla się już na boki przy każdym zakręcie, jak w GTA IV. Samo Vinewood, znane jako symbol komercyjnego kina amerykańskiego z pięknymi willami, palmami na czele, powinno być najpiękniejszą częścią Los Santos, ale szczęka mi nie opadła - może przez to, że ukazana akcja toczyła się w nocy, a nie w dzień, kiedy oświetlenie nadaje całej dzielnicy blasku. Na trawie widziałem słabej jakości tekstury, ale przy tylu obiektach na ekranie, od PS3 (gra hulała na tej platformie) nie można wymagać więcej. Uroku dodawały latające koło nas ćmy. Dynamicznych misji z zaskoczenia będzie oczywiście sporo. Śmigając autostradą szybkiego ruchu będzie można np. zabrać autostopowicza. Czasem pewnie zdarzy się jakiś świr, a kiedy indziej my dla zwały wywieziemy takiego popaprańca w gęsty las i furę z nim poślemy do rzeki. Innym razem na pustyni znajdziemy wrak samochodu i leżące obok niego ciała. Jeśli zechcemy, to zabawimy się w detektywa.


Napady na bank będą jednym z głównych filarów osi fabularnej. Przed każdym skokiem będzie trzeba zwerbować kierowców, techników, strzelców, zaopatrzyć się w broń, maski i ułożyć plan.


Ostatnia część prezentacji została poświęcona misji fabularnej - napadowi na opancerzony wóz, przewożący pieniądze, podczas którego każdy z bohaterów spełniał określone funkcje. I tak, Michael zagrodził drogę śmieciarką, Franklin staranował wóz holownikiem, a Trevor podłożył ładunki wybuchowe, by dostać się do pieniędzy. Co istotne, w trakcie tej misji przedstawiciel Rockstar przełączał się pomiędzy bohaterami - gdy Michael podjechał śmieciarą i zablokował przejazd, gra przeskoczyła w skórę Franklina siedzącego za kierownicą rozpędzonej ciężarówki. Po chwili gracz znalazł się w ciele Trevora, który wysadzał drzwi. To samo działo się, gdy na miejscu zjawiła się policja i rozpoczęła się intensywna wymiana ognia. Raz można było obstrzeliwać gliniarzy ze snajperki na dachu, a potem będąc ukrytym za samochodami. Jak mówił prowadzący, podczas takich akcji trzeba uważać, by któryś z bohaterów nie zginął. To od nas zależy powodzenie misji. Sztuczna inteligencja za nas roboty nie wykona. Jak zapewnia Rockstar, system strzelania w dużej mierze opiera się na tym z Max Payne 3 - chowanie się za osłonami, praca kamery, oddawanie strzałów - gołym okiem było widać, skąd czerpano inspiracje. Przyznam szczerze, że takie przełączanie nadało akcji jeszcze większego dynamizmu. Ważne tylko, by błędy SI nie doprowadzały do niepowodzenia misji, ale na szczęście czegoś takiego nie zauważyłem. Co ważne, nie odnotowałem także spadków płynności. Gra zdawała się cały czas śmigać przynajmniej w 30 klatkach na sekundę, choć pewnie przy większych zadymach animacja nie wyrobi.

Screeny z Grand Theft Auto V (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosAdam722   @   23:42, 25.05.2013
A jak z modelem prowadzenia??
W GTA IV nawet mocne auta ( podobne do Astona, Ferrari 360 i 911) nie jarały gumy, a pod górę miało się wrażenie że hamują. Podobnie z driftem było słabiutko.

0 kudosMicMus123456789   @   09:20, 26.05.2013
UP: W tekście napisane jest, że oglądający nie mogli sami pograć więc trudno jest powiedzieć o modelu prowadzenia, ale podobno jest lepiej niż w GTA4.
0 kudosDaerdin   @   12:54, 26.05.2013
W GTA IV wszystkie samochody miały bardzo lekkie podwozie i to był główny problem. Jeśli ten element zostanie zmieniony ,a reszta pozostanie taka sama, to model jazdy powinien być satysfakcjonujący.
0 kudosMicMus123456789   @   12:59, 26.05.2013
Ciekawe czy model zniszczeń nadal będzie tak efektownie wyglądać i czy nadal będzie można przelecieć przez przednią szybę.
0 kudosremik1976   @   13:39, 26.05.2013
A mi się zawsze podobało to przesadnie miękkie zawieszenie samochodu w GTA. To jest jeden z wielu symboli rozpoznawalnych dla ameryki i moim zdaniem nie powinni tego zmieniać. Chrzanić realizm... z GTA ma kipieć Ameryką, a tak właśnie widzą ją ludzie dla których Ameryka jest marzeniem i przeważnie z ich punktu widzenia jest pokazywana każda odsłona GTA.
0 kudosAdam722   @   14:09, 26.05.2013
Ok niech stary cadillac czy dodge będzie miał miękkie zawiasy, ale jak robią auto typu Aston albo Ferrari, to ma być szybko, sztywno i z driftem.

Wypadanie przez szybę ok, ale powinna być opcja zapinania pasów i zamykanie się od środka.
0 kudosDirian   @   14:36, 26.05.2013
Cytat: remik1976
To jest jeden z wielu symboli rozpoznawalnych dla ameryki i moim zdaniem nie powinni tego zmieniać


Jednak to że każdy samochód przechyla się na zakrętach jak na gumowych sprężynach to trochę przesada Dumny
0 kudossebogothic   @   15:13, 26.05.2013
Cytat: MicMus123456789
Ciekawe czy model zniszczeń nadal będzie tak efektownie wyglądać i czy nadal będzie można przelecieć przez przednią szybę.

Gorzej niż w GTA IV z modelem jazdy i modelem zniszczeń być nie powinno. Nie sądzę, że Rockstar zgodziłby się na jakikolwiek regres względem poprzedniej części. Myślę, że jazda i zniszczenia zostaną jeszcze bardziej udoskonalone. Fizykę postaci także pewnie jeszcze udoskonalą, jak zresztą każdy element gry. Już w GTA IV pod tym względem było bardzo dobrze, "piątka" powinna wznieść się na szczyt swoich możliwości.
Bardziej mnie interesuje jak będzie wyglądać jazda rowerem. W końcu z takim rozbudowanym modelem fizycznym jazda na rowerze powinna dawać nowe wrażenia.
0 kudosremik1976   @   15:54, 26.05.2013
Widać każdy oczekuje czegoś innego, ale ja lubię ją właśnie za przekoloryzowanie i filmowość. Jeżeli kiedyś GTA pójdzie w stronę realizmu, to moim zdaniem będzie to początek końca serii.
0 kudosDirian   @   16:00, 26.05.2013
IMHO GTA IV już poszło trochę w stronę realizmu - to ociężałe poruszanie się postaci, te zawieszenie pojazdów (jak dla mnie - miało symulować realizm, ale wyszło średnio), wypadanie przez szybę po mocniejszej stłuczce. Przez to wg mnie gameplay nie był już tak przyjemny jak w poprzednich odsłonach.
0 kudossebogothic   @   19:11, 26.05.2013
A mi się właśnie ten realizm podoba. Ta "fizyczność" sterowanej przez nas postaci, niemal czujemy każdy jej ruch. Nikiem nie da się tak łatwo sterować jak postaciami ze starszych gier. Ojciec chrzestny, Mafia, starsze GTA tam praktycznie nie czuć ciężaru postaci, którą sterujemy. A już w Saints Row 2 animacja biegu jest jakoś dziwnie przyspieszona.
Tak samo jazda samochodem, tu już nie wejdziemy gładko w ciasny zakręt jadąc 100km/h. Taki wypad kończy się stłuczką, a auto jest skasowane. Wydaje mi się, że Rockstar idzie w dobrym kierunku. Mamy silniki fizyczne i trzeba z nich korzystać. Dzięki temu gameplay staje się ciekawszy, bo dużo zależy od fizyki a nie od skryptów. Każdy wypadek autem, każdy postrzał jest nie powtarzalny. Kiedyś te elementy były oskryptowane.
Dzięki tym elementom gra mi się jeszcze przyjemniej. Od "piątki" oczekuję jedynie ich udoskonalenia.
0 kudosAtukan   @   21:47, 26.05.2013
Trzeba przyznać Rockstarowi, że potrafią chłopaki podgrzewać atmosferę przed premierą... No ale, jakby tego nie robili to i tak jest to GTA Uśmiech
0 kudoskafel123full   @   00:52, 02.06.2013
Przypominają mi się czasy gdy wszyscy czekali na SanAndreas - te same zachwyty nad innowacyjnością i ogólną nowością, nad ogromem świata i możliwościami. Ciekawe jak wyjdzie to w rzeczywistym środowisku, jak będzie z optymalizacją. Wątpię by to zepsuli. R* bez GTA to jak człowiek bez kończyn - oni bez tego tytułu nie istnieją, a ten tytuł nie istnieje bez nich, a to dodatkowo motywuje.
0 kudosmartin126   @   08:32, 04.06.2013
Tylko żeby nie okazała sie kitem.. zaboli mnie to wtedy xd Juz PC czeka na 5 xd
0 kudosmichosz   @   11:35, 08.08.2013
Dużo czytałem o tej grze, czekam na nią od lat. To już nie długo! Najlepsze gra wreszcie się pojawi. Znów rowery, spadochrony. Możliwość posiadania zwierzaka, chodzenia na polowania. Masakra! CZEKAMY!
Dodaj Odpowiedź