Cold Winter (PS2)

ObserwujMam (5)Gram (2)Ukończone (2)Kupię (1)

Zapowiedź gry Cold Winter (PS2)


bigboy177 @ 00:00 03.07.2006
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Cold Winter to zbliżająca się gra typu FPS, czyli strzelanka z widokiem z pierwszej osoby. Gra opracowywana jest przez Swordfish Studios a zostanie wydana przez Vivendi Universal.

Cold Winter to zbliżająca się gra typu FPS, czyli strzelanka z widokiem z pierwszej osoby. Gra opracowywana jest przez Swordfish Studios a zostanie wydana przez Vivendi Universal. Na początku produkcji gra miała pojawić się na dwie platformy: PlayStation 2 oraz XBOX, lecz w późniejszej fazie produkcji zdecydowano się na wydanie jedynie wersji na konsolę PlayStation2.

Fabuła


Gra osadzona jest w późnych latach 50-tych. Jej bohaterem jest Andrew Sterling, brytyjski Agent MI-6 pracujący w Hong-Kongu. Andrew został pojmany przez Chińczyków i ma zostać przewieziony do więzienia, i tam będzie oczekiwał na egzekucję oczywiście, przecież nie zafundują mu darmowego pobytu w więzieniu tak po prostu… Szczęście uśmiechnęło się jednak do Andrew, i przed samym dniem egzekucji zostaje on uratowany przez tajemniczą i śmiertelnie piękną kobietę o imieniu Kim. I tyle dowiadujemy się z sekwencji filmowej wprowadzającej do gry. Reszta historii naszego bohatera odkrywa się przed nami w trakcie gry. Poprzez 15 leveli na których przyjdzie nam buszować dowiemy się kim jest Andrew, dla czego robi to co robi, co się z nim stało, i czemu jeśli nie uda mu się wykonać misji, świat już nigdy nie będzie taki sam…


Rozgrywka



Rozgrywka jest raczej liniowa. Na każdym z poziomów masz do wykonania kilka zadań. W swobodnym ich wykonaniu będą przeszkadzać Ci raczej dość duże ilości wrogów. Na niektórych poziomach będziesz mógł stawić im czoła korzystając z pomocy komputerowych graczy. Zresztą na kilku poziomach, aby wykonać swoje zadania będziesz musiał zdać się na pomoc innych osób, lub sam pomagać innym… np. eskortując naszą koleżankę Kim, i pilnując aby jej się nic nie stało…

W grze mamy elementy typowej strzelanki, skradanki, oraz momentami otrzymujemy jakieś wstawki a la MacGyver… Oczywiście ruchy jakie może wokonywać nasz agent są standardowe jak na gry tego typu, czyli mamy kucanie skakanie, otwieranie drzwi, przeszukiwanie ciał poległych przeciwników itd.



Pierwszy poziom w grze po tym jak zostajemy uratowani z rąk bezlitosnych chińczyków
przypomina ten z HALO. Nauczysz się w nim posługiwania podstawowymi klawiszami, podczas gdy Kim sprawdzi czy wszystko w porządku z twoim zdrowiem. Po otrzymaniu zadowalających wyników wasza dwójka ucieka z więzienia. Podczas ucieczki pojawiają się już pierwsze elementy składanki – otóż najłatwiejszym sposobem aby uciec w jednym kawałku jest po prostu ukrywanie się w cieniu i atakowanie z zaskoczenia. Sztuczna inteligencja naszych wrogów opiera się na wielu zmiennych, czyli będą się oni zachowywać jak najbardziej naturalnie. Inaczej gdy cię zobaczą, a inaczej gdy np. usłyszą wystrzał z broni.
Aby zastąpić tradycyjny system zapisywania, firma Swordfish zdecydowała się zastosować w grze system Checkpointów.


Ciekawym elementem który bardzo uatrakcyjni rozgrywkę, będzie system kombinowania przedmiotami… już wyjaśniam o co chodzi. Otóż w grze będziemy mogli łączyć różne przedmioty aby wykonać z nich bronie, pułapki i różne narzędzia w stylu Mac Gyvera…
Nasz genialny Andrew może stworzyć np. koktajl mołotowa, używając alkoholu, butelki, kawałka materiału oraz zapalniczki. Mimo tego, że system małego kombinatora jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, autorzy zapewnili nam oczywiście całkiem niezły arsenał broni i gadżetów, w sumie znajdziemy tego w grze około 40 sztuk, począwszy od standardowej strzelby, pistoletów, poprzez trucizny a na pułapkach linowych kończąc. Oprócz całego tego ekwipunku i zdolności Andiego do robienia własnych gadżetów wspomoże się on także różnymi pojazdami… jakimi ?? tego niestety nie wiem… ale autorzy obiecują iż będzie ich kilka…

Grafika


Grafika mimo tego iż na pewno jeszcze nie jest skończona prezentuje się bardzo dobrze… Oczywiście nie mam możliwości ocenienia jej w akcji, lecz to co widać na filmach I screenach prezentuje się bardzo dobrze… Modele postaci wyglądają bardzo dobrze, otoczenie w którym przyjdzie nam stoczyć wszystkie boje również wygląda świetnie… a dodatkowo bardzo dobrze wykonane efekty świetlne poprawiają ogólne wrażenie. W grze zwiedzimy kilka różnie wyglądających miejsc które sprawią że nie zaczniemy tonąć w monotonii… a między innymi będą to: Chiny, Kair, Północna Korea, Hong Kong, oraz Indie…



Fizyka


Swordfish, oprócz świetnej grafiki zapewnił graczom dodatkowe wrażenia dzięki świetnie wykonanej realistycznej fizyce w grze. Każdy przedmiot będzie zachowywał się inaczej, zależnie od rozmiarów i ciężaru. Większość przedmiotów gracz będzie mógł podnieść i poprzerzucać według własnego uznania, co może przydać się podczas rozgrywki. Nie tylko przedmioty podlegają prawom fizyki, postacie również otrzymały własne algorytmy które opisują ich zachowanie, co za tym idzie w grze mamy świetnie wyglądający efekt szmacianej lalki który będzie czuwał nad właściwym zachowywaniem się trafionych przeciwników. Mam tylko nadzieję iż będzie to na tyle dobrze zrobione, iż nie będziemy widzieć wrogów umierających w niezwykle nie typowych pozach. Autorzy zapewniają nas iż widok przeciwnika przewracającego stół aby zrobić sobie zasłonę, na długo pozostanie w naszej pamięci…

Jak pewnie zauważyliście nie napisałem nic na temat dźwięku… niestety jak już wspomniałem wcześniej nie miałem możliwości zagrać w grę, więc kieruję się głównie tym co udało mi się gdzieś przeczytać, zobaczyć na screenach i filmach z gry. Dźwięk niestety trudno opisać korzystając z takich źródeł. Autorzy jednak chwalą się że będzie wykonany bardzo dobrze… I w zasadzie nie mamy powodu aby im nie wierzyć, ponieważ wszystko co do tej pory opisałem wykonane jest bardzo dobrze.

Podsumowanie:
Cold Winter zapowiada się bardzo ciekawie… Dobrze zaprojektowane levele, wiele miejsc do zwiedzenia, świetna grafika, i bardzo dobry model fizyki, sprawiają że gra jest niezłym kąskiem dla wszystkich posiadaczy PS2. A jako że na dziecko SONY nie ma zbyt wielu gier FPA Cold Winter jest na prawdę perełką.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Cold Winter (PS2)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?