Risen 2: Mroczne Wody (PC)

ObserwujMam (234)Gram (60)Ukończone (121)Kupię (43)

Risen 2: Mroczne wody - już graliśmy (PC)


bigboy177 @ 15:24 02.03.2012
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Mimo to, zwiedziłem całkiem sporo. Zebrałem mrowie różnego żelastwa i o czym warto wspomnieć, jest kilka zmian w inwentarzu. Po pierwsze, nie ma już podziału jeśli chodzi o żywność. Tzn. podnosząc jabłko, kawałek chleba, czy nawet jakieś jagody nie widzimy ich jako osobne przedmioty w naszym plecaku, a wszystkie wrzucane są do jednego wora z napisem „żywność”. Wszelkie jadalne przedmioty tam wpadają i otrzymują ten sam stopień regeneracji punktów życia. Niby uproszczenie, ale według mnie pożądane. Wcześniej też nie było to źle opracowane, niemniej jednak, zawsze irytowało mnie to niepotrzebne grzebanie po zbiorach, celem znalezienia jakiegoś zielska, tudzież posiłku, poprawiającego poziom życia o rozsądną liczbę. Teraz wystarczy przypisać żywność do jednego z klawiszy szybkiego dostępu, a w sytuacji kryzysowej zawsze będzie ona pod ręką.

Kolejna zmiana w inwentarzu, to podział broni oraz zbroi wedle przynależności. Otóż w Risen 2: Mroczne wody nasz ekwipunek nie jest dostępny w plecaku. Zamiast tego musimy wejść w menu przywdziewania protagonisty i kliknąć na jedną z dostępnych kategorii: prawa ręka, lewa ręka, głowa, klatka piersiowa itd. Dopiero wówczas pojawia się spis przedmiotów, które możemy w danym miejscu umieścić i to z niego wybieramy. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej znaleźć to, co nas interesuje, ale z drugiej strony trzeba się trochę naklikać jeśli chcemy ocenić posiadane graty. Wszystkie przedmioty trafiają natomiast do jednego „wora” kiedy zaglądamy do jakiegoś sprzedawcy. Wówczas konieczny jest podgląd wszystkiego i tak też zdecydował się zrobić deweloper.



Uzbrojenie jest mieszanką standardów serii – mieczy, maczet, noży itd., oraz nowości – broni palnej. Tej ostatniej jest kilka rodzajów. Mamy przede wszystkim podział na pistolety oraz strzelby, a także dwa rodzaje naboi: kule i śrut. Pistolety charakteryzują się przeciętnym zasięgiem, jak również niskimi obrażeniami. Strzelby są natomiast dwie: możemy w ręce trzymać shotgun i coś na wzór strzelby myśliwskiej. Upakowany śrutem shotgun jest niebezpieczny w przypadku walki na małe odległości. Strzelba myśliwska jest skuteczniejsza kiedy przeciwnik znajduje się dalej. Wraz z debiutem broni palnej pojawiają się nowe umiejętności, nauczyciele oraz rzemieślnicy sprzedający i wytwarzający giwery. Możemy też oczywiście skleić coś własnoręcznie, ale to wymaga jednak sporej wiedzy, jak również nie małych nakładów finansowych. Z ciekawostek, wspomnę, że bronią jest też piasek, którym sypiemy w oczy przeciwnikom, a nawet orzech kokosowy. Celny rzut potrafi oszołomić na chwilę oponenta.

Walka wręcz przypomina tą z pierwszego Risena, niemniej jednak jest odrobinę dynamiczniejsza. Deweloper jedynie lekko dopracował system wyprowadzania ciosów, blokowania, uników, jak i kontrataków. Nie chciano wprowadzać rewolucji, albowiem było dobrze. W trakcie siekania, możemy dodatkowo robić użytek z pistoletów, szybko chwytając je w dłoń i raniąc oponentów. Zmiana przebiega bardzo płynnie, a dzięki temu potyczki zyskały na widowiskowości.

Screeny z Risen 2: Mroczne Wody (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDaerdin   @   11:44, 04.03.2012
Cytat: mikul1991
Fox46 jest definitywnie upośledzony.
Jednak bez takich tekstów proszę. Każdy zasługuje na szacunek, jaki by nie był. Takie opinie zostaw dla siebie, albo przynajmniej nie pisz ich na forum Uśmiech
0 kudosroxa175   @   21:37, 05.03.2012
Gra zapowiada się bardzo ciekawie.. Pierwsza część była nawet, nawet, więc ta będzie na pewno jeszcze lepsza Uśmiech Czekam na nią z niecierpliwością, jak na wszystkie gry od Piranii Dumny
0 kudosMartinezz123   @   12:17, 06.03.2012
To się nazywa RPG - walka z kogutami, ważkami, muchami, biedronkami i motylkami zabójcami.
Już przy pierwszym się obsmarkałem ze śmiechu.
Jeśli sytemu walki polegającego na przytruchtywaniu i odtruchtywaniu nie zmieniono to nie mam co się interesować niestety.
A szkoda, bo reszta aspektów gry dość ciekawa.
0 kudoskucyk123   @   13:09, 06.03.2012
do moderatow co to za reklamy ktorych sie nawet zamknac nie da co to ma byc !!!!!!????? czy mam w necie puscic antyreklame ? ludzie zakladam tu konto zeby korzystac a nie ogladac tylu reklam co mi co chwile wyskakuja
0 kudosGilberto   @   13:55, 06.03.2012
To nie od nas zależy ile i jakie reklamy wyskakują. Jest coś takiego jak Adblock Uśmiech
Swoją drogą to nie temat na taką rozmowę.
0 kudosFox46   @   14:23, 06.03.2012
Ja chce już tą grę !!! kurde mam taką ochotę pograć w RPG z otwartym światem gdzie mogę iść gdzie chce i robić co chce. Ostatnio w takiego grałem dawno bo w Two Worlds 2.
0 kudosmanfel   @   19:43, 11.03.2012
Bardzo, bardzo ciekawe. Chyba zainteresuję się tą grą Szczęśliwy
0 kudosgregory16mix   @   23:11, 11.03.2012
Sorry za OT, ale muszę...
Cytat: kucyk123
czy mam w necie puscic antyreklame ?
Powiało mrozem... Antyreklame chcesz puścić, za to żeś ślepy. Daj se Kucyk spokój.
Cytat: kucyk123
ludzie zakladam tu konto zeby korzystac a nie ogladac tylu reklam co mi co chwile wyskakuja
I tragedia. Weź się nie spinaj bo zachowujesz się jak dziecko, któremu lizak zabrano. Uspokój się po już nie po raz pierwszy narzekasz i pokazujesz to jaki to 'fajny' jesteś. Pępkiem świata nie jesteś, sympatyny zresztą też nie.

PS. Kup sobie słownik zamiast Risena.
0 kudossenek323   @   20:59, 15.03.2012
Przeszedłem ME3, zawiedziony total, przykro mi, ale na Risena zostało mi mało kaski. Ugh, znowu muszę sprzedać fajki. Tak bez Offtopu, dodam, że walki na morzu, jeżeli nie będą skopane, to przyciągnął i przedłużą czas gry.
0 kudossebogothic   @   22:16, 16.03.2012
Cytat: senek323
Tak bez Offtopu, dodam, że walki na morzu, jeżeli nie będą skopane, to przyciągnął i przedłużą czas gry.

Nie będzie walk na morzu.
0 kudossenek323   @   22:22, 16.03.2012
Przerywniki mi chodzi, uwielbiam cut-scenki.
0 kudosIgI123   @   23:35, 16.03.2012
Dobra cut-scenka nie jest zła, ale lepiej żeby nie było ich za dużo. Jeśli chcę sobie pooglądać bitwy morskie, to włączam Piratów z Karaibów. W grę się gra serio! .
0 kudossenek323   @   08:48, 17.03.2012
Ale raz na jeden chapter, duża bitwa by nie zaszkodziła. Fajnie by było jakby była możliwość przewijania np. 2x szybciej niż kompletnego pomijania scenki.
0 kudossebogothic   @   09:17, 17.03.2012
Podobno na losy tych bitew będzie miało wpływ to jaką mamy załogę.
Dodaj Odpowiedź