Dishonored (PC)

ObserwujMam (160)Gram (40)Ukończone (113)Kupię (17)

Zapowiedź gry Dishonored (PC)


zvarownik @ 16:19 12.08.2011
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Ciekawe gry z gatunku FPS to rzadkość. Z każdej strony wydawcy wciskają nam kolejne Call of Duty, Battlefieldy i Killzony, Bethesda wraz z Arkane Studios postanowili zmienić ten stan rzeczy za sprawą Dishonored, bardzo intrygującej produkcji.

Ciekawe gry z gatunku FPS to rzadkość. Z każdej strony wydawcy wciskają nam kolejne Call of Duty, Battlefieldy i Killzony, Bethesda wraz z Arkane Studios postanowili zmienić ten stan rzeczy za sprawą Dishonored, bardzo intrygującej produkcji.

Rzecz dzieje się na terenie dużego miasta Dunwall, położonego na wyspie Gristol. Ludność "metropolii" została zdziesiątkowana przez plagę szczurów roznoszących zarazę. Mamy XVII wiek, a wcielamy się w Corvo, ochroniarza cesarzowej. W czasie naszej pracy coś idzie nie tak, władczyni ginie, a my zostajemy niesłusznie oskarżeni o morderstwo. Na szczęście nie jesteśmy zwykłym pachołkiem, posiadamy różne moce, które przydadzą się w polowaniu na winnych. Tak mniej więcej wygląda zalążek fabuły, to jednak dopiero początek, bo twórcy obiecują zaskakujące zwroty akcji i trochę wątków pobocznych. Brzmi ciekawie.



Gra stawia na różnorakie podejście do zabawy. Ponoć będzie się dało nawet przejść całą kampanię nie zabijając nikogo, jednak to rzecz dla masochistów zdrowego trybu życia. Zabawa nabiera kolorów dopiero przy skradaniu, walce wręcz i ostrej zadymie. Wcześniej wspomniałem o specjalnych zdolnościach naszego podopiecznego. Wywodzą się one z czegoś, co nazwano Outsider. Jest to siła odpowiedzialna za całą magię na świecie. Kilku ludzi posiada jej właściwości, a jednym z nich jesteśmy my. Dzięki temu możemy skakać na niedostępne dla innych wysokości, poruszać się z wielką prędkością, operować czasem i teleportować się na krótkich odcinkach.

Corvo rozwija się w trzech kierunkach. Pierwszym z nich jest moc – na świecie znajdujemy runy służące do odblokowywania i udoskonalania różnych magicznych „bajerów”. Drugą możliwością są gadżety – pułapki, granaty, różne typy amunicji, itd.. Upgrade dokonuje się za biżuterię i złoto uzyskane od pokonanych wrogów (i nie tylko). Ostatnia droga to zaklęcia – dzięki nim możemy na przykład odzyskać zdrowie, pijąc wodę z fontanny czy jedząc… szczury. Do odblokowania będzie ich aż 40.



Gameplay stawia na akcje stealth, czyli kombinowanie, chowanie, skradanie i pozostawanie w cieniu. Różne sytuacje wymagają innego podejścia, można wbić się w tłum i pozabijać wszystkich w dzikim szale, ale przeciwnicy to nie idioci, więc może być ciężko. Lepiej zastawić pułapki, przywołać armię szczurów, która wprowadzi małe zamieszanie w szeregach i po cichu eliminować jednostki, które odłączą się od reszty grupy. Ewentualnie można wspiąć się na balkonik i cichaczem, przeskakują z jednego miejsca w drugie, obejść niebezpieczeństwo górą. Dodatkowo wszystkie nasze akcje mają wpływ na istniejący świat. Nie ujawniono jeszcze na czym to polega, ale każdy nasz ruch, każde posunięcie może w przyszłości zaważyć na naszych losach. Szczerze mówiąc, podobne zapowiedzi słyszeliśmy już kilka razy i jakoś nie przypominam sobie, by rzeczywiście udało się coś takiego stworzyć. Skoro jednak mówią, że tak będzie, to niech tak będzie, rozliczymy obietnice po premierze.

Screeny z Dishonored (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMarcus00   @   15:00, 13.08.2011
Ja jestem za grą w "Marco hejtuje". A więc... cóż zapowiada się lepiej niż fajnie, screeny faktycznie dużo obiecują, to samo twórcy. Niby zapowiedź daje nadzieje na świetny klimat, podobną do Deus Ex rozgrywkę, ale... kurde, Bethesda jest za to odpowiedzialna, to nie jestem przekonany...
0 kudosWilkuPL   @   16:44, 14.08.2011
Każdą grę Arkane Studios łykam bez zastanowienia Uśmiech
0 kudosLoczek3545   @   18:15, 14.08.2011
Zapowiada się świetnie. a nawet jeszcze lepiej. Z niecierpliwością czekam na więcej info Uśmiech .
0 kudosAntos_ze_spychowa   @   18:20, 14.08.2011
Cytat: Loczek3545
Zapowiada się świetnie. a nawet jeszcze lepiej. Z niecierpliwością czekam na więcej info Uśmiech .

Nie no racja, więcej info by się przydało.W tym momencie ta gra dostaje się na listę "Antos musieć to mieć" Dumny
0 kudosMarcus00   @   18:36, 14.08.2011
Na to nieco zbyt wcześnie. Znamy jedynie coś w rodzaju zalążka fabuły, kilka screenów, nie wiemy zbyt wiele o świecie przedstawionym i tamtejszych państwach i potęgach... Jest bardzo ciekawie i intrygująco, ale to tylko domysły i nadzieje.
0 kudosJokerN   @   16:58, 15.08.2011
Ze screenów bije steampunkowy klimat co dla mnie jest wielką zaletą. Produkcje Bethesdy na ogół trzymają wysoki poziom.
0 kudosMarcus00   @   17:39, 15.08.2011
Cytat: JokerN
Produkcje Bethesdy na ogół trzymają wysoki poziom.



Obrazek



Wybaczcie, Oblivion mi się przypomniał...

0 kudosRavnarr   @   17:46, 15.08.2011
Toteż napisał "na ogół".
0 kudosMarcus00   @   17:48, 15.08.2011
Wybacz Rav, ja taki do Bethesdy lekko uprzedzony jestem. Może z tego coś będzie.
0 kudosWilkuPL   @   12:05, 16.08.2011
Bethesda tylko wydaje grę. Produkcją zajmuje się Arkane Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   12:56, 16.08.2011
Jest więc nadzieja. Pozostaje tylko mrzonka, że wydawca nie będzie się do niczego mieszał...
0 kudosjohnny11fingers   @   10:33, 17.08.2011
Brzmi i wygląda ciekawie, niektóre rozwiązania przypominają te z poczciwego Thief 3: Deadly Shadows. Na pewno warto się interesować.

PS Zvarownik, od kiedy Ty piszesz zapowiedzi gier na PC ?? ;)
0 kudosMarcus00   @   16:23, 17.08.2011
Johny, nasz nowy klanowy bracie, pamiętaj, że Zvarownik swobodnie łamie prawa fizyki, więc to nie jest dla niego najmniejszą przeszkodą.

A mi oprócz Thiefa do głowy przychodzi nowy Deus, bo naprawdę wszystko wydaje się podobne...
0 kudoszvarownik   @   19:08, 17.08.2011
Cytat: johnny11fingers
PS Zvarownik, od kiedy Ty piszesz zapowiedzi gier na PC ?? ;)

Gra wychodzi także na PS3 i X360, więc nie robi mi to różnicy, a poza tym jak napisał Marcus, łamie prawa fizyki, deski na czole i zapałki dwoma palcami... zvar kozak!Szczęśliwy
0 kudosMarcus00   @   19:07, 19.08.2011
Ave Zvarownik! Ave! Puszcza oko

Ciekawi mnie jako taka konstrukcja systemu walki i rozmów. Wiele bym dał z walkę podobną do Dark Messiah....
Dodaj Odpowiedź