The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)

ObserwujMam (593)Gram (362)Ukończone (328)Kupię (100)

Zapowiedź gry The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)


JayL @ 17:13 21.07.2011
Łukasz "JayL" Jakubczak



Dzięki takiemu rozwiązaniu starcia w Skyrim będą bardziej dynamiczne i efektowne. W każdej chwili dostosujemy swoje wyposażenie do sytuacji. Mocno opancerzonego wroga potraktujemy czarem zamrażającym i ciężką bronią obuchową, zaś wątłego, acz zwinnego lepiej będzie podpalić fireballem i ciąć mieczem. To wszystko sprawia, że walka okaże się czymś więcej, niż tylko tępą nawalanką (o ile oczywiście skorzystamy z dawanych przez grę możliwości).

A to nie koniec innowacji w sferze walki. Kolejną są tzw. smocze krzyki. Będą to umiejętności specjalne, coś w stylu potężniejszych wersji czarów. Dzięki nim zioniemy ogniem, przywołamy burzę, odepchniemy wrogów czy spowolnimy czas. Aby z nich skorzystać, najpierw będziemy musieli nauczyć się ich formuł. Każda składa się z trzech słów, które możemy znaleźć na rozsianych po całym kontynencie Nordów monumentach. W celu rozwinięcia tych zdolności musimy zaabsorbować dusze pokonanych smoków. Te nie będą bowiem żadnymi potworami specjalnymi – ot, jedne z wielu rodzajów kreatur, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć. Racja, silniejszymi oraz dającymi większe profity, ale nic poza tym. Choć warto w tym miejscu zaznaczyć, iż Todd Howard z Bethesdy nie chce mówić, czy wszystkie smoki będą do nas wrogo nastawione. Tłumaczy się twierdząc, że byłby to spoiler. Wnioski wyciągnijcie sami.



Trochę niepokojący jest fakt, że smoki mają wolną wolę i możemy je spotkać w każdej chwili. Raz nas zaatakują, innym razem po prostu nad nami przelecą czy rzucą się na jakieś zwierzę. Przydałyby się jednak jakieś ograniczenia, abyśmy nie spotykali ich zbyt często, bo mogłoby to być męczące.

Element losowości w The Elder Scrolls V: Skyrim będzie zresztą bardzo ważny. Przynajmniej losowości pozornej. Bethesda zaimplementuje w grze system Radiant Story, odpowiadający za kreowanie questów dostosowanych do naszych dotychczasowych poczynań. Ma to być usprawniona wersja mechanizmu znanego już z Obliviona i Fallouta 3. Tym razem zadania te będą bardziej realne, mniej wyrwane z kontekstu. Być może nawiążą do podjętych wcześniej decyzji. Czasem też gra zmodyfikuje pewne zlecenia, abyśmy nie zablokowali dostępu do nich np. przez nieostrożne wymachiwanie mieczem. Jako przykład twórcy podają sytuację, w której zamordowaliśmy sklepikarza, mającego dla nas pracę. W tym przypadku jego rolę przejmie siostra, ale będzie do nas nastawiona całkiem inaczej. Radiant Story odpowie również za rozmieszczenie celów misji, które nie będą na stałe przypisane do danej miejscówki. Jeśli odwiedziliśmy już jaskinię, w której pierwotnie miał się znajdować poszukiwany element, zostanie on przeniesiony gdzieś indziej. Warto przy tym zaznaczyć, że tym razem podziemia nie będą generowane losowo – wszystkie zostały przygotowane „ręcznie”.



Kolejną nowością będzie usprawniony Radiant AI. Odpowiada on za zachowanie NPC'ów, ich nawyki, wykonywane czynności. Dzięki jego modyfikacji, postacie niezależne będą stwarzać wrażenie naprawdę żyjących. Wiem, to samo obiecywano poprzednio, a wyszło... no, niezbyt naturalnie. Teraz jednak mam nadzieję, że Amerykanie dotrzymają słowa i w końcu nie będzie ludzi błąkających się bez celu po ulicach czy przesiadujących całe dnie w barach. Ekipa zarzeka się, że gdy wyciągniemy broń na ulicy, przechodnie staną się drażliwi i niespokojni. Kiedy rzucimy groszem, biedacy zaczną go zbierać z ziemi. Jeśli będziemy szukać kogoś rano, odwiedzimy go w pracy, wieczorem – w domu. Poszukiwane osoby często zastaniemy w trakcie wykonywania jakichś czynności. Co ciekawe, jeśli postanowimy w tym momencie zagadać, indagowany nie przerwie pracy, a będzie z nami rozmawiał w jej trakcie. Na papierze wygląda to nieźle, ale w praktyce... Widziałem kowala ostrzącego siekierę, który miast naturalnie zerkać co jakiś czas w naszą stronę, wlepił twardo wzrok w postać bohatera, nie zwracając więcej uwagi na to, co robi. Oby zostało to poprawione. Dobrze zapowiadają się mechanizmy odpowiadające za stosunek NPC'ów do naszej osoby. Jeśli wpadniemy do domu znajomego, możemy spokojnie częstować się jedzeniem, czy przekimać w łóżku. Kiedy zaś zrobimy to u obcego, ten nie rzuci się na nas z nożem, a co najwyżej będzie trochę zszokowany, bądź też spróbuje nas wyrzucić. Ogólnie mówiąc, Bethesda stara się wnieść interakcję ze światem na zupełnie nowy poziom. Trzymam kciuki!

Screeny z The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   19:33, 27.07.2011
CDA pisało też, że ME2 to najlepszy RPG w historii... Dalej im wierzysz?
0 kudosIgI123   @   20:57, 27.07.2011
Jak najprościej - Smocze Dziecko. Dumny

Ja chcę tylko dodać, że Skyrim to surowa kraina, więc zapewne i taki megakozak jak nasz hero nie będzie miał łatwego życia. Uśmiech
0 kudosLehita   @   20:57, 27.07.2011
Marcus00 mam nadzieję że w nią nie zagrasz i nie będę musiał twoich wypowiedzi czytać na temat tak "Skyrim " jak i wreszcie skończysz pisać o "Oblivion" Zły Poirytowany
0 kudosMarcus00   @   18:27, 28.07.2011
I ty, Brutusie? Człowieku, tak Ci wadzą moje wypowiedzi, to nie czytaj! Mam prawo powoływać się na Obka pisząc o Skyrimie, bo to będą bardzo podobne gry. Tak samo Ty masz prawo kochać TESy, to ja mam prawo je mieszać z błotem.
0 kudosLehita   @   17:04, 29.07.2011
Ja ich nie kocham , ale potrafię zachować równowagę i trzeźwy osąd , a Ty niestety się zmieniłeś w prowokatora i zaczynasz często zmieniać zdanie . Widzę to po innych postach . Z drugiej strony to może i dobrze . Jest ciekawiej , ale "chorągiewka na wietrze " To Ci nie przystoi Smutny
0 kudosAntos_ze_spychowa   @   10:41, 01.08.2011
Data wydania jest bardzo bliska daty moich urodzin, zgadnijcie co kupuję Uśmiech A poza tym gra bardzo dobra i ogólnie Część czwarta bardzo mi się spodobała, a więc to też na pewno będzie dobry tytuł bo takiej gry nie da się zniszczyć, przynajmniej gry z tak wyrobionym zdaniem.
0 kudosLehita   @   13:33, 01.08.2011
Czy będzie dobra to się okaże , ale zapowiada się na pewno ciekawie . Bardzo mnie ciekawi jak wyjdzie im ta interakcja w grze którą tak się chwalą . Nic , tylko czekać i się przekonać "na własnej skórze " Puszcza oko Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   17:59, 10.08.2011
Może w praniu będzie lepiej... Modlę się, żeby była to rewolucja, jeśli chodzi o dialogi i postacie w TESach, żeby nie były takie sztuczne i drętwe.
0 kudosFox46   @   20:27, 10.08.2011
Raczej niewielkie wzmianki będą dużo już nie poprawią na to nie ma co liczyć, tym bardziej na zmianę dialogów nie ma co liczyć, zbyt mało czasu na takie poprawki pod koniec września gra musi dostać już status GOLD, gdyby miała mieć większe zmiany to musieli by przełożyć premierę na np: Grudzień

Bo nagranie takich dialogów nie jest takie łatwe . gra idealna nie jest to fakt ale z pewnością lepiej się prezentuję niż marny Oblivion.
0 kudosLehita   @   21:01, 10.08.2011
Fajnie by było gdyby wypuścili betę do testowania jak w "Herosach 6" Niech ją wypuszczą z opóźnieniem , ale przynajmniej pozbyli by się większość błędów z gry . No chyba że mają takich dobrych testerów , ale nie ma takiej mocy , aby wszystko wyłapali Smutny A może będzie dobrze i nie potrzebnie się martwię . Nie długo pokazówka w Kilonii na targach , więc będą świeższe informacje Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   18:07, 11.08.2011
Hmm.... Niestety, jednak obejdę się bez Skyrima, a bety raczej nie będzie, bo to za obszerna gra, by taką "betę dla graczy" do użytku.
0 kudosLehita   @   00:49, 12.08.2011
W "Risen" dali prolog , to i tu by mogli Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   15:03, 12.08.2011
Choć w CDA niby pisało, że dema nie będzie. Ale kto by im tam wierzył... Jak na MG tego nie napisali, to się nie liczy. Cool
0 kudosLehita   @   15:59, 12.08.2011
Też czytałem tą wypowiedź i ciężko się z nią nie zgodzić . Ale myślę że ostatecznie wszystko wyjaśni się na zbliżającym pokazie gier Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   14:17, 13.08.2011
Kiedyś, jak jeszcze będą to organizować za mojej dorosłości, to pojadę do Kolonii i będę mógł te targi obejrzeć na własne zakryte okularami oczęta.
Dodaj Odpowiedź