Might & Magic: Heroes VI (PC)

ObserwujMam (125)Gram (51)Ukończone (31)Kupię (41)

Might & Magic: Heroes VI - beta test (PC)


Raaistlin @ 13:25 07.07.2011
Wojciech "Raaistlin" Onyśków

Nastała ostatnio moda na przeinaczanie nazw znanych i lubianych serii. Total War przeskoczył na początek członu, podobnie dzieje się także z poczciwymi hirołsami, którzy od tej pory nazywani są Might & Magic: Heroes VI.

Nastała ostatnio moda na przeinaczanie nazw znanych i lubianych serii. Total War przeskoczył na początek członu, podobnie dzieje się także z poczciwymi hirołsami, którzy od tej pory nazywani są Might & Magic: Heroes VI. O ile w przypadku Shoguna zmiana tytułu nie wpłynęła na jakość, ba, ta nawet wzrosła, tak o opisywanej tu produkcji już niestety powiedzieć nie mogę.



Wszystkich fanów, a szczególnie tych, którzy do dnia dzisiejszego zagrywają się w genialną trójkę, nie gardząc przy okazji w miarę dobrą piątką, muszę już na wstępie przestrzec – ze starych Heroesów niewielu tu pozostało. Za produkcję zabrało się zupełnie odmienne studio deweloperskie - Black Hole Entertainment, które na swoim koncie ma takie tytuły, jak Armies of Exigo czy średnio udany Warhammer: Mark of Chaos. Sami przyznacie, że portfolio zbyt interesujące nie jest.

Niestety, rękę nowego twórcy czuć na każdym kroku. Teoretycznie najważniejsze elementy serii zostały zachowane, a rozgrywka działa na podobnych zasadach, jednak czegoś mi tu brakuje. Nie ma epickości, nie ma tego bajkowego klimatu, wreszcie – nie ma syndromu jeszcze jednej tury. Dłuższa sesja z Might & Magic: Heroes VI (trudno jest mi się nawet przyzwyczaić do nowego nazewnictwa) jest po prostu monotonna i nudna. Nie cieszy rozbudowa miasta, walki są nad wyraz łatwe (miejmy nadzieję, iż w pełnej wersji coś z tym zrobią), a system gospodarczy uproszczony do, uwaga, aż trzech surowców, oczywiście nie wliczając w to złota.



W wersji beta udostępniony został wycinek kampanii, w którym pokierujemy księciem Slavą, młokosem reprezentującym Twierdzę. Pozwolono nam także wcielić się w nową rasę – Sanktuarium, by zakosztować tragicznego gustu deweloperów. Jest to armia wzorowana na mitologii japońskiej. Kiepski wybór, moim skromnym zdaniem trudno znaleźć jakieś spoiwo łączące nową rasę z tymi starymi. W pełnej wersji dostaniemy także kampanie dla Inferno, Przystani oraz Nekropolii. Szczerze przyznam, iż troszkę mało tych grywalnych nacji – z pewnością w odpowiednim czasie możemy spodziewać się rozszerzeń, dodających nowe rasy. Skoro już przy kampanii jesteśmy, słów kilka na temat przerywników filmowych. Te generowane są na silniku z gry, wyglądają wręcz tragicznie. Kukły, które imitują nasze jednostki, stoją w miejscu, sporadycznie machając swoją bronią. Ok., rozumiem, że każda jednostka posiada kilka różnych animacji, co na polu bitwy wystarcza, ale w cut-scenkach chcemy oglądać ładnie animowane postaci. Pamięta ktoś świetne filmiki z piątki? Tutaj niestety czegoś takiego nie zastaniemy, a przynajmniej wersja beta tego nie pokazała. Zamiast tego mamy płacz i zgrzytanie zębów.

Rozgrywka wygląda podobnie do tego, do czego zdążyły nas przyzwyczaić poprzednie części serii. Zaczynamy z jednym zamkiem i jednym bohaterem. Biegamy po okolicznych włościach, zdobywając kopalnie i zbierając skarby. W tym momencie pojawia się pierwsza, trzeba przyznać, dobrze przemyślana nowość. Zdobycie na stałe kopalni wymaga od nas kontrolowania pobliskiego miasta, które ma określony zasięg. Oczywiście można wjechać przeciwnikowi na teren i przejąć konkretne złoże, jednak aby czerpać z niego surowce, należy ciągle w nim przebywać. Fajna sprawa, koniec z bieganiem za zwiadowcami, którzy w denerwujący sposób przejmowali nasze zapasy. Jak widać, chłopcy z Black Hole Entertainment potrafią dodać coś fajnego od siebie.

Screeny z Might & Magic: Heroes VI (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosAndziorka   @   18:41, 14.07.2011
Dadzą radę, ja tam wierzę, że będzie ok Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   16:05, 16.07.2011
Ja przynajmniej mam nadzieję, że dopracują ją technicznie i nie będzie w niej tylu błędów. Bo bądź co bądź, to jednak Heroes.
0 kudosEspazjan   @   10:30, 18.07.2011
Póki co to tylko beta. Ja na pewno zagram, choć nie mam wielkich oczekiwań. Sęk jest w tym, że to co było kiedyś też nie było jak nie wiem jak genialne, ale po upływie czasu idealizujemy przeszłość i każdą nową część Herosa do 3 porównujemy. W sumie to w naszym kraju powszednie, bo wielu dziadków i babć biadoli, że kiedyś było lepiej. Pewnie i faktycznie było, ale nie można przekreślać czegoś tylko dlatego, że nie jest tym, czym był Heros 3 Uśmiech Jakby zrobili 6 jako 3 z lepszą grafiką podniósłby się tumult, że nic nowego nie ma ^^
0 kudosMarcus00   @   13:28, 18.07.2011
Nie bunt, że nie ma nic nowego. Bunt, że ośmielili się bazgrać w świętym kodzie trójki.
0 kudosLehita   @   15:09, 18.07.2011
Ja mam cały czas nadzieję że za nim się ukaże to doprowadzą ją do stanu takiego że będziemy tylko pisali że to trójka w grafice piątki Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   18:29, 19.07.2011
Nie no, grafika względem piątki chyba jest nieco lepsza. Wiesz, rozdzielczość tekstur i te sprawy.
0 kudostomix31   @   00:32, 07.08.2011
Trójka była najlepsza i nie ma części co jej dorówna .Ludzie co zrobili tą grę nie czują klimatu a grafa to nie wszystko.
0 kudosRavnarr   @   00:35, 07.08.2011
Nie do końca. Moim zdaniem piąta część utrzymała baśniowy klimat "trójki" a różniła się tylko oprawą graficzną. I wszystko zapowiada, że tak samo będzie z kolejną częścią.
0 kudostomix31   @   00:50, 07.08.2011
Ok.Lubię pograć w piątkę ale tu tego nie czuję może dlatego że to beta.
0 kudosRavnarr   @   01:35, 07.08.2011
Na pewno, tym bardziej, ze wiele się jeszcze zmieni, przede wszystkim wygląd miast, które tak wyglądają tylko na potrzeby bety. Choć moim zdaniem rozwiązanie z "trójki" było najlepsze - miasta w 2D, z niektórymi animowanymi elementami.
0 kudosMicMus123456789   @   09:56, 07.08.2011
W piątce też było fajnie miasto przedstawione Uśmiech Było można sobie dokładnie(mniej więcej) obejrzeć jak się
wszystko prezentuje ;p
0 kudosRavnarr   @   11:41, 07.08.2011
Tak, ale w tej części nie było w zasadzie żadnego miasta, które utkwiło by mi w pamięci na lata - no, może poza tym latającym miastem na skale. Które swoją droga, miało swój minus - o ile wyglądało imponująco na ekranie miasta, to już na mapie niekoniecznie, bo stało na ziemi Szczęśliwy
0 kudosLehita   @   23:09, 07.08.2011
Myślę że skoro przełorzyli wydanie gry to na pewno wiele się zmieni na dobre . Dostaniemy znowu betę 16 sierpnia i być może twórcą fani pokarzą następne błędy aż dostaniemy prawie idealny egzemplarz do grania Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   09:33, 08.08.2011
O beta 16 nie wiedziałem Dumny Szkoda że raczej nie pogram :/
0 kudosMarcus00   @   17:58, 11.08.2011
Kolejna beta? Będzie trzeba skorzystać, przekonaliście mnie, moje nadzieje jeszcze nie umarły. Diabelski pomysł
Dodaj Odpowiedź