Dungeon Siege 3 (PC)

ObserwujMam (88)Gram (14)Ukończone (23)Kupię (15)

Dungeon Siege 3 - test trybu współpracy (PC)


bigboy177 @ 00:00 02.06.2011
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Dużym plusem jest na pewno możliwość dowolnego wskakiwania i wyskakiwania z gry. Nie ma konieczności zabawy zawsze w tym samym gronie. Można w każdej chwili dołączyć do swoich kompanów i równie szybko opuścić rozgrywkę, by zająć się czymś innym. Jeśli chodzi o poziom umiejętności oraz uzbrojenie poszczególnych graczy, zależne jest ono od hosta. Osoba, która założyła grę, narzuca innym level oraz wyposażenie. W ten sposób nie da się dołączyć do samego początku historii, postacią, którą wyszkoliliśmy przechodząc całą grę. Z jednej strony, restrykcja taka sprawia, że każdy tak naprawdę będzie mógł doświadczyć kampanii w tej samej postaci. Z drugiej, szkoda jednak, że nie da się wesprzeć kumpla słabeusza, naszym mega herosem. Albo odwrotnie.

Aby zapobiec walkom o dropy, większość przedmiotów jest przypisana do poszczególnych klas postaci. Ewentualnych samotników i kombinatorów ograniczono też za sprawą wspólnego paska many i energii. Trzeba cały czas razem o niego walczyć i wybrać jedną taktykę reperowania wskaźników. W grze nie ma żadnych eliksirów regenerujących nasze siły witalne. Konieczne jest zatem posiadanie zaklęć leczących lub wyciągających żywotność z naszych oponentów. To, jaką metodę wybierzemy zależy oczywiście tylko i wyłącznie od nas, a decyzję warto podjąć w momencie rozpoczynania rozgrywki. Później może być za późno, a chaos w szeregach oznacza porażkę.



Tym bardziej, że przeciwników również dopasowano do trybu współpracy. Tych normalnych jest po prostu więcej, a bossowie są na tyle cwani, że trzeba w ich atakach i obronie wyszukiwać słabych punktów, a następnie wykorzystywać je do osiągnięcia przewagi. Punkty te znacznie łatwiej dojrzeć kiedy walczymy wspólnie i w sposób skoordynowany. Bez tego trudno będzie zdobyć zwycięstwo, a nawet kiedy się uda, satysfakcja będzie mniejsza niż w przypadku zmasowanej, dobrze przemyślanej ofensywy.

Na koniec wypada jeszcze wspomnieć o jednym elemencie, który ulega zmianie po odpaleniu Dungeon Siege III w trybie współpracy. Chodzi o dialogi, które po raz pierwszy w serii mają jakieś realne znaczenie gdyż podejmowane w trakcie gry decyzje wpływają na jej progresję, nasze umiejętności itd. Co-op w dialogach przejawia się tym, iż nasi towarzysze mogą sugerować jaką odpowiedź powinniśmy wybrać. Ostateczna decyzja należy oczywiście do hosta rozgrywki, niemniej jednak, warto czasem posłuchać podpowiedzi sojuszników. Szczególnie jeśli mają argumenty odpowiednie do ich podparcia.

Jak widać, tryb współpracy będzie bardzo istotnym elementem najnowszego dzieła studia Obsidian Entertainment. Czy zastosowane rozwiązania przypodobają się graczom? W tym momencie ciężko przewidywać, niemniej jednak, nic nie wskazuje na to, by mogło być inaczej. Szarpie się wyśmienicie, fabuła daje radę, a grafika i dźwięk trzymają poziom. Ja natomiast trzymam kciuki za to, aby w finalnej wersji gry dało się zmieniać sterowanie klawiaturą i myszką. W tym momencie nie nadaje się ono do niczego!

Podsumowanie:
W tym momencie tryb współpracy w Dungeon Siege III zapowiada się całkiem smakowicie. Trochę pograłem i mam ochotę na więcej. Obym tylko zbyt szybko się nie przejadł, ani nie nabawił niestrawności. Wtedy będzie cacy.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Dungeon Siege 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosnolfe   @   22:19, 02.06.2011
Całkiem fajnie się to wszystko zapowiada, mam nadzieje, że to sterowanie mysz+klawiatura nie jest aż tak tragiczne.I taka mała uwaga co do treści a mianowicie "Ja natomiast trzymam natomiast kciuki", wydaje mi się że jedno natomiast wystarczy Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   20:41, 10.06.2011
O, niech mnie, z tego może coś wyjść. Akurat mam konsolę, więc zakupię nowego DS na nią.

0 kudosmktiger   @   08:22, 11.06.2011
gralem w demko
jedno co mi sie na razie niepodoba to braku dowolnego ustawienia kamery - przyblizanie i oddalanie maja tylko 2 pozycje, nie mozna plynie ustawic, poza tym brakuje widoku prawie z poziomu, slychac wrogow jak nadciagaja a ich nie widac
0 kudosMarcus00   @   11:29, 11.06.2011
Mi się na razie gra na klawiaturze średnio widzi. A nawet... gorzej. A grania na PC na padzie sobie nie wyobrażam!
0 kudosFox46   @   20:51, 12.06.2011
Ja powiem krótko gra jest słaba i tyle. Nie dorównuje DS1 i DS2. Grałem w demko i po prostu nie spodobała mi się, zepsuli tak fajną gierkę i markę
0 kudosbbober   @   11:20, 13.06.2011
Roszczarowanie Demo daje wgląd w całą gre wielu uniknie kiepskiej inwestycji. Szkoda Smutny partacze dostali w łapy dobry tytuł i zjebali Zły
0 kudosLuksib   @   11:27, 13.06.2011
Grałem w obydwie części Dungeon Siege, podobały mi się, może sprawdzę demo "trójki" ale nie ciągnie mnie specjalnie do niej.
0 kudossilverkin   @   14:41, 13.06.2011
Square Enix dało pupy po całości. Nie wiem jak można zepsuć tak świetną serię...
0 kudosMarcus00   @   17:35, 13.06.2011
Teraz to z dnia na dzień gorzej. Demko było... no do rzyci było. Gierka taka jakaś jak z orczego zadka wyjęta...
0 kudosSzajch   @   17:37, 13.06.2011
silva - po pierwo obsidian, nie square. square to byl tylko jeden z 2 wydawcow. jakby square zrobil ta gre to akurat ty bys nawet na nia nie spojrzal ;p

btw. jest coop jest git
0 kudosMarcus00   @   17:46, 13.06.2011
Aż mi się wierzyć nie chce, że Obsydianowi mogą tak grę spartaczyć.
Dodaj Odpowiedź