Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (PC)

ObserwujMam (1006)Gram (437)Ukończyłeś (666)Kupię (302)

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - już graliśmy! (PC)


bigboy177 @ 14:40 16.04.2011
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zapowiadany jest jako największe wydarzenie w polskim przemyśle rozrywkowym. Nie chodzi tylko i wyłącznie o gry, lecz również filmy, a także muzykę.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zapowiadany jest jako największe wydarzenie w polskim przemyśle rozrywkowym. Nie chodzi tylko i wyłącznie o gry, lecz również filmy, a także muzykę. Po prostu w naszym kraju nie było jeszcze tak unikatowego zjawiska, jakim jest najnowsza produkcja firmy CD Projekt. Ekipa poświęciła mnóstwo czasu na stworzenie niewiarygodnie wciągającej, dynamicznej i rozbudowanej rozgrywki, a rezultat ich prac jest imponujący. W związku z tym wierzą, że gracze z chęcią ruszą do sklepów by wydać na drugiego Wiedźmina swoje ciężko zarobione/wyłudzone pieniądze. Premierę tytułu wesprze potężna kampania marketingowa, na którą wydane zostanie bagatela 6 milionów złotych. Cel jest dość prosty, a jednocześnie skomplikowany i niełatwy do osiągnięcia. CD Projekt zamierza w krótkim czasie od premiery sprzedać przynajmniej 210 tysięcy egzemplarzy swojego dzieła w naszym kraju. Czy się to uda? Po około godzinie obcowania z grą, jestem dobrej myśli.



Już na początku zabawy trafiamy na kilka wyborów. Nie są to wybory natury moralnej, a bardziej organizacyjnej. Z ich pomocą decydujemy w jaki sposób i w jakiej kolejności przebiega prolog. Ja opiszę jak to mniej więcej było w moim przypadku. Otóż, przygodę zaczynamy w więzieniu. Jesteśmy skuci w kajdanki i dostajemy cięgi. W pewnym momencie przychodzi Vernon Roche i zabiera nas do pomieszczenia przesłuchań. Tam zadaje kilka pytań dotyczących tego, co wydarzyło się wcześniej. Ja prolog rozpocząłem od rozmowy z królem, a następnie walki ze smokiem. Później znowu wróciłem na pole bitwy i sieknąłem kilku oponentów. W sumie trzeba przyznać, że rozwiązanie jest całkiem w porządku, niemniej jednak ciężko jest mi określić w tym momencie jak nasze decyzje we wstępie wpływają na dalsze przygody Geralta. Podczas godziny szarpania nie byłem w stanie wybadać tak odległych fragmentów zabawy. Mimo to, naprawdę warto było zagrać.

W chwilę po odpaleniu gry w oczy rzuca się ogrom świata oraz wyśmienita oprawa. Obóz króla wypełniony jest namiotami, gdzie nie spojrzeć widać rozmawiających żołdaków, a na horyzoncie czeka armia przeciwnika. Sama pobudka w naszym namiocie to czta dla zmysłów, wszak otwieramy swe ślepia i pierwsze na co spoglądamy to naga Triss Merigold. Rudowłosa czarodziejka z jedynki powraca i jest piękniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Te krągłości, te oczy… ehem... gdzie ja to byłem? A, tak… spacer po obozowisku przekonał mnie szybko, że deweloper dużą uwagę przywiązał do detali (namioty, żołnierze, kamienie, krzaki, drzewa – jest tego mnóstwo, więcej w tej jednej małej lokacji, niż w całym Dragon Age II). Kolejne kawałki zabawy tylko utwierdziły mnie w tym przekonaniu. Gdy Geralta i króla zaatakował potężny smok, dookoła zaczął płonąć ogień, a nasi protagoniści ukryli się pod niskim drewnianym dachem. Ten po chwili także stanął w płomieniach, a następnie zaczął się powoli rozpadać na kawałki. Ostatecznie byliśmy zmuszeni ruszyć dalej, przedzierając się przez fale przeciwników i unikając żaru z paszczy skrzydlatej bestii…



Jak dalej potoczyły się losy Geralta nie będę zdradzał. Sami bowiem już wkrótce będziecie mogli sprawdzić to na własnej skórze. Ja natomiast podzielę się wrażeniami z rozgrywki. Po pierwsze gra leciała płynnie niczym rozgrzany nóż przez masło. Polecenia Geraltowi wydałem bez najmniejszych kłopotów, a on wszystkie rozkazy bez zgrzytów wykonywał. Widać od razu, że CD Projekt dużo czasu poświęcił na dopieszczenie animacji. Są one płynne, naturalne i jest ich naprawdę bardzo dużo. Wedle jednego z deweloperów, z którym miałem przyjemność porozmawiać, na potrzeby drugiego Wiedźmina nagrano kilkakrotnie więcej sekwencji MoCap, niż miało to miejsce w pierwowzorze. Jedyne do czego miałbym drobne zarzuty to synchronizacja ust podczas rozmów oraz gestykulacja. Niektóre konwersacje wyglądały bardzo dobrze. Ale zdarzały się też takie, w których rozmówcy zachowywali się jak roboty. Ruchy ust nieco odstawały od tego, co rzeczywiście wypowiadali, a ich ciało mało płynnie zmieniało położenie. Wiadomo, że nie ma za bardzo na co marudzić, ale po oglądnięciu filmików prezentujących dialogi w L.A. Noire, chciałoby się taką samą technologię widzieć w najlepszym polskim RPG. A być może też najlepszej polskiej grze. Niestety nie można mieć wszystkiego, ale mimo tych drobniutkich szmerów, Wiedźmin 2 robi wyśmienite wrażenie.

Screeny z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLehita   @   15:03, 23.04.2011
Król Królem , ale na pewno wzorem na którym powinni się wszyscy szkolić . Tam jest wszystko to za co ją tak lubimy i szanujemy Szczęśliwy
0 kudosMarcus00   @   22:12, 23.04.2011
Więc niech się dzieje co ma się dziać, a grał zaś będzie, kto ma w to grać...
0 kudosgregory16mix   @   10:29, 24.04.2011
Nowy Wiedźmin na pewno coś nowego wniesie Dumny a wydaje mi się, że panowie z CD Red nie powiedzieli nam i maksymalnych możliwościach ich nowego silnika Uśmiech Jak RPG będzie przedni, a to można wywnioskować po pierwszej części, bo na zmniejszenie poziomu nie liczył bym Dumny A jeśli ktoś RPGów nie lubi to nie kupi, bo i po co Uśmiech Jeśli ktoś nie lubi uniwersum Wiedźmina, to też nie kupi, bo i po co Uśmiech i nie ma się o co kłócić Dumny
0 kudosMarcus00   @   14:44, 24.04.2011
Nieważne, kto nie kupi. Ja i tak kupię, i wiem, że będę szczęśliwy.
0 kudospawelkin686   @   18:12, 30.04.2011
nie wiem po co tyle gadać, przecież to będzie gra roku i już Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   18:37, 30.04.2011
RPG roku na pewno, przynajmniej w moim guście, gra też... Ale jak wiesz, nie każdy lubi RPGi i fantasy, więc większość pewno na strzelanki będzie głosować. RPG nigdy nie dostaną należnego im miejsca królów... ale to tylko moje subiektywne uczucie.
0 kudosSzajch   @   18:49, 30.04.2011
ale nawet w swojej kategorii, jakos nie widzi mi sie, zeby w2 przebil skyrima
0 kudosmelman123   @   09:59, 01.05.2011
A mi się widzi że pobije Skyrima Dumny Ale mam nadzieję że ME3 zgarnie najlepsze nagrody ^.^
0 kudosMarcus00   @   14:47, 01.05.2011
A ja mam nadzieję, że nie tylko ja i bat zhejtujemy ME3, ale dziennikarze też... Diabelski pomysł
I nie obrażać mi tu Wiesia! To i Skyrim to są inne gry, ale dla mnie Wiesio jest królem!
0 kudosLehita   @   18:34, 01.05.2011
A ja mam nadzieję że przelałem pieniądze za grę do sklepu a nie hakerom Smutny Kasa poszła i 12 Maja mają rozsyłać kolekcjonerki Szczęśliwy
0 kudosDaerdin   @   18:55, 01.05.2011
Nie ma innej możliwości, byś przesłał komuś innemu Uśmiech Jeśli nie zmieniałeś nic w danych przelewu, to wszystko jest ok.
0 kudosMicMus123456789   @   19:47, 01.05.2011
Cytat: Lehita
A ja mam nadzieję że przelałem pieniądze za grę do sklepu a nie hakerom Smutny


Nie musisz się martwić o takie rzecz Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   21:28, 01.05.2011
Właśnie Lehito, nie martw się, te pieniądze trafią do Mica Szczęśliwy

To tylko żart...
Nie mogę się doczekać Wiesia! A niedługo po premierze jadę na Zieloną Szkołę... ukochane góry czy wymarzona gra?!
0 kudosLehita   @   13:18, 02.05.2011
Dostałem dwa potwierdzenia ze sklepu więc jestem spokojny Uśmiech Ale już nie chcę więcej "przecieków" z gry Smutny Na mnie to ma odwrotny skutek "co za dużo to nie zdrowo" Puszcza oko
0 kudosMarcus00   @   21:08, 02.05.2011
O grze wie się wszystko na tydzień przed premierą. Tak było z DA2, tylko o wszechobecnym recyklingu żeśmy się dopiero "w praniu" przekonali.
Dodaj Odpowiedź