Age of Empires III (PC)

ObserwujMam (348)Gram (110)Ukończone (70)Kupię (26)

Age Of Empires 3 (PC)


bigboy177 @ 00:00 14.07.2005
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Age Of Empires to seria gier stworzona przez firmę Ensemble Studios. Od początków powstania charakteryzowała się dobrą grafiką oraz świetną grywalnością.

Age Of Empires to seria gier stworzona przez firmę Ensemble Studios. Od początków powstania charakteryzowała się dobrą grafiką oraz świetną grywalnością. Po sukcesie pierwszej części wydano Age Of Empires II, które zostało przyjęte z podobnym entuzjazmem jak pierwowzór. Po ośmiu latach od narodzin, zbliża się jej trzecia odsłona... gdyż panowie z Ensemble Studios pracują nad Age Of Empires III, która zostawi wszystkie inne gry z gatunku RTS przykryte grubą warstwą kurzu.



Age Of Empires III wystartuje dokładnie w miejscu, w którym skończyło się Age Of Kings. Gracz rozpocznie swoją przygodę z imperium w 1500 roku i pokieruje losami swego ludu aż do 1850 roku. Kampania dla pojedynczego gracza podzielona została na trzy części reprezentujące trzy pokolenia. W przedziale czasowym, w którym toczy się gra weźmiemy udział w kilku ważnych historycznych wydarzeniach, i skończymy zabawę na tylko wspomnianej Rewolucji Amerykańskiej, która prawdopodobnie stanie się materiałem na rozszerzenie.

Przed wyruszeniem na podbój świata wybierzesz, którą z ośmiu narodowości chcesz poprowadzić. Każda z nich charakteryzować się będzie specjalnymi cechami, decydującymi o ich unikatowości, różnicującymi sposób prowadzenia rozgrywki. Jedna nacja oferowała będzie szybsze budowanie określonych jednostek, kolejna pozwoli na sprawniejszą dyplomację, a następna umożliwi tworzenie ogromnych armii, złożonych z setek jednostek.
Zależnie od wybranego narodu gracz otrzyma także charakterystyczne dla niego budynki. W ich przypadku różnice przejawiać się będą gównie tylko wyglądem, ponieważ przeznaczenie jest identyczne w każdej nacji.

Podstawowa rozgrywka w zasadzie nie uległa większym zmianom. Zrezygnowano z wielu różnych surowców na rzecz tylko trzech najważniejszych – jedzenia, drewna oraz złota. Pracownicy nie będą musieli też wlec ze sobą wielkich gór materiałów, aby przenieść je do magazynu. Wystarczy, że podniosą któryś z nich, a automatycznie jego ilość zostanie udostępniona do użytku. W sumie takie rozwiązanie ujmuje trochę realizmowi w grze, lecz z drugiej strony gracz nie musi przez cały czas pilnować wlekących się jak żółwie roboli, i może skupić się na pozostałych aspektach gry. Jak na przykład rozbudowie miasta.



Nowością w grze są tak zwane Siedziby (Home City). Pozwolą one na dostarczanie surowców naturalnych do innych, budowanych przez gracza miast. Oczywiście nadal, wszystkie nowo powstające struktury będą samowystarczalne i zdobędą potrzebne materiały na własną rękę. Z dostaw z Siedziby skorzystamy, gdy surowców zabraknie, a będą bardzo potrzebne. Aby uniemożliwić ciągłe zamawianie z Home City, wymagane będzie odpowiednie postępowanie w nowo budowanej osadzie. Za udane wykonywanie zadań i sprawną zabudowę nowego świata, gracz otrzyma możliwość korzystania z zasobów zbierających się w Siedzibie. Podejście do tego zagadnienia może być także wielorakie. Jeśli będziemy mieli ochotę, nowe dostawy surowców będą realizowane za każdym razem, gdy tylko będą gotowe; lub dopiero gdy wydamy odpowiednie polecenie. Druga opcja pozwoli na przykład zgromadzić materiały i wykorzystać je na ciemną godziny. Działanie Home City można trochę usprawnić i powiększyć jego pojemność poprzez punkty doświadczenia zdobywane dzięki budowie stanowisk handlowych.

Screeny z Age of Empires III (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?