King's Bounty: Nowe Światy (PC)

ObserwujMam (48)Gram (5)Ukończone (9)Kupię (8)

King\'s Bounty: Nowe Światy - beta test (PC)


SpajderBot @ 13:09 14.09.2010
Wojtek "SpajderBot" Cichoń

Wersje beta gier to naprawdę świetna sprawa. Po pierwsze, mamy okazję przetestować wstępnie produkt, który jest wciąż daleki od rynkowego debiutu, kształtując sobie w jakimś tam sensie zdanie na temat tego, co oczekiwać po edycji finalnej.

Wersje beta gier to naprawdę świetna sprawa. Po pierwsze, mamy okazję przetestować wstępnie produkt, który jest wciąż daleki od rynkowego debiutu, kształtując sobie w jakimś tam sensie zdanie na temat tego, co oczekiwać po edycji finalnej. Po drugie, jeśli projekt jest całkowitą zagadką, a jedyne co trafiło do sieci to garść screenów i jeden trailer, beta test całkowicie klaruje sytuację. Po trzecie, i chyba najważniejsze, beta testy stanowią idealne źródło informacji dla Was, drodzy czytelnicy. Wszak, jak sama nazwa wskazuje, jest to jakaś forma testu. Mimo iż werdyktu finalnego brak, oddźwięk artykułu pozostaje i mam nadzieję, jest odpowiednio głośno słyszalny, dzięki czemu nie wpadniecie w pułapki marketingowe, zastawione przez szczwanych speców od reklam.



Speców, którzy budują wizerunki gier, wykorzystując do tego celu sprytne chwyty reklamowe, cenzurowane trailery, retuszowane screeny i inne podobne, niekoniecznie czyste, praktyki. Szczęśliwie się składa kiedy materiały te znajdują odbicie w rzeczywistej jakości produktu, który jest nam serwowany. Nie pozostaje wówczas nic innego, jak pochwalić deweloperów i wydawcę za to, że nie wciskają nam przysłowiowego kitu, od początku serwując prawdziwe informacje. Nagrodę taką niewątpliwie można przyznać firmę 1C, która już niedługo wyda kolejną edycję słynnej serii King’s Bounty, tym razem zatytułowaną Nowe Światy.

Choć tytuł może się wydać nieco zwodzący, wydawca od początku reklamuje swój produkt jako idealną kontynuację dotychczasowych przygód, przeznaczoną głównie dla fanów cyklu. Nie jest to bowiem sequel w pełnym tego słowa znaczeniu, a swego rodzaju duże rozszerzenie. Szukając analogii, do głowy wpadają mi na przykład dodatki do serii Gothic, tudzież Spellforce, a nawet Dragon Age: Przebudzenie, które swą rozpiętością oferowały bardzo dużo ponadprogramowej zabawy, a jednocześnie, nikt nie dopisywał do tytułów kolejnych numerków.



Takie jest właśnie King’s Bounty: Nowe Światy. Projekt oferuje w sumie cztery kampanie dla pojedynczego gracza. Dwie z nich są całkiem nowe: Czempion Areny oraz Strażniczka Korony, jedna to wzbogacona historia z Wojowniczej Księżniczki, tutaj zatytułowana Marsz Orków, a ostatnia to po prostu Wojownicza Księżniczka w takiej postaci, w jakiej była dostępna w wydanej w zeszłym roku grze. Jak zapewne zauważyliście, w powyższym zestawieniu dwa razy widnieją wzmianki o Wojowniczej Księżniczce. Czym zatem różni się Marsz Orków od kampanii niezmienionej? Ano tym, że w tą pierwszą wpleciono wiele nowych elementów. Począwszy od questów, przez postaci niezależne, na umiejętnościach oraz wyposażeniu skończywszy. Całość przypomina Noc Kruka – rozszerzenie dla Gothic II, które podobnie jak Marsz Orków było, niejako, zintegrowane z podstawową historią i nie można było przejść tylko nowego wątku, nie przechodząc po raz kolejny całości. Koncept całkiem przyjemny i dobrze zrealizowany, a dzięki temu z radochą przebijałem się przez kolejne hordy przeciwników, budując jednocześnie własną potęgę. Marsz Orków to także jedno dodatkowe rozwiązanie, którego wcześniej nie było. Chodzi o system adrenaliny – specjalny wskaźnik, który napełniamy podczas walki. Wraz z jego wzrostem Orkowie dostają różne bonusy do umiejętności, które czynią z nich potężniejszych adwersarzy, tudzież sojuszników.

Screeny z King's Bounty: Nowe Światy (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   13:48, 14.09.2010
Można sobie w to pograć w oczekiwaniu na szóstą część Heroes of Might and Magic, ale mnie i tak ta stylistyka nie przekonuje. Jakieś to takie zbyt mangowo-bajkowe. Kojarzy mi się z Pokemonami.
0 kudosLokson   @   14:25, 14.09.2010
A mi grafika się kojarzy z darmowymi MMO xD Wygląda lepiej ale taka sama stylistyka.
0 kudosRaaistlin   @   14:28, 14.09.2010
Akurat Hirołsi mają baaaardzo podobną stylistykę, więc nie wiem, co Wam tam nie pasuje Dumny
0 kudosRavnarr   @   15:25, 14.09.2010
Fakt, jest podobna, ale tylko pod względem kolorystycznym. Kreska, animacje czarów, wygląd postaci - to już inna bajka. Choć porównanie obu serii jest całkiem trafne, bo o ile pamiętam, pierwsze było King's Bounty, z którego wyewoluowali HoMM. Mylę się?
0 kudosRaaistlin   @   15:55, 14.09.2010
Można powiedzieć, że Hirołsi zawdzięczają poniekąd swój sukces właśnie King's Bounty
0 kudosLokson   @   16:38, 14.09.2010
Pierwsze było King's Bounty a potem hirołs ^^
0 kudosMicMus123456789   @   17:36, 14.09.2010
Już nie mogę się doczekać żeby zagrać w nową cześć King's Bount poprzednie części jak dla mnie były bardzo dobre. Dla mnie ta gra nie ma minusów Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   18:16, 14.09.2010
Cytat: Lokson
Pierwsze było King's Bounty a potem hirołs ^^
Tak, wiem, ale dla mnie bardziej podobała się droga, jaką poszedł HoMM, czyli mniej cukierkowo i bardziej strategicznie. Ciekawe, jaka będzie ta VI część...
0 kudosWitcher959   @   07:47, 15.09.2010
Nie przepadam za tego typu gier (no Heroes to wyjątek) ale zapowiada się bardzo fajnie Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   12:21, 15.09.2010
Ja pewnie też nie wytrzymam i kupię, jak się ukaże. Miło pograć czasami w coś w... radosnej kolorystyce, a nie tylko mrocznej, posępnej i gangsta Dumny
0 kudosLokson   @   12:51, 15.09.2010
Ja mimo wszystko zawsze zostanę wierny Hirołsowi III...
0 kudosRavnarr   @   13:06, 15.09.2010
A to prawda, że trzecia część była najlepsza, choć moim zdaniem piąta też nie była zła. Ale ile można grać w to samo? Czasami potrzebna jest odmiana.
0 kudosmart97   @   17:57, 02.10.2010
prawda ale nie takkiekire złe
0 kudoswanted22   @   18:34, 02.10.2010
No teraz wszystkie gry takie są, ale cóż sprzedają się i wydawcy będą je robić a w King's Bounty: Nowe Światy zagram jak przejdę Legendę. Uśmiech
0 kudosHaazheel   @   22:33, 12.10.2010
Mam tego demo i fajne było.
Dodaj Odpowiedź