Arcania: Gothic 4 (PC)

ObserwujMam (415)Gram (190)Ukończone (257)Kupię (320)

GC '09: Arcania: A Gothic Tale (PC)


bigboy177 @ 22:29 01.09.2009
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Pierwsza prezentacja Arcania: A Gothic Tale podczas zeszłorocznych targów Games Convention w Lipsku pozostawiła pozytywne emocje. Deweloper nie pokazał co prawda zbyt wielu elementów samej rozgrywki, to co zaprezentowano zdawało się jednak mieć potencjał.

Pierwsza prezentacja Arcania: A Gothic Tale podczas zeszłorocznych targów Games Convention w Lipsku pozostawiła pozytywne emocje. Deweloper nie pokazał co prawda zbyt wielu elementów samej rozgrywki, to co zaprezentowano zdawało się jednak mieć potencjał. Grafika była wspaniała, zapowiedziano nowy system walki, świat miał być otwarty i pełen ciekawych miejsc do zwiedzenia, a fabuła intrygująca. Oczywiście świadom marketingowej paplaniny podszedłem do projektu z pewną rezerwą, pamiętając przede wszystkim, że mamy zupełnie nowego producenta, który nie miał wcześniej do czynienia z grami RPG. Wszak Arcania: A Gothic Tale to debiut studia Spellbound w eRPeGowym świecie.


Dodaj komentarz do materiału


Zarys fabularny jest w chwili obecnej jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic gry, aczkolwiek garść szczegółów została już ujawniona. Wiemy więc, że głównym bohaterem jest rybak, żyjący na pełnej niebezpieczeństw wyspie. Ów wyspa rządzona jest przez bezimiennego herosa, którego mieliśmy okazję kontrolować w poprzednich edycjach serii. Tym razem nie stoi on jednak po stronie pokoju i sprawiedliwości. Z bliżej nieokreślonych powodów stał się tyranem siejącym strach i spustoszenie w krainie. Wiedźmy przeznaczenia, które niegdyś go wspierały, teraz próbują się go pozbyć. Do tego celu znalazły sobie nową kukiełkę – protegowanego Arcania: A Gothic Tale.

W trakcie minionych już targów GamesCom ’09 w Kolonii, mieliśmy okazję zobaczyć prezentację gry przeprowadzoną przez jednego z deweloperów. Całe demo było stosunkowo krótkie i raczej nie powalało zawartością. Producent pokazał jedynie system rozmów, walkę oraz pospacerował nieco po wyspie, na której toczy się akcja.

Na pierwszy rzut oka widać, że grafika jest faktycznie wspaniała. Tekstury są wysokiej jakości, modele zbudowane z dużej ilości wielokątów, postaci płynnie animowane, a całość uzupełnia szereg zaawansowanych efektów specjalnych. Wystarczy spojrzeć na skały, drzewa czy wodę aby przekonać się, że świat jest wymodelowany z ogromną pieczołowitością. Warto też wspomnieć, że ilość generowanych na sekundę klatek utrzymywała się na wysokim poziomie, a komputer na którym leciało demo nie był maszyną pierwszej młodości. Wróży to dobrze ewentualnym wymaganiom sprzętowym.



Producent pobiegał trochę po wyspie, pokazał mapę i opowiedział o świecie, w którym będziemy się poruszać. Zwiedzimy nie tylko tereny leśne, lecz również piaszczyste, górskie i zimowe. Oczywiście, jak na porządną grę RPG przystało, przed naszym herosem otworem stoi także mnóstwo jaskiń, zamków, kopalni oraz lochów. Niestety już w tej części prezentacji usłyszeliśmy dość niemiłą wiadomość. Spellbound planuje bowiem ograniczyć miejsce naszych działań do obszaru, w którym się aktualnie znajdujemy. Wygląda to mniej więcej tak, że gdy realizujemy zadania wchodzące w skład rozdziału pierwszego, nie możemy przejść do strefy wyspy, na której rozgrywają się kolejne rozdziały. Co gorsza, gdy questy z pierwszego rozdziału będą już za nami nie wrócimy do lokacji, na których je wypełnialiśmy. Po prostu obszar ten będzie zamknięty aż do momentu, w którym deweloper zdecyduje, że gracz ponownie może do niego wkroczyć. Jak dla mnie rozwiązanie beznadziejne i jeśli faktycznie tak zostanie skonstruowana fabuła, to nie wróżę grze zbyt kolorowego żywota. Świat w RPGach z założenia powinien być otwarty i oferować swobodę, sztuczne ograniczanie graczy do jednego tylko pola to bardzo głupi pomysł.

Screeny z Arcania: Gothic 4 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRey656   @   18:32, 28.03.2010
Obawiam się, że nie będzie za grosz klimatu. Gothic I i II to wg. mnie najlepsze RPG świata. Dodatkowo czuję, że walka będzie statyczna - klikasz na wrogu i czekasz na wynik. Ostatnio jest to bardzo modne rozwiązanie (niestety).
0 kudosquaresma_mati   @   15:29, 24.04.2010
Rey ma rację to jest teraz modne i to bardzo.
Jeżeli 4 część Gothica będzie miała taki system walki to dajcie spokój ; /
Nienawidzę tak walczyć ; /
0 kudosMarcus00   @   15:46, 24.04.2010
Miej tą cześć gothica w opiece Boże. Ale że co? Tym rybakiem będzie chińczyk? Żart!!!! JA wolę starego Beziego. Szkoda że się dostał podwpływy zła... A walka wygląda trochę jak w Two Worlds.
0 kudosquaresma_mati   @   16:55, 24.04.2010
Nie no bez przesady przecież nie będziemy grali chinczykiem. Jeżeli walka będzie podobna do walki w Two Worlds no to nie mam obaw co do systemu walki. No właśnie martwi mnie trochę to, że będziemy jakimś rybakiem ; /
0 kudosMarcus00   @   18:55, 12.06.2010
A nie możemybyć jakimś tam zbuntowanym arytokratą( synem arytotkraty, który ogólnie mówiąc, ma w nosie Beziego, zamierza obić mu gębe, jest humorzasty i haryzmatyczny. Jak Prince z Prince of Persia z 2008 r.)
0 kudosNIK007   @   18:04, 17.06.2010
Świetna grafika muszę ją kupić.
0 kudoskamil8649   @   21:44, 01.07.2010
oprócz rewelacyjnej grafiki potrzebna jest również dobra fabuła Arcani. Dla mnie mogła by być ciut trudniejsza niż poprzednie części gry. Uśmiech Oglądałem tego gampleya i powiem że strzelanie z łuku to banał ale z drugiej strony poruszanie się postaci wygląda całkiem fajnie poza tym dobrze że usprawnili interfejs bo w poprzednich częściach jak dla mnie był trochę chaotyczny. Poirytowany
0 kudosquaresma_mati   @   09:20, 02.07.2010
Grę na pewno kupię, ale jeżeli fabuła gry będzie bez sensu no to niestety gra poleci na półkę.
0 kudosGaladan   @   17:12, 22.07.2010
Jeśli świat będzie podzielony na kawałki, to gra poleci przez okno. Ale kupić trzeba.
0 kudosgregory16mix   @   21:20, 22.07.2010
Z tego co wiem, to nie powinno być problemów z tymSzczęśliwy mieli zrobić coś na podobieństwo Gothic 3Szczęśliwy
0 kudosSzYmOnNh   @   18:34, 29.07.2010
Tak racja grafika zapowiada się zadowalająco, system walki też tego co widziałem nie jest zły ale może okazać się tak że studio Spellbound z dobrej sagi Gothica odbiegnie całkowicie.Wolał by żeby do produkcji tego tytułu zatrudnić doświatczone studio w grach RPG np. stare dobre Piranha Bytes a nie Spellbound które jest "żółto dziobem" w tego typy grach. Dobrze pamiętamy początki Gothica, tą fabułę, ten dreszczyk emocji który ci towarzyszył jak wchodziłeś do lasu wszyscy to dobrze pamiętają. Wszystkie kolejne części były mocno ze sobą powiązane fabułą, a teraz, to wielki "skok w bok" co do fabuły. Co to teraz ma być ? Co teraz będziemy grać że co inny rozdział to inne miejsca do wykonywania questów, że nie będzie można się cofnąć np. do innego miasta, a gdzie ta otwartość która towarzyszy eRPeGą ? Narazie są to moje obawy, mam nadziej że studio Spellbound zrobi coś z tym i nie pójdzie w tą stronę bo jak tak to nie radził bym oczekiwać na dobre recenzje i opinie.
0 kudosquaresma_mati   @   11:14, 03.08.2010
Pamiętaj, że Piranha Bytes straciła prawa do Gothica dlatego robi go inna firma.
Mam nadzieję, że świat będzie otwarty i będzie można chodzić sobie po całym świecie, bo jak nie to marnie widzę to część.
0 kudosSzYmOnNh   @   11:19, 12.08.2010
Niestety możemy mieć tylko nadzieje . . . . . Smutny
0 kudosrotop   @   08:24, 20.11.2010
Mi się zdaje, że gra jest zbyt łatwa. jak się grało w gothica 2 to trzeba się skuć 4 razy , żeby w końcu zabić ostatniego smoka (zapomniałem jak ma na imię).
0 kudosLehita   @   12:36, 20.11.2010
Po skończeniu gry , dochodzę do wniosku że fabuła zmierza ku zakończeniu sagi "Gothic" i stworzeniu nowej pod tytułem "Arcania".Będzie ona skierowana raczej dla graczy którzy dopiero zaczynają swą przygodę z tego typu grami. "Arcania" ma potencjał pod warunkiem że deweloperzy nie będą poganiać autorów o pośpieszne wydanie następnej części tak jak to miało miejsce z G-3 i ZB . Jeżeli uda im się wprowadzić te pomysły o których nas informowano i ją doszlifują technicznie to z chęcią wydam na nią kasę Uśmiech
Dodaj Odpowiedź