Sid Meier's Civilization IV (PC)

ObserwujMam (168)Gram (67)Ukończone (25)Kupię (11)

Civilization 4 (PC)


bigboy177 @ 00:00 08.07.2005
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Cywilizacja jest jedną z najstarszych gier w historii rozgrywki komputerowej. Jej początki sięgają systemu operacyjnego DOS, i dyskietek 1.

Cywilizacja jest jedną z najstarszych gier w historii rozgrywki komputerowej. Jej początki sięgają systemu operacyjnego DOS, i dyskietek 1.44MB. Gra zajmowała wówczas kosmiczną ilość miejsca – 2.6 MB. Pomimo tak małego (jak na dzisiejsze czasy) rozmiaru i bardzo prostej grafiki Cywilizacja zdobyła fanów na całym świecie. Po pierwszej części przyszła kolej na drugą oraz trzecią. Obie były równie dobre jak pierwowzór, i zapełniały mnóstwo wolnego czasu. Po wydaniu Cywilizacji 3, na długi czas była cisza. Dopiero niedawno producent gry, firma Firaxis Games ogłosiła, że pracuje nad kontynuacją bardzo pożądanej serii.



Podstawowe zasady Cywilizacji nie ulegną w zasadzie żadnym zmianom. Autorzy Cywilizacji 4 zapowiedzieli, że skupią się głównie na dodaniu kilku nowych opcji, lepszym wyważeniu zabawy i oczyszczeniu gry z błędów poprzedników. Czy udało im się to wszystko osiągnąć… dowiemy się pod koniec roku, a do tego czasu wszystkim fanom powinno wystarczyć przeczytanie poniższej zapowiedzi.

Rozpoczynając grę będzie można wybrać wśród kilku różnych cywilizacji. Każda z nich dysponuje wieloma charakterystycznymi cechami oraz władcami. Osiem z osiemnastu cywilizacji posiadać będzie nie jednego lecz dwóch władców do wyboru.
Każdy przywódca narodu charakteryzował się będzie odmienną osobowością oraz podejściem do różnych aspektów rządzenia. Jeden będzie dobrym dyplomatą, inny nie uwierzy w rozwiązania pokojowe i częściej sięgnie po broń, a dla kolejnego najważniejszy będzie handel. Zależnie od wybranej postaci będziesz miał dostęp do różnych specjalnych funkcji.

Charakter władcy zadecyduje o tym jakie bonusy otrzyma. Władca filozof otrzyma 100% przyrost naturalny, oraz będzie mógł budować biblioteki oraz uniwersytety za połowę ceny.
Uduchowionego przywódcę ominie okres anarchii, który nadchodzi z każdą zmianą w rządzie, a koszt budowy klasztorów oraz świątyń skurczy się o połowę. Twórczy umysł otrzyma bonus do kultury i możliwość stawiania teatrów i wież nadawczych za połowę ceny. Oprócz wymienionych powyżej znajdziemy także władców zorganizowanych, ekspansywnych oraz agresywnych.



Cywilizacja IV umożliwi graczom wielokrotną zabawę. Stanie się tak, głównie za sprawą generatora map, który za każdym razem stworzy dla gracza zupełnie nowy teren do działania.
Przed rozpoczęciem generacji środowiska wybierzesz kilka podstawowych parametrów, a komputer zajmie się resztą pracy. Autorzy postarali się, by ów generator tworzył światy jak najbardziej rzeczywiste, bez dziwacznych ułożeń terenów. Jeśli będziesz miał ochotę grać na archipelagu wysepek, to przesuniesz w odpowiednie miejsce suwak określający ilość wody, gdy zechcesz większych połaci lasów, to posłużysz się kolejnym suwakiem itd. Prosta regulacja przyczyni się do niezwykłej różnorodności map.

Screeny z Sid Meier's Civilization IV (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?