Age of Conan 2009: Hyborian Adventures (PC)

ObserwujMam (41)Gram (24)Ukończone (6)Kupię (28)

Age of Conan 2009: Hyborian Adventures (PC)


qbeer @ 00:00 07.12.2008
Kuba "qbeer" Urbańczyk

Age Of Conan 2009 jest to przygotowywane przez CD Projekt, zupełnie nowe wydanie głośnej gry MMORPG, w której tłumy osób bawią się jednocześnie w wirtualnym uniwersum Conana. Mamy tu do czynienia z pierwszym takim projektem na Polskim rynku.

Age Of Conan 2009 jest to przygotowywane przez CD Projekt, zupełnie nowe wydanie głośnej gry MMORPG, w której tłumy osób bawią się jednocześnie w wirtualnym uniwersum Conana. Mamy tu do czynienia z pierwszym takim projektem na Polskim rynku. Wydanie przygotowywane do styczniowej premiery w Polsce będzie w całości w naszym rodzimym języku. Wsparcie techniczne a także obsługa serwerów i sposoby płatności będą przygotowane specjalnie dla polskiego gracza. Twórcy gry, firma Funcom cały czas testują nowe rozwiązania, które mają zmienić oblicze dostępnej już od kilku miesięcy produkcji.



Aktualizacje mają dotyczyć praktycznie wszystkich elementów, poczynając od walki, umiejętności zawodowych, interfejsu, a kończąc na zupełnie nowym trybie player vs player. W tym ostatnim zostanie wprowadzony tzw. system konsekwencji. Ma to być naturalne przedłużenie funkcjonującego już na dzień dzisiejszy rozwiązania awansów w obrębie PvP. W zależności od tego, jaki styl gry przyjmie gracz, jego postać będzie mogła zostać przestępcą lub mordercą. Możliwości będzie oczywiście więcej, jednak te dwie są najbardziej skrajne w przypadku prowadzenia mrocznego, zdegenerowanego moralnie bohatera. I tak, czyny nastawione przeciwko innym graczom (w szczególności słabszym) sprawią, że napastnik otrzyma punkty mordu. Punkty te będą ściśle związane z obiorem postaci gracza przez bohaterów niezależnych. Mordercy będą musieli żyć na marginesie społecznym. W przeważającej większości przypadków nie znajdą również schronienia w miastach. Będą za to mogli gromadzić się oraz handlować w wyjętych spod prawa obozach poza głównymi aglomeracjami. Gracz zawsze będzie miał możliwość żeby się nawrócić i podążyć ścieżką praworządności. Wykonując określone zadania, punkty mordu będą ulegały redukcji, dzięki czemu z czasem powolna resocjalizacja i powrót do społeczeństwa stanie się faktem. Jednak zanim postać pozbędzie się statusu mordercy, jest na nią nałożony list gończy i pozostali gracze w uniwersum mogą ją ścigać by zdobyć nagrodę i wymierzyć zasłużoną karę.



Kolejne ciekawe zmiany w stosunku do wersji premierowej będą dotyczyć walki. Zupełnie od podstaw zaprojektowano system kontrolowania przeciwników, tzw. „crown control” oraz działanie niewrażliwości. Modyfikacje te pozwolą graczom skuteczniej odpierać ataki wykonane za pomocą ogłuszenia, zauroczenia czy też strachu, pozwalając nawet wyprowadzić efektowny kontratak. Zmiany nie ominą także serii ataków uzyskiwanych dzięki wciskaniu odpowiedniej kombinacji klawiszy (czyli po prostu combo). Głównym założeniem dopracowania tego elementu ma być zbalansowanie ilości obrażeń zadawanych za pomocą takiego natarcia. Problemem był fakt, że w przypadku długich serii combosów, nawet jeśli większość ciosów nie trafiła przeciwnika, ten decydujący często wystarczał by zakończyć pojedynek. W nowej wersji nagradzana będzie dokładność całego ataku co pozwoli zmniejszyć liczbę ciosów w niektórych szczególnie niedopracowanych kombinacjach. Twórcy zapowiadają jednak, że ogólny poziom obrażeń na sekundę pozostanie raczej na tym samym poziomie. Atakujący będzie otrzymywał kary do zadawanych obrażeń za każdy nieskutecznie wyprowadzony cios. Zmniejszenie siły ataku w sekwencji ciosów będzie miało pozytywny wpływ dla postaci zajmujących się leczeniem, dlatego też niektóre klasy otrzymają zdolność osłabienia "healingu" (między innymi łowca i demonolog). Przechodząc do tego co najbardziej interesuje polskich graczy, czyli płatności, trzeba przyznać że polski wydawca stanął na wysokości zadania. Firma CD Projekt podała nowe szczegóły dotyczące polskiego abonamentu. Została przygotowana atrakcyjna zniżka dla nowych klientów. Wiadomo również już całkiem sporo o dostępnych sposobach płacenia za zabawę.



Standardowy miesięczny koszt gry wyniesie jak wiadomo 29,90 złotych. Pierwszy miesiąc zabawy po zakupie i zarejestrowaniu gry jest zupełnie za darmo. Jeśli gracz po zakończeniu pierwszego gratisowego miesiąca zabawy zdecyduje się wykupić subskrypcję trzymiesięczną, wtedy za każdy miesiąc zapłaci tylko 19,90 zł. Przyznacie sami, że oferta jest zadziwiająco kusząca. W cenie jednej połówki ognistego napoju mamy cały miesiąc grania w świecie Conana. To są koszta na które może sobie spokojnie i bez większych problemów pozwolić większość graczy, nawet jeśli jeszcze nie są na samodzielnym utrzymaniu. Płacić będzie można za pomocą przelewów bankowych oraz pocztowych, kart kredytowych, nie zabraknie oczywiście możliwych do zakupu kart pre-paid. Trzeba przyznać, że gra wygląda coraz lepiej dzięki pełnej współpracy z Direct X 10, a nowe rozwiązania są bardziej przemyślane. Od samego początku widać było, że twórcom zabrakło tych kilku miesięcy, żeby dopracować grę. Polski gracz natomiast jest w świetnej sytuacji, bo nie dość, że kupi produkt kompletny to jeszcze nieporównywalnie tańszy względem konkurencji chociażby w postaci World Of Warcraft. Nic tylko zacierać ręce (a w końcu jest zima więc przy okazji cieplej się zrobi).

Podsumowanie:
Firma Funcom wprowadza wreszcie zmiany, które pozwolą Conanowi powalczyć o tron wśród MMORPG. Polscy gracze są w bardzo dobrej sytuacji bo nie zostali potraktowani jako beta- testerzy, którzy za swoją pracę muszą jeszcze płacić. Sam czekam niecierpliwie na styczniową premierę i być może spróbuję własnych sił po raz pierwszy w grze abonamentowej.
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Age of Conan 2009: Hyborian Adventures (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKonrad88r   @   19:32, 01.06.2009
Z tego co czytałem to gra jest najlepszym MMORPG, sam bym pograł ale niestety trzeba wykupić abonament.