Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira (PC)

ObserwujMam (56)Gram (16)Ukończone (14)Kupię (11)

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir (PC)


Raaistlin @ 00:00 19.11.2008
Wojciech "Raaistlin" Onyśków


Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir jak na rasowy dodatek przystało, oferuje nowe klasy postaci. Gdy wszystkie stare mamy w jednym paluszku i poszukujemy czegoś zupełnie nowego, z pomocą przyjdzie "Zawadiaka". Jest on wojownikiem, jednak zamiast tężyzny fizycznej i mocarnego uderzenia, preferuje zwinność i finezję. Bez ciężkiej zbroi, z rapierem w ręku, będzie doskonałym materiałem także na złodzieja. Udostępnione zostały także dwie klasy prestiżowe – specjalizujący się w walce z nieumarłymi "Przewodnik w Zaświaty" oraz lubiący ogień pod każdą postacią czarnoksiężnik, nazwany przez twórców "Hellfire Warlock’iem". Zróżnicowanie dodatkowo wzmacniają dwie nowe rasy – wcześniej wspomniany Yuan-Ti oraz Szary Ork.

Zupełnie zmienionym elementem jest system podróżowania. Zrezygnowano z dość liniowego przemierzania lokacji na rzecz zupełnej swobody. Odzwierciedlać będzie się ona poprzez interaktywną mapę, po której poruszanie dość mocno przypomina to z Fallouta. Ważne zatem będą umiejętności takie jak: Zauważenie, Tajniki Dziczy czy Tropienie. Podczas podróży unikanie potworów będzie priorytetem. Odkrywanie jaskiń i skarbów oraz spontaniczne spotkania (które swoją drogą mogą nam przysporzyć wielu punktów doświadczenia, a to za sprawą rozmowy bądź też walki z napotkaną osobą) to rozwiązania w znakomity sposób budujące klimat oraz pozwalające choć na chwilę zapomnieć o świecie realnym.



Na znaczeniu zyskał również handel. Wykorzystując kryzys ekonomiczny, możemy się wzbogacić, sprzedając wszelakie dobra. Część własnej posiadłości możemy przeznaczyć na miejscówki kupieckie, zarówno własne jak i wynajęte dla innych gildii. Organizowanie karawan czy napadanie na nie to nasz chleb powszedni. Abstrahując od wątku ekonomicznego, w dobrym RPG nie może zabraknąć ciekawych questów. Te klasyfikują się różnie, od zwykłych „przynieś, podaj, pozamiataj” poprzez eksterminację bandy potworów, na wywiadzie z przywódcą bandytów kończąc. Twórcy zadbali, aby nie dopadła nas monotonia, a zróżnicowanie zadań jeszcze bardziej przekonało do gry.

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir bazuje na znanym systemie Dungeons & Dragons 3.5, nieznacznie wzbogaconym o elementy kolejnej, czwartej już edycji, która wprowadza zupełnie nowego boga. Sama fabuła ma stanowić swoiste przygotowanie do niej.
Gra oparta jest na znanym z poprzednich części silniku graficznym, co nie oznacza, że dopadł go ząb czasu. Wręcz odwrotnie, grafika prezentuje się ładniej niż chociażby w Masce Zdrajcy, a efekty wizualne nadal potrafią cieszyć oko.



Tryb single-player zapewni nam 15-20 godzin soczystej rozgrywki w uwielbianym przez wielu świece Forgotten Realms. Możliwa będzie także kooperacja z innymi graczami poprzez Internet. Żywotność produktu znacząco wydłuży dołączony edytor przygód(pozwala on także na korzystanie z innowacyjnej mapy), a fabuła epizodów będzie ograniczona jedynie wyobraźnią fanów.

Podsumowanie:
Kolejny dodatek do Neverwinter Nights 2 przywróci wspomnienia z dawnych, kultowych produkcji. Szereg zmian takich jak chociażby zwiększona swoboda czy kreowanie całej drużyny przemawiają za grą. Jednak czy wśród licznej konkurencji tytuł zdoła osiągnąć sukces? Polscy gracze przekonają się niestety dopiero w styczniu, gdyż na ten miesiąc planowana jest krajowa premiera.
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?