Zapowiedź gry Half-Life 2: Episode Two (PC)

Ogromny sukces pierwszej części Half-Life przyniósł Valve duży dochód. Dzięki temu producenci postanowili stworzyć dodatki - Blue Shift, Opposing Force i znakomity, sieciowy Counter-Strike. Każdy jeden także okazał się sukcesem, toteż wypuścili sequel i dodatek do niego - Episode One. Gracze byli w siódmym niebie - cyferka w nazwie dodatku wskazywała wyraźnie na chęć podjęcia się wydania kolejnych!
Tak też się stało. Po bardzo dobrym Half-Life 2: Episode One, Valve produkuje Epizod Drugi. Opowiada on o wydarzeniach bezpośrednio związanych z poprzednikami, czyli grę rozpoczniemy tuż po zniszczeniu Cytadeli, której efektowny wybuch widzieliśmy kończąc Episode One. Głównym bohaterem będzie oczywiście znany z całej serii Gordon Freeman. Będzie on kontynuował potyczki z obcymi Combine. W walkach nie będzie odosobniony - pomagać mu będą Vortiguanci z planety Xen. Poznamy także nieco szczegółów na temat tajemniczego G-mana, przewijającego się przez fabułę, tak prequela, jak H-L 2 i rozszerzenie. Ma on odegrać ważną rolę w naszych przygodach, ale zagadka jego postaci ma być rozwiązana dopiero w Episode Three. Istnieją spekulacje co do niego, według wielu jest to Gordon Freeman. Imię jego pochodzi od podkreślonych liter naszego bohatera, a w samym wyglądzie obu widać pewne podobieństwa - twarz, wzrost, postura... Możliwe, że Gordon pomaga samemu sobie z przeszłości, aby ukształtować swoją przyszłość. Wszak Freeman to doświadczony naukowiec fizyki rozmytej...
Twórcy postanowili zmienić nieco wygląd lokacji. Trafimy więc nie tylko na miejskie ulice City 17, ale także do kopalń, lasów, opuszczonej bazy rakietowej, ogólnie - będzie więcej otwartych przestrzeni.
Aby umożliwić kreowanie obszarów bogatych we florę, trzeba było zmodyfikować silnik Source. Będzie on znacznie udoskonalony, wprowadzone zostaną między innymi efekty dynamicznego oświetlenia. Twórcy twierdzą, że zmiany pozwolą Half-Life 2: Episode Two na konkurowanie (pod względem oprawy wizualnej) z najnowszymi produkcjami. Pojawiły się pogłoski o zmianach w funkcjach Gravity Gun, niestety jak na razie są to tylko niepotwierdzone (jeszcze?) przez twórców plotki. Na pewno pojawi się dodatek w arsenale - Stride Buster, przeznaczony do walki z najtwardszymi przeciwnikami. Nie będzie więc już z nimi tak wielkich problemów, jak do tej pory.
Wrócą do nas także stare, dobre wehikuły, pomocne w poruszaniu się i eliminacji wrogów.
Half-Life 2: Episode Two to nie jedyny tytuł, który znajdzie się w pudełku. Wraz z debiutem Epizodu drugiego, premiery mają także Team Fortress 2 i Portal.
Team Fortress 2 to kontynuacja stareńkiego shooter-moda, który pozwoli na dynamiczną rozrywkę w sieci. Wersja z numerkiem "dwa" jest zaskakująco różna od dzisiejszych on-line'owych FPS-ów. Najoryginalniejszym pomysłem jest oprawa graficzna, która swym wizerunkiem przypomina karykatury szpiegów, czy postaci z filmów animowanych! Cała zabawa jest bardzo humorystyczna, ale jej zasady są już bardzo złożone, nie przypominające raczej prostych strzelanek.
Każdy z graczy może wcielić się w jedną z dziewięciu profesji - Soldier, Sniper, Medic, Scout, Spy, Engineer, Heavy, Pyro i Demolition. Trzej pierwsi nie wymagają opisu, ich cele są oczywiste. Scout będzie szalenie szybkim zwiadowcą, a Spy będzie mógł skorzystać ze sztuki kamuflażu, tym samym stać się chwilowo niewidzialnym. Engineer to postać, która będzie mogła sporo - najlepsze, co da radę zmajstrować, to zastawienie zabójczej wieżyczki. Heavy dzierżyć ma działko obrotowe typu Gatling, Pyro miotacz ognia, a żołnież Demolition podrzuci tu i tam laskę dynamitu. Całość będzie od nas wymagać współpracy i umiejętności odpowiedniego doboru klas. A przede wszystkim - refleksu!
Trzecią produkcją w zestawie jest znakomicie zapowiadający się program logiczny - Portal. Niczym w Prey będziemy korzystać z systemu teleportacji, użytego tu jednak w nieco inny sposób. Będziemy przechodzić kolejne pokoje, a każdy ma być swego rodzaju łamigłówką przestrzenną. Za pomocą broni tworzącej wlot i wylot portalu teleportacyjnego, będziemy eliminować automatyczne wieżyczki, "przechodzić" przez przepaście, omijać pozornie niemożliwe do pokonania pułapki, i tym podobne.
Przy okazji opisu wydania, należy wspomnieć o projekcie Valve - the Orange Box, który zawierać będzie HHalf-Life 2 i dodatkowe epizody do sequela - Episode One & Two (ta ostatnia gra w wydaniu zwykłym - czyli razem z TF 2 i Portal), a całość przeznaczona na platformy - PC, PS3 i Xbox 360.
Nie da się ukryć, że naprawdę jest na co czekać. Jeżeli całość się nie opóźni, w lutym dostaniemy wspaniałą kontynuację jeszcze lepszej gry... Cóż można powiedzieć - Valve nas rozpieszcza!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler