BioShock (PC)

ObserwujMam (384)Gram (94)Ukończone (152)Kupię (48)

Zapowiedź gry BioShock (PC)


Little Horror @ 00:00 11.06.2007

Firma Irrational Games, najbardziej znana ze swej wielce udanej kontynuacji hitu System Shock, powraca do swych korzeni i pracuje pełną parą nad grą o mianie BioShock. O ile jednak System Shock 2 był hybrydą gry role playing i shootera FPP, to wszystko wskazuje na to, że w BioShock zdecydowanie większy nacisk położony został na zręcznościową część rozgrywki.

Firma Irrational Games, najbardziej znana ze swej wielce udanej kontynuacji hitu System Shock, powraca do swych korzeni i pracuje pełną parą nad grą o mianie BioShock. O ile jednak System Shock 2 był hybrydą gry role playing i shootera FPP, to wszystko wskazuje na to, że w BioShock zdecydowanie większy nacisk położony został na zręcznościową część rozgrywki. Będzie ona urozmaicona i z tak zwanymi elementami pochodzącymi z różnych gatunków, ale nic nie ukryje faktu, że skupiać się będzie na walce.



Akcja BioShock dzieje się około roku 1960 i umieści gracza w upadającym podwodnym mieście nazwanym Rapture. Powstało ono po II Wojnie Światowej i miało być utopijną enklawą wybrańców, sanktuarium światłych umysłów, najgenialniejszych artystów i najpiękniejszych ciał. Jako, że nie istniały tam żadne władze, ani prawa zakazujące jakichkolwiek eksperymentów, rozwój społeczeństwa i nauk poszedł w nieco innym kierunku. Ochoczo zabrano się tam za genetykę. Jak to w opowieściach bywa, wejście z brudnymi buciorami w boską domenę i tu kończy się tragicznie. Naukowcy Rapture odkryli substancję którą nazwali "adam". Pozwalała ona na genetyczną manipulację zarówno ciała jak i umysłu. Rezultatem odkrycia i stosowania tego środka była prawdziwa katastrofa, która doprowadziła podwodne miasto do upadku, zapełniając je hordami zmutowanych potworów. Największą wartością w mieście, jego genetycznym paliwem, stała się owa substancja, którą pozyskuje się głównie z trupów zmarłych gwałtowną śmiercią mieszkańców. Ową pracą zajmują się dzieci zwane "siostrzyczkami" (little sisters), chronione przez opancerzonych żołnierzy zwanych "tatuśkami" (big daddies). Same miasto, na poły zrujnowane, strzegą dodatkowo niezliczone systemy obronne.



BioShock pozwoli na wykorzystywanie genetycznych wspomagaczy by uzyskać ponadnaturalne moce, a także na modyfikacje broni która to będzie naszym podstawowym wykorzystywanym podczas gry narzędziem. Oddano nam także możliwość gmerania w komputerach i urządzeniach mechanicznych, aby nieco zmodyfikować ich działanie. To właśnie owe genetyczne modyfikacje mają wyróżniać Bioshock wśród innych, wcale nie mniej atrakcyjnych tytułów. Dadzą nam one dostęp do najróżniejszych mocy, będą jednak one ściśle ograniczone i będziemy musieli wybierać którą z mocy zatrzymamy, a której z bólem serca się pozbędziemy.



Zatem jakie możliwości da nam korzystanie z owych nadnaturalnych mocy? Twórcy zapewniają, że zapewnią nam one setki sposobów na rozprawienie się z niemilcami. Dla przykładu: za pomocą telekinezy możemy złapać lecący granat i odrzucić go przeciwnikowi. Możemy zamrozić wroga na kość i rozbić go potężnym uderzeniem na drobne kawałeczki. Możemy zwabić go na zalane tereny, a następnie porazić 1000V napięciem. Znajdziemy tu też koktajle Mołotowa, których to zastosowanie jest oczywiste. Możemy założyć wybuchową pułapkę w maszynie leczącej, która eksploduje w twarz każdemu, kto spróbuje skorzystać z owego urządzenia. Możemy za pomocą siły woli zrobić przeciwnikowi małe pranie mózgu, co spowoduje że w czasie walki stanie on po naszej stronie. Możesz zesłać na przeciwnika plagę insektów, wykopać go na sufit, badać jego dane w poszukiwaniu słabych punktów, wynajdować własne rodzaje pocisków. Na koniec tej małej wyliczanki może wspomnę jeszcze o tym, że możemy przeciwnika podpalić, a następnie włączyć system obronny na poszukiwanie źródeł ciepła. Musicie przyznać, że wszystko wskazuje na to, że zabawy będzie co niemiara.



Jeśli chodzi o oprawę graficzną, wystarczy powiedzieć, że BioShock korzystać będzie z najnowszego, trzeciego Unreal Engine. Szczęśliwcy którzy mieli okazję brać udział w pokazach przedpremierowych, twierdzą, że dźwięk również jest na wysokim poziomie i świetnie buduje atmosferę grozy. Tą z kolei podgrzewać także mają odnajdywane w czasie rozgrywki zapiski ostatnich ocalałych przy zdrowych zmysłach mieszkańców, co pozwoli nam w pełni poznać otchłań szaleństwa, w którą stoczyli się mieszkańcy Rapture.



BioShock z pewnością dostarczy nam emocjonującej rozgrywki, w dawkach które u słabszych duchem mogą wywołać awarię zakończenia układu pokarmowego. Warto przypomnieć, że projekt ten zgarnął aż 17 nagród na targach E3 w 2006 roku, Jest to z pewnością jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji i pewny pretendent do gry roku.

Podsumowanie:
Wszystko wskazuje na to, że BioShock będzie zaiste szokującą produkcją, w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Zapowiada się genialnie!

Screeny z BioShock (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   22:34, 19.01.2010
To jest gra nie ma lepszej gry chyba że dwójka