Zapowiedź gry Paradise (PC)
Przed rozpoczęciem czytania tej zapowiedzi uprasza się graczy o odłożenie RailGun-ów, rakietnic oraz wszelkiej innej broni z gier FPP. Wybieramy się na wycieczkę do Raju, elitarnego klubu dla znawców przygodówek.
Benoit Sokal – Pan tworzenia fantazji, król przygody, guru dla sporej części graczy. Skąd moje pochlebstwo dla Benoita się zapytacie? Otóż ów Pan odpowiedzialny jest za popełnienie wspaniałych gier przygodowych Syberia, Syberia II oraz Amerzone. Fani gier z pod znaku Point’n’Click zapewne grały w wymienione tytuły i przedstawianie nowego dziecka Sokala – Paradise - jest wystarczającą argumentacją aby sięgnęły po ten tytuł. Jednakże jeżeli drogi czytelniku nie grałeś dotychczas w Syberie... Wstyd! Ale spokojnie, masz jeszcze szanse zetrzeć z siebie hańbę. Rozpocznijmy więc krótką wyprawę do Raju.
Syberia wielkie dzieło Sokala pierwotnie istniało na kartach komiksu, podobnie jest z opisywanym Paradise. Z kolorowego papieru Raj zostaje przeniesiony na ekrany komputerów. Historia opowiedziana w grze rozpoczyna się w momencie gdy główna bohaterka o imieniu Ann Smith otrzymuje tajemniczy list, w którym okazuje się, że jej ojciec, którego na skutek rozwodu rodziców utraciła w wieku 10 lat żyje gdzieś na Czarnym Lądzie i wkrótce jego światło życia zgaśnie. Ann bez większego zastanowienia pod impulsem utraconej miłości do ojca postanawia wyruszyć do Afryki. Oczywiście jak to zawsze bywa prozaiczna na początku wyprawa staję się jedynie preludium do znacznie ciekawszej przygody. Samolot zmierzający powoli do celu z główną bohaterką na pokładzie zostaje zestrzelony gdzieś nad terytorium Afrykańskiego kontynentu. Po niedługim czasie Ann budzi się w dziwnym pałacu. Niestety na skutek urazu główna bohaterka nie wie jak się nazywa, skąd przybyła, gdzie jest, a co najgorsza po co tu jest!
Historia jak widzimy zaczyna być powoli intrygująca, ale to co się będzie działo dalej to już prawdziwy film przygodowy przypominający najlepsze Hoolywoodzkie produkcje. Pałac o którym wspomniałem okazje się książęcą siedzibą w mieście o nazwie Madargane. Jednak Ann nie ma co liczyć na łatwą pomoc ze strony Pana Dworu, bowiem aby ją otrzymać musi odstawić pewnego tajemniczego lamparta strzegącego pałacu do krainy, z której pochodzi.
Nie trzeba być geniuszem aby domyśleć się, że lampart będzie w trakcie gry wiernym towarzyszem sterowanej przez nas postaci próbującej dotrzeć do Kilimandżaro - siedziby lamparta.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler