Unreal Tournament 3 (PC)

ObserwujMam (152)Gram (47)Ukończone (23)Kupię (16)

Unreal Tournament 2007 (PC)


bigboy177 @ 00:00 13.05.2006
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

W historii gier komputerowych od czasu do czasu pojawia się gra, która powoduje, że na ustach graczy pojawia się piana, na plecach przechodzi dreszcz a komputery zaczynają pożerać tyle prądu, że telewizory przygasają.

W historii gier komputerowych od czasu do czasu pojawia się gra, która powoduje, że na ustach graczy pojawia się piana, na plecach przechodzi dreszcz a komputery zaczynają pożerać tyle prądu, że telewizory przygasają. Właśnie taką grą był wydany jeszcze w tamtym tysiącleciu Unreal. Gra była wręcz nierealna… posiadała wspaniałą jak na tamte czasy grafikę, niezwykłą grywalność i wyróżniała się z całego tłumu podobnych produkcji. Chwilę po premierze Unreal’a, do sklepów trafił Unreal Tournament, który pozwolił graczom na beztroską eksterminację siebie nawzajem w wirtualnym świecie. Sukces grze zapewniła prosta i efektowna zabawa, przesiąknięta szybkimi akcjami i mnóstwem strzelania. Niestety po dwóch bardzo udanych produkcjach przyszedł czas na krok w tył… Unreal 2 oraz Unreal Tournament 2003 nie były już tak dobre jak pierwowzór. Wiele osób nawet śmiało twierdzić, że gry wyszły tylko po to, aby producent gry, firma Epic mogła pochwalić się swoim najnowszym enginem graficznym. Epic oczywiście postanowił udowodnić, że to nie prawda i rozpoczął prace nad Unreal Tournament 2004, który był znacznie lepszy od dwóch porażek, i pokazał na co naprawdę stać jego autorów. Unreal Tournament po raz pierwszy przedstawił graczom samochody oraz nowe tryby zabawy. Od wydania UT2004 minęło trochę czasu. Epic oczywiście nie śpi i przez cały czas przygotowuje dla nas wszystkich rewolucję graficzną oraz w rozrywce komputerowej… bo oto coraz większymi krokami zmierza w naszą stronę UNREAL TOURNAMENT 2007 !!



Ależ się nakręciłem pisząc ten wstęp… Ale prawdę mówiąc to jest na co...!! Zacznijmy może od tego, o czym najgłośniej jest od paru tygodni, czyli od silnika graficznego Unreal Engine 3.
W marcu na GDC (Game Developers Conference) odbyła się pierwsza prezentacja najnowszego napędu firmy Epic. Grafika, jaką potrafił generować wbiła wszystkich w fotele… Oczywiście wszystko wówczas przygotowane było do prezentacji… Lecz ten sam silnik i tą samą wspaniałą grafikę będzie można znaleźć w UT2007. Unreal Engine 3 potrafi obsłużyć wszystkie najnowsze efekty specjalne takie jak: HDRL odpowiadające za wspaniałe efekty świetlne; bump offset mapping, który potrafi stworzyć wrażenie porowatości oraz nierówności na powierzchniach całkowicie płaskich, emulując w ten sposób dziury, odpryski i inne zniekształcenia; oraz całkowicie nowy model fizyki wspierany przez technologię firmy Ageia o nazwie Novodex. Aby przekonać się do czego jest zdolny nowy silnik graficzny wystarczy oglądnąć któryś z filmów prezentujących jego możliwości… uprzedzam jednak aby uzbroić się w tabletki uspokajające, gdyż atak serca murowany.

Pomimo tego, że grafika w grach komputerowych jest bardzo ważna, to jednak większą uwagę należy zwrócić na samą miodność i przyjemność jaką można czerpać z gry. Najważniejsze w tym przypadku są tryby zabawy. Epic bardzo uważnie obserwował zachowanie graczy, słuchał ich propozycji i przeprowadzał różne ankiety aby wybrać co najlepsze z poprzednich części i dodać nowe elementy, które poprawią grywalność. Z ich badań wynikło, że bardzo mało osób grało w trybie Double Domination, a że według autorów posiadał on sporo niedopracowań i nie do końca go „czuli” postanowili z niego zrezygnować. W sumie jakby się zastanowić to mają rację. Główna zabawa w Double Domination polegała na zdobyciu dwóch punktów kontrolnych, znajdujących się na przeciwległych krańcach mapy. Niestety bardzo często po zdobyciu pierwszego z nich, gdy gracz był w drodze do drugiego; tracił on dominację nad pierwszym… I tak ganiał z jednego miejsca w drugie jak dureń… w zasadzie nie mając kontroli nad niczym… licząc na to, że jakimś cudem uda mu się wygrać…



Oprócz wycięcia tego i owego, autorzy co nieco dorzucą, aby poprawić zabawę. Jednym z nowych trybów będzie Conquest. Będzie on połączeniem trybów Assault, Onslaught oraz znanego z Unreal 2 XMP. Conquest będzie bardziej zaawansowaną wersją Onslaught, z pewnym rodzajem nadzorowanej zabawy oraz ekscytujących map znanych z trybu assault.
Głównym celem w trybie będzie kontrolowanie wyznaczonych terenów, na których znajdować się będą złoża tyridium. Dzięki takiemu rozwiązaniu zostanie wyeliminowane bezcelowe bieganie od jednego punktu do drugiego. Mapy będą ogromne i pozwolą na swobodną zabawę ogromnej ilości graczy, takie jest przynajmniej zamierzenie autorów.

Screeny z Unreal Tournament 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   14:54, 19.05.2009
Jedna z fajniejszych stszelanek