Hell is Us (PC)

ObserwujMam (0)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (1)

Wrażenia z dema Hell is Us. Poczułem się jak w Dolinie Górniczej... (PC)


bigboy177 @ 00:11 06.06.2025
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Hell is Us to gra, za której powstaniem stoi ekipa złożona z byłych deweloperów wyśmienitego Deus Ex: Bunt Ludzkości. Postanowiłem sprawdzić jej demo.

Hell is Us to nowy projekt Rogue Factor - studia zatrudniającego deweloperów wyśmienitego Deus Ex: Bunt Ludzkości - który na początku września zadebiutuje za sprawą firmy Nacon. Wzbudził on moje zainteresowanie już po pierwszych zapowiedziach, bo deweloperzy postanowili przygotować coś w dzisiejszych czasach spotykanego rzadko. Chodzi o to, że projektanci chcą, by gracz wykazał się inteligencją, zmysłem orientacji w wirtualnym świecie oraz inicjatywą. Nic nie będzie nam podawane na talerzu i do wszystkiego dojść będziemy musieli na własną rękę. Brzmi niewiarygodnie? Po sprawdzeniu dema, które niedawno pojawiło się na platformie Steam zaczynam wierzyć, że to może się udać!

Jeśli chodzi o ogólne założenia gry, Hell is Us jest trzecioosobową przygodówką akcji. Wcielamy się w niej w żołnierza o imieniu Remi, który na samym początku dema przesłuchiwany jest przez jakąś dziwną postać. Chce się ona dowiedzieć w jaki sposób nasz bohater wydostał się z miejsca zwanego Hadeą, a przy okazji jakim cudem do niego wrócił. Krótka rozmowa i wskakujemy w buty protagonisty, by dowiedzieć się możliwie jak najwięcej na temat tego, co zaszło i kim w zasadzie jesteśmy. Twórcy nie odkrywają zbyt wielu kart, więc musimy je odkryć na własną rękę.

Po rozpoczęciu rozgrywki przemierzamy las, a następnie trafiamy na jakąś dziwną chatę. W niej jest mężczyzna, od którego dowiadujemy się w jaki sposób możemy dostać się do miasta, w którym powinna przebywać matka bohatera (naszym nadrzędnym celem - przynajmniej początkowo - jest odnalezienie rodziny). Nie będzie to jednak łatwe, bo jest ono dość odległe, a my nie dysponujemy żadnym środkiem transportu. Pomocne może okazać się APC – wojskowy pojazd transportowy, który jest nieopodal w lesie. Ruszamy więc, by go odnaleźć.

Kilka minut później znajdujemy APC, a obok niego ledwie żywego żołnierza. Mówi nam on o tym, że jego oddział zamknięty jest za pobliskimi wrotami i tam też są kluczyki do maszyny wojskowej. Wspomagamy żołnierza apteczką, rozwiązujemy pierwszą łamigłówkę (dość prostą, ale trzeba samodzielnie znaleźć wskazówki), a potem trafiamy do mrocznego tunelu. To w nim musimy po raz pierwszy zmierzyć się z tutejszymi przeciwnikami, tzw. Hollow Walkerami – to dziwne, humanoidalne istoty, przypominające zjawy.

Walka w Hell is Us została przygotowana całkiem ciekawie, bo zdaje się czerpać inspiracje z gier typu soulslike, przy czym nie na taką skalę, jak np. ta z Khazan: The First Berserker. Walczymy z wykorzystaniem broni białej. Początkowo wyłącznie z użyciem sporego miecza, ale później znajdujemy też dwa topory. Pojedynki składają się z zadawania standardowych i mocnych obrażeń, uników oraz bloków. Jest tu też ciekawa mechanika, polegająca na tym, że atakując adwersarza widzimy pojawiający się dookoła nas pierścień. Jeśli wciśniemy we właściwym momencie odpowiedni przycisk, zadane obrażenia możemy przekształcić w regenerację własnych punktów życia. Jeśli dobrze poprowadzimy starcie, ewentualne straty będziemy w stanie odrobić.

Konfrontację oparto nie tylko na punktach życia, ale również wytrzymałości. Wszelkie wymachy bronią sprawiają, że nasza wytrzymałość spada, a zatem nie możemy atakować bezustannie. Co jakiś czas musimy odpocząć, więc koniecznością jest taktyczne podchodzenie do napotkanych wrogów. Szczególnie, że Remi w pewnym momencie zdobywa pomocnika – specjalnego drona, który towarzyszy mu w dalszych przygodach. Dron już na początku ma możliwość odciągania uwagi jednego z przeciwników, gdy my np. zajmujemy się jego kumplem. W miarę postępów damy radę go modernizować przy pomocy specjalnych modułów, a ponadto możemy korzystać z przedmiotów jednorazowego użytku, by np. szybciej zresetować cooldown wykorzystanej przed momentem zdolności.

Screeny z Hell is Us (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   06:49, 06.06.2025
Podobno jakiś kryzys w branży a tu co chwila coś ciekawego. Hmm.
Z tym że lekko jestem zaniepokojona faktem że gra będzie ode mnie wymagać inicjatywy i myślenia. No i ta soulslike'owa walka. Zobaczymy. Coś tam z siebie dałabym radę wykrzesać bo wygląda to intrygująco i fabularnie zapowiada się ciekawie. Zresztą w Gothicowym świecie czułam się dobrze i dawałam radę więc jeżeli jest dużo podobieństw to nie powinno być źle.
0 kudospetrucci109   @   11:00, 06.06.2025
Nie no, jak trzeba będzie myśleć to tragedia... A jeszcze jak trzeba będzie czytać, żeby odnaleźć niezbędne informacje to już w ogóle... Kto to widział... 😅
0 kudosIgI123   @   11:16, 06.06.2025
Gameplayowo zapowiada się kocur, ale chętniej zaprzyjaźniłbym się z klasycznym dark fantasy czy coś. Do połączeń współczesności i walki mieczem mam zawsze mieszane uczucia.

0 kudosBarbarella.   @   11:23, 06.06.2025
Cytat: petrucci109
A jeszcze jak trzeba będzie czytać, żeby odnaleźć niezbędne informacje to już w ogóle...

A najgorzej to zapamiętać. Smutny Gram w kilka gier naraz i z jednej strony fajnie bo się nie nudzą a z drugiej strony to "kurna, gdzie ja jestem Zdziwiony ". Jak mi się wyświetli strzałka gdzie mam iść i napis co mam zrobić to cool, jestem w domu a jak mam sama sobie przypominać to kicha..
0 kudospetrucci109   @   11:38, 06.06.2025
Cytat: Barbarella.
Cytat: petrucci109
A jeszcze jak trzeba będzie czytać, żeby odnaleźć niezbędne informacje to już w ogóle...

A najgorzej to zapamiętać. Smutny Gram w kilka gier naraz i z jednej strony fajnie bo się nie nudzą a z drugiej strony to "kurna, gdzie ja jestem Zdziwiony ". Jak mi się wyświetli strzałka gdzie mam iść i napis co mam zrobić to cool, jestem w domu a jak mam sama sobie przypominać to kicha..
Ja gram z reguły w jedną na raz ale mam inny problem. Jak gram, a potem na przykład mam miesiąc, czy 2 przerwy, bo nie mam czasu na granie i potem odpalam ponownie grę po takim czasie to też gubię wątek 😅
0 kudosbigboy177   @   15:17, 06.06.2025
Cytat: IgI123
Gameplayowo zapowiada się kocur, ale chętniej zaprzyjaźniłbym się z klasycznym dark fantasy czy coś. Do połączeń współczesności i walki mieczem mam zawsze mieszane uczucia.
Nawet to dość się tutaj sprawdza. Też nie przepadam za tym połączeniem, ale w Hell is Us wyszło. Nie wiem oczywiście, jak będzie dalej, grałem trochę ponad 2 godziny, ale na razie jestem pozytywnie nastawiony.
0 kudosBarbarella.   @   15:30, 06.06.2025
Na przykład w Gwiezdnych Wojnach no to faktycznie, walka na miecze i blastery to dziwactwo jakieś. Żeby głupio nie wyglądało to te miecze laserowe zrobili. Rozbawiony
0 kudosIgI123   @   20:11, 06.06.2025
Cytat: bigboy177
Nawet to dość się tutaj sprawdza. Też nie przepadam za tym połączeniem, ale w Hell is Us wyszło. Nie wiem oczywiście, jak będzie dalej, grałem trochę ponad 2 godziny, ale na razie jestem pozytywnie nastawiony.
Myślę że moim przypadku jest to PTSD po Eleksie, w tej grze nic nie było jak trzeba xd Chyba żeby się wbić w klimat to trzeba będzie Remnanty spróbować, wydaje się być mocno zbliżone do Hell is Us.
0 kudosBarbarella.   @   20:43, 06.06.2025
Teraz tak spojrzałam na datę premiery tej gry i widzę że to jeszcze trzy miesiące. To jeszcze sporo czasu na szlifowanie. Sądzę więc że to demko to coś w rodzaju wczesnego dostępu, twórcy są zapewne przygotowani na jakiś odzew i ewentualne zmiany. Na pewno nie diametralne ale jakieś wskaźniczki, ułatwienia mogą się pojawić, trzeba tylko dobrze pomarudzić na forum steamowym. Szczęśliwy Pamiętam jak niedawno MrPack i nawet wyjadacz soulslikowy Dirian narzekali na trudną, uciążliwą walkę w demie Stellar Blade. W pełnej wersji twórcy wzięli to pod uwagę i mocno to poprawili. To ja lecę na Steama pomarudzić że zabłądziłam a w walce zginęłam zanim wyciągnęłam miecz więc gry nie kupię, zaraz im rura zmięknie. Zadziorny
Dodaj Odpowiedź