Warhammer 40 000: Space Marine II - sequel ambitny. Wszystko co wiemy o grze. (PC)

Oryginalne Warhammer 40 000: Space Marine opracowane zostało przez studio Relic Entertainment, czyli ekipę odpowiedzialną między innymi za serię Company of Heroes, a jego premiera miała miejsce w 2011 roku. Kultowy projekt przyciągnął do siebie szerokie grono graczy, zbierając też w większości przychylne opinie od recenzentów (także od naszego) z całego świata. Przez kolejne lata z jakiegoś powodu nie było informacji na temat ewentualnej kontynuacji, ale już niedługo sequel będzie dostępny na rynku.
Warhammer 40 000: Space Marine II opracowywane jest przez Saber Interactive. Stanowić będzie ono kontynuację założeń oraz mechaniki rozgrywki z pierwowzoru. Nadal mamy więc do czynienia z trzecioosobową grą akcji nastawioną na rozgrywki sieciowe (choć będzie też tryb offline). Wciąż będziemy się też wcielać w Kosmicznego Marine, potężnie uzbrojonego żołnierza, stanowiącego odpowiedź na liczebnie przytłaczające roje Tyranidów. Ze względu na to, że premiera gry zaplanowana została na przyszły miesiąc, przygotowaliśmy dla Was podsumowanie tego, co o niej wiemy.
Dla wielu graczy Warhammer 40 000: Space Marine II będzie atrakcyjne głównie ze względu na kampanię fabularną, którą będzie się dało przejść albo samodzielnie albo we współpracy z maksymalnie 2 innymi graczami. Ponownie wcielimy się w niej w porucznika, a niegdyś kapitana, Demetriana Titusa, który raz jeszcze będzie musiał uratować swoich rodaków przed zagładą. Titus został zdegradowany przez swoje poczynania z pierwszej części, w której został pojmany przez Inkwizytora Thraxa za bycie heretykiem oraz współpracę z siłami Chaosu.
Wyposażony w nowy pancerz Mark X oraz poddany specjalnemu wzmacniającemu zabiegowi bohater przemierzy dwie planety, na których toczą się walki w trakcie Czwartej Wojny z Tyranidami. Uczestnicząc w konflikcie korzystać będziemy z zaawansowanego, rozbudowanego i zabójczego wyposażenia, a także niebywałej siły protagonisty. Cała przygotowana przez deweloperów opowieść powinna nam wystarczyć na 10-12 godzin zabawy, a fabułę będzie się dało przejść samodzielnie oraz w towarzystwie dwóch innych graczy.
Jeśli chodzi o gameplay, będzie on przypominał założeniami część pierwszą. Będziemy mieć więc do czynienia ze strzelanką z elementami hack’n’slasha. Jako Titus, genetycznie wzmocniony żołnierz, skorzystamy zarówno z broni palnej, jak i potężnego miecza, dzięki któremu będziemy w stanie przegonić nawet najbardziej liczebne grupy przeciwników, co pokazują dotychczasowe zwiastuny i materiały prezentujące rozgrywkę.
Głównym oponentem będą Tyranidzi, występujący w wielu różnych wariantach i różniący się zarówno wielkością, jak i umiejętnościami. Największą ich siłą jest oczywiście liczebność, ale nie zawsze będziemy mierzyć się z całymi rojami. Często będziemy mieli też do czynienia z bardziej morderczymi, większymi wariantami obcych. Do osiągnięcia zwycięstwa w ich przypadku konieczny będzie spryt, zręczność oraz odpowiednie wyposażenie. Na szczęście nasz bohater będzie miał rozbudowany arsenał środków perswazji, który pozwoli mu likwidować oponentów na krótszych i dłuższych dystansach. Do tego dochodzą jeszcze specjalne umiejętności oraz ciągła progresja protagonisty.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler