The Rogue Prince of Persia (PC)

ObserwujMam (0)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

The Rogue Prince of Persia - wrażenia z wczesnego dostępu (PC)


bigboy177 @ 22:27 28.05.2024
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

The Rogue Prince of Persia to roguelike w uniwersum Księcia Persji. Tytuł jest obecnie we wczesnym dostępie, ale może już teraz warto się nim zainteresować?

The Rogue Prince of Persia to nowa gra roguelike opracowywana przez studio Evil Empire, czyli ekipę odpowiedzialną za wyśmienite Dead Cells. Deweloperzy mają doświadczenie w gatunku, więc oczekiwania wobec projektu miałem dość spore. Po sprawdzeniu wersji, która jest obecnie we wczesnym dostępie Steam, względnie spokojnie śpię i czekam na wydanie finalne… mimo że nie wszystko jest dopieszczone tak, jakbym sobie tego życzył.

Jeśli chodzi o założenia fabularne The Rogue Prince of Persia, są one stosunkowo proste. Hunowie atakują rodzinne strony księcia, a ten niestety nie jest w stanie odeprzeć natarcia i zostaje przez najeźdźców pojmany. Ratuje go kowal o imieniu Sukhra, będący jednocześnie mentorem naszego protagonisty. Książę finalnie odzyskuje formę i postanawia ponownie spróbować swoich sił w walce z Hunami. Robi to, jak na grę z gatunku soulslike przystało, wielokrotnie ginąc i powracając do świata żywych za sprawą specjalnego magicznego przedmiotu. Każdorazowo ma pamięć o tym, co się stało, nie tylko uzupełniając fabułę o nowe wydarzenia, ale również upgradując posiadane wyposażenie i umiejętności.

Na potrzeby wczesnego dostępu deweloperzy The Rogue Prince of Persia przygotowali sześć zróżnicowanych biomów oraz dwóch bossów. W finalnej wersji ma być ich oczywiście więcej, ale już teraz całość robi naprawdę dobre wrażenie, albowiem gotowe biomy są rozbudowane, a dzięki losowo generowanym mapom każdy run jest unikatowym doświadczeniem. Żeby było ciekawiej, na swojej drodze natrafiamy na postaci niezależne, które powoli uzupełniają coś, co nazywa się Mapą Umysłu (Mind Map), a jest swoistym zbiorem informacji na temat tutejszego świata oraz fabuły sklejonej przez Evil Empire. Postaci niezależne informują nas też o lokacjach i wątkach pobocznych, więc warto zbaczać z wydeptanej ścieżki, by znaleźć nowe wyposażenie oraz umiejętności.

Główny bohater The Rogue Prince of Persia napotyka na swojej drodze nie tylko pułapki środowiskowe, którymi upakowane są poziomy, ale również całe mnóstwo przeciwników. Bestiariusz jest ciekawy i dość zróżnicowany, przez co z każdym oponentem walczy się inaczej. Wrogowie występują też w dwóch wariantach: standardowym i wzmocnionym. Zależnie od tego, na jakiego natrafiamy, mamy nieco inne możliwości. Dla przykładu, wroga zwykłego damy radę pchnąć w tego wzmocnionego, co zlikwiduje jego "boost", czyniąc go łatwiejszym do pokonania. Taktykę walki trzeba bezustannie dopasowywać do tego, co dzieje się na ekranie.

Likwidując oponentów korzystamy z wielu różnych środków. Bandziora możemy kopnąć, ciachnąć mieczem, ugodzić strzałą, pchnąć na kolce, zrzucić w przepaść itd. Do tego dochodzą jeszcze mocniejsze ciosy, uniki oraz wiele różnych rodzajów broni. Oręż podzielono na dwa główne: bliskiego oraz dalekiego zasięgu. W pierwszej kategorii są m.in. miecze, topory oraz włócznie; a w drugiej znalazło się miejsce np. dla łuków oraz czakramów. Broń dysponuje różnymi poziomami zaawansowania, co przekłada się oczywiście na zadawane przez nią obrażenia. Są też specjalne medaliony, pełniące rolę modyfikatorów, zarówno wyposażenia, jak i umiejętności księcia; oraz narzędzia.

Medaliony znajdujemy w świecie gry, a następnie umieszczamy w specjalnym pasku, w którym jest miejsce dla czterech świecidełek. Każde ma inne możliwości, dając nam np. bonusy do obrażeń lub wytrzymałości, ewentualnie tworząc specjalne, nieco lepkie powierzchnie, spowalniające przeciwników. Żeby było ciekawiej, nie tylko statystyki medalionów mają znaczenie. Istotne jest też ich rozmieszczenie w naszym pasku. Poprawne doprowadza do tego, że medaliony obok siebie wzmacniają swoje statystyki, a niewłaściwe powoduje ich osłabienie. Warto więc zwracać na to uwagę.

Bacznie obserwować trzeba też wirtualny świat, albowiem w miarę postępów, trafiamy do coraz większej ilości sekretnych pomieszczeń, w których ukryte są np. skrzynie z zapasami. W skrzyniach takich znajdują się nie tylko medaliony oraz gotowe wyposażenie, ale również schematy, które damy radę wykorzystać do tego, by stworzyć u kowala nowe graty. Prócz tego, skrzynie są wyśmienitym źródłem złota oraz czegoś, co nazwano spirit glimmers – specjalnego zasobu, dzięki któremu w naszej bazie wypadowej, czyli Oazie, możemy u kowala nabyć wyjątkowy, często bardzo potężny inwentarz. Dlatego właśnie eksploracja jest tak ważna i nie powinno się jej traktować, jako nieprzyjemny wymóg. Naprawdę pomaga ona w kolejnych runach, albowiem często pozyskujemy dzięki niej środki konieczne do przetrwania.

Screeny z The Rogue Prince of Persia (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMaterdea   @   13:08, 02.06.2024
Ale że w nadziejach nie ma superanckiego soundtracku, albo że nie wyróżniono go nieco bardziej w tekście, to od razu zdradza kto grał...