Mafia: Definitive Edition (PC)

ObserwujMam (5)Gram (1)Ukończone (5)Kupię (1)

Graliśmy w Mafia: Definitive Edition - tak powinno się robić remaki (PC)


bigboy177 @ 00:02 28.08.2020
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Osobiście nie zauważyłem żadnych istotnych mankamentów ani niedociągnięć. Co mnie bardzo cieszy, deweloperzy nie kombinowali i nie wrzucali do projektu żadnych udziwnień, ani rozwiązań mających na celu uczynienie zabawy bardziej „hipsterską”, jeśli wiecie, o czym piszę. To nadal stara, dobra Mafia, tyle że z lepszym systemem strzelania (tym z Mafii III), nieźle prowadzącymi się samochodami oraz ogólnie mocno usprawnioną oprawą wizualną. Na moim komputerze udało mi się grać w 4K oraz najwyższych detalach i wierzcie mi, jest moc. Nawet nie chodzi o efekty specjalne, ale o to, że Lost Heaven jest bardziej szczegółowe. Na mapie są miejsca, których nie było w pierwowzorze - głównie na obrzeżach miasta, bo centrum to głównie lifting.

Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, nie wiem czy w stu procentach przekonany jestem do niektórych ułatwień. Minimapę czy nawigację kierującą nas do celu jakoś przecierpię (takie czasy), ale nie do końca rozumiem sens „przeszkadzajek”, które umieszczono na ulicach Lost Heaven. Chodzi o to, że uciekając przed gliniarzami (czy jakimiś zbirami) nie musimy się jakoś przesadnie starać. Na wielu skrzyżowaniach natrafić możemy na zwężenia albo roboty drogowe, które sprawiają, że dość łatwo jest zgubić pościg. Wjechanie w takie zwężenie związane jest z obejrzeniem krótkiej scenki przerywnikowej i choć całość wygląda nieźle, wolałbym jednak samemu się chwilę pomęczyć, wszak satysfakcja z ucieczki znacznie większa.

W kwestii nowości, nie tylko nadmienione „zwężenia” i „roboty drogowe” warto wypunktować. Są też jeszcze dwa inne elementy, które mogą przypaść do gustu graczom. Po pierwsze, motocykle, których w pierwowzorze nie było, a znalazły się w Mafia: Definitive Edition. Jako że jeździ się nimi bardzo dobrze, nie ma na co narzekać. Po drugie, misje poboczne, które mają w jakiś sposób wypełnić i uatrakcyjnić świat. Niestety, nie udało mi się żadnego tego typu zadania znaleźć, a więc twórcy najpewniej w wersji przedpremierowej ich nie odblokowywali. Przyjdzie na nie pora nieco później.

Cała reszta gry jest w zasadzie nietknięta, co mnie niezmiernie cieszy. Mam też nadzieję, że Hangar 13 wyciągnie wnioski z tego projektu, a rezultat będzie taki, że gdy na rynku zadebiutuje wreszcie Mafia 4, nie będzie to produkt przygotowany na zasadzie kopiuj-wklej, w którym przez kilkanaście godzin robimy w kółko to samo. Chcę klimatu, chcę porywających misji, chcę tego wszystkiego, co czyni pierwszą Mafię tak unikatowym doznaniem. Z wypiekami na twarzy czekam na premierę pełnej wersji. Aż strach pomyśleć, że został do niej prawie miesiąc.

Podsumowanie:
Mafia: Definitive Edition może być jedną z najpopularniejszych gier tegorocznej jesieni. Mam nadzieję, że to dopiero przedsmak tego, co czeka nas z cyklem Mafia w przyszłości.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Mafia: Definitive Edition (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRonaldo_   @   13:48, 28.08.2020
A jak wypada optymalizacja?
0 kudosbigboy177   @   00:24, 29.08.2020
Cytat: Ronaldo_
A jak wypada optymalizacja?

U mnie wyśmienicie śmigało w 4K i na full detalach.
1 kudosgajda1000   @   10:27, 31.08.2020
Nigdy nie zapoznałem się z tą serią głębiej. Nawet Driv3R przechodziłem i San Francisco Edtion.. ale w Mafię (1 część) przegrałem może z 2 godziny. Uwielbiam kultową serię "Ojciec Chrzestny", jeśli chodzi o kino... może skuszę się po latach. Wszystko na "papierze" wygląda ciekawie.
0 kudossavespace   @   08:14, 06.09.2020
Typ rzuca Mołotowa w szopie i zamiast wybuchu pożaru, ogień zwyczajnie gaśnie po 5 sekundach. Logika w grach tak bardzo Dumny Ale sama Mafia wygląda dobrze Uśmiech
0 kudosprofesjonalista19   @   08:59, 06.09.2020
Cytat: savespace
Typ rzuca Mołotowa w szopie i zamiast wybuchu pożaru, ogień zwyczajnie gaśnie po 5 sekundach. Logika w grach tak bardzo Dumny Ale sama Mafia wygląda dobrze Uśmiech

Nie wiem co wszyscy mają z tym realizmem. Gdyby gry miały być realistyczne to najprawdopodobniej byłyby poprostu niegrywalne . Jeden strzał- trup. Strzał w nogę jak jesteś solo - czołganie się i wykrwawienie-trup. Pamiętam jak w Opertation Flashpoint dostałem w nogę i czolgalem się 3h do bezpiecznej strefy i umarłem 20m od celu Szczęśliwy no i oczywiście brak save'ów. Mi tam się podobają gry w obecnym stanie bo stanowią rozrywkę a nie zabawę w życie
0 kudossavespace   @   09:53, 06.09.2020
Cytat: profesjonalista19
Nie wiem co wszyscy mają z tym realizmem. Gdyby gry miały być realistyczne to najprawdopodobniej byłyby poprostu niegrywalne . Jeden strzał- trup. Strzał w nogę jak jesteś solo - czołganie się i wykrwawienie-trup. Pamiętam jak w Opertation Flashpoint dostałem w nogę i czolgalem się 3h do bezpiecznej strefy i umarłem 20m od celu Szczęśliwy no i oczywiście brak save'ów. Mi tam się podobają gry w obecnym stanie bo stanowią rozrywkę a nie zabawę w życie


Nie twierdze że nadmierne wykorzystywanie elementów realizmu jest dobre. Ale tyle się mówiło np. odnośnie Battlefield 3 że element zniszczeń jest taki i taki... a gdy przychodzi do eksplozji granatów czy Mołotowów, mamy zwykły element "Wybuchnij i zgaś". Od premiery wspomnianej gry minęło 9 lat.. tak więc uważam że przydałoby się jakieś rozwinięcie modelu zniszczeń. Tym bardziej że tyle się mówi o świetnych RTXach. Niech twórcy udowodnią że potrafią wykorzystać w pełni ich moc, a nie tylko walną byle kod i oświetlą lokację słoneczkiem. Rozumiem że są gracze weterani co wychowali się na pixelach... sam do takich należę, ale no kurcze Szczęśliwy Bez wymagań nie będzie rozwoju w tej branży. Podsumowując: Destrukcja jest fajna (Wiadomo że nie w każdych grach) i niech to w końcu twórcy wezmą pod uwagę. Element ten można przecież świetnie wykorzystać na korzyć fabuły, a nawet ją rozwinąć.
0 kudosBubtownik   @   10:38, 06.09.2020
Czekam na tą produkcję. Pierwszej Mafii jako jedynej nigdy na oczy nie widziałem, nie grałem i nie zamierzałem bo wyglądała tragicznie w obecnych czasach. Dwójkę przechodziłem kilka razy, trójkę raz, ale właśnie nadszedł czas na pierwszą Mafię Uśmiech Niesamowicie się cieszę, że postanowili odświeżyć tą część bo zdaniem wielu jest to kapitalna produkcja, a ja chętnie się przekonam jak bardzo kapitalna Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   11:43, 06.09.2020
Cytat: Bubtownik
Pierwszej Mafii jako jedynej nigdy na oczy nie widziałem, nie grałem i nie zamierzałem bo wyglądała tragicznie w obecnych czasach.
Ech! Zły
Cytat: Bubtownik
Niesamowicie się cieszę, że postanowili odświeżyć tą część bo zdaniem wielu jest to kapitalna produkcja, a ja chętnie się przekonam jak bardzo kapitalna
Jest kapitalna, ale tu wciąż mowa o oryginale. Grając w remake (to nie remaster) niestety się o tym nie przekonasz, bo siłą rzeczy jest to troszkę inna produkcja. Jedynie będziesz mógł wyrobić sobie zdanie na temat tegoż rimejku.
0 kudoslogan23   @   14:06, 06.09.2020
Grałem w oryginał i niestety. Podejrzewam że nie będzie to samo ale kiedyś zagrał w tą mafię.
1 kudosBubtownik   @   15:02, 06.09.2020
TheCerbis nie rób złej minki Smutny Po prostu patrząc na Mafię z 2002 to ciężko jest się przemóc i grać. Jeszcze jak patrzę na takiego Gothic'a czy Morrka to nie robi mi to różnicy bo zagrywałem się w to jak byłem mały i przez okulary nostalgii mi to nie przeszkadza, a do Mafii musiałbym podejść na świeżo bez grania w to jak było w miarę nowe. No nie da się bo jest już zbyt archaiczne dla mnie. Dlatego jestem mega zadowolony z tego remaku bo mogę poznać fabułę, postaci, a to raczej zmienione nie będzie (może gdzieś coś dodane). Po za tym mogą dodać coś ciekawego na co nie pozwalała ówczesna technologia.
Dodaj Odpowiedź