DOOM Eternal (PC)

ObserwujMam (0)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (6)

Graliśmy w DOOM Eternal - piekielnie mocny shooter (PC)


bigboy177 @ 16:00 21.01.2020
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

DOOM Eternal to więcej dobra, którym zasłynął DOOM z 2016 roku. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć graczy i zapewnić im satysfakcjonującą rozrywkę?

Przed kilkoma dniami mieliśmy okazję zawitać w siedzibie firmy Cenega i ograć wczesną wersję gry DOOM Eternal. Przedstawiciele Bethesdy postanowili oddać w nasze ręce całkiem spory fragment rozgrywki, dzięki czemu bawiliśmy się mniej więcej 4 godziny. I wiecie co? Jestem spokojny, jeśli chodzi o marcową premierę. Szykuje się naprawdę wyśmienity shooter, a przy okazji dość zaskakująca odsłona serii.

Zacząć wypada od tego, że DOOM Eternal będzie stosunkowo rozbudowany fabularnie. Odsłona z 2016 r. dawała nam pewien pogląd na to, w jaką stronę zmierzają deweloperzy ze studia id Software, ale wówczas miałem wrażenie, że w głowach projektantów dopiero zarysowuje się szersza koncepcja. Nie wiem czy mieli już pomysł na ewentualną kontynuację, ale po krótkim obcowaniu z Eternal odnoszę wrażenie, że projektanci oczami wyobraźni widzą trylogię. Co ciekawe, cykl spory nacisk położy na głównego bohatera, tzw. Doom Slayera.

Mimo że historia będzie tym razem istotniejsza, nie obawiajcie się - nadal mamy do czynienia przede wszystkim z grą akcji, a konkretniej z krwi i kości pierwszoosobową strzelanką. Choć, co mnie bardzo cieszy, twórcy nie stoją w miejscu. Widać to przede wszystkim po znacznie większej mobilności naszego protagonisty – dacie wiarę, że facet w jeszcze sprytniejszy i dynamiczniejszy sposób jest w stanie ubijać wszelkie napotkane na swojej drodze pokraki? Dodatkowo, czasem trzeba chwilę się zastanowić i zaobserwować otoczenie, by móc iść dalej. Droga do celu nie jest oznaczona wielką strzałką, wskazującą każdy przycisk, drzwi i dziurę. W trakcie zabawy nigdy nie utknąłem, ale czasem musiałem chwilę pobłądzić.

Ze względu na to, iż nacisk położony został na eliminowanie demonów, powraca zaawansowany system strzelania, robiący przy okazji użytek z różnej maści wspomagaczy. Broni jest w związku z tym sporo, od dwururki, przez karabin szturmowy, po działko plazmowe. Żeby było ciekawiej, każda giwera posiada dwa dodatkowe tryby działania, np. shotgun wystrzeliwuje lepkie granaty, a karabin szturmowy rakiety naprowadzane. Do tego oręż da się podrasować, a główny bohater potrafi spożytkować specjalne glify wpływające na to, co dzieje się np. w momencie śmierci demona. Odpowiednio dobrany oręż jest kluczowy. Trzeba go spasować tak, aby odpowiadał naszemu stylowi gry.

Jako że DOOM Eternal premiuje osoby lubiące ryzyko, najlepiej poczują się tu gracze idący va banque. Nie ma sensu więc ostrzeliwać oponentów z jakiejś tam odległości, kampiąc wysoko nad polem bitwy. Główny bohater poradzi sobie nawet w obliczu całkowitego chaosu - pod warunkiem, że będziemy kontrolować (choćby po części) to, co dzieje się dookoła. Wskakujemy zatem pomiędzy demony, strzelamy, robimy finishery, korzystamy z miotacza ognia oraz z piły łańcuchowej. Nie robimy tego jednak - pisząc kolokwialnie - na pałę.

Screeny z DOOM Eternal (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfrycek88   @   21:34, 21.01.2020
Ja tam na fabułę w staroszkolnych fpsach nie liczę, bo nigdy w praktyce jej nie ma. Ma być szybki i mięsisty filing strzelania, hordy potworów, tunelowe świetnie zaprojektowane poziomy i mi to wystarczy.
0 kudosshuwar   @   08:23, 22.01.2020
No to jest mój must have na 2020.
0 kudosgajda1000   @   16:52, 22.01.2020
Jak zalecane wymagania sprzętowe?
2 kudosdabi132   @   22:29, 22.01.2020
Zdecydowanie trzeba kupić tę produkcję w tym roku. Będzie lała się jucha z wnętrzności demonów.
1 kudosshuwar   @   07:47, 23.01.2020
W poprzedniej wersji z 2016 lałem juchę chyba przechodząc z 5 razy linię fabularną. Chyba żadnej gdy tak mocno nie męczyłem (jeśli chodzi o ilość przejść).
0 kudosbigboy177   @   08:57, 23.01.2020
Cytat: gajda1000
Jak zalecane wymagania sprzętowe?

Jeszcze nie ma. Graliśmy na potworach, więc one nie mogą być wyznacznikiem.
0 kudosMicMus123456789   @   14:43, 23.01.2020
Minusem zwiększonej mobilności postaci będzie to, że trudniej będzie ogarnąć gdzie pochowali znajdźki Dumny W poprzedniej części szukało się ich dość prosto, a tu nie dość, że lokacje są większe bardziej skomplikowane to i jeszcze nasz bohater może poruszać się na wielu płaszczyznach.
Tak czy owak również czekam i to bardzo.
0 kudosgajda1000   @   16:38, 23.01.2020
Cytat: bigboy177
Cytat: gajda1000
Jak zalecane wymagania sprzętowe?

Jeszcze nie ma. Graliśmy na potworach, więc one nie mogą być wyznacznikiem.


Kumam. Dzięki za odpowiedź.
Jeśli Ryzen 7 1700x, 16 GB i GTX980 da rade, to kupię siostrzeńcowi i.. oczywiście sobie.
0 kudosDirian   @   17:57, 23.01.2020
Cytat: gajda1000
Cytat: bigboy177
Cytat: gajda1000
Jak zalecane wymagania sprzętowe?

Jeszcze nie ma. Graliśmy na potworach, więc one nie mogą być wyznacznikiem.


Kumam. Dzięki za odpowiedź.
Jeśli Ryzen 7 1700x, 16 GB i GTX980 da rade, to kupię siostrzeńcowi i.. oczywiście sobie.


Na pewno da radę, pierwszy DOOM był świetnie zoptymalizowany, gra ma trafić też na Switcha więc wymogi nie będą wielkie.
Dodaj Odpowiedź