DOOM Eternal (PC)

ObserwujMam (15)Gram (1)Ukończone (9)Kupię (5)

Graliśmy w DOOM Eternal - piekielnie mocny shooter (PC)


bigboy177 @ 16:00 21.01.2020
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Musimy cały czas zerkać na wskaźnik sił witalnych, pancerz oraz poziom amunicji. Gdy którykolwiek z pasków spadnie do krytycznego poziomu, staramy się skorzystać z finiszera albo odpowiedniego gadżetu (piła, miotacz), aby z pokonanego oponenta uzyskać np. dodatkową energię lub amunicję. Uzupełniamy ją szybko (wspomagając się wcześniej dobranym glifem - zwiększającym obszar, z jakiego wszystko jest przyciągane w naszą stronę) i praktycznie nie przerywamy walki – jesteśmy niczym maszyna do eliminowania demonów. Swoisty sędzia, którego nikt, ani nic nie jest w stanie zatrzymać.

Na sposób wybijania pokrak ma wpływ mobilność głównego bohatera, o której już wspomniałem. Doom Slayer potrafi wysoko skakać, huśtać się na belkach, łapać odpowiednich ścian itd. Wszystkie ruchy w szerokim wachlarzu zdolności służą nam do sprawniejszego eliminowania przeciwników - trzeba tylko po prostu umiejętnie z nich korzystać. Strzelanie także wymaga pomyślunku oraz niebywałej zręczności. Wrogowie mają bowiem słabe punkty, które jesteśmy w stanie eksploatować. Dla przykładu Cacodemona najłatwiej pozbyć się celując w jego paszczę granatem albo innym wybuchowym przedmiotem. Poczwara połyka taką niespodziankę, co natychmiast wprowadza ją w stan oszołomienia, pozwalając nam na wyprowadzenie specjalnego ataku kończącego. Każdy przeciwnik ma jakieś słabe strony i trzeba o nich pamiętać do osiągnięcia sukces.

Jak wspomniałem wcześniej, większa mobilność głównego bohatera przekłada się na znacznie ciekawsze projekty poziomów. Dość często trzeba się rozejrzeć, aby znaleźć odpowiednie przejście lub ścieżkę. Czasem potrzebne są też jakieś dodatkowe umiejętności, których nie posiadamy na początku. Blokuje to opcję zerkania do każdego korytarza i szczeliny, i zachęca do tego, by powracać do odwiedzonych już miejsc. Mapy są zaskakująco rozbudowane, a deweloperzy obiecywali, że to, co widzieliśmy jest jedynie przedsmakiem zawartości oczekującej na nas w pełnej wersji. Jako że nie mam powodu, by im nie wierzyć, z wypiekami wyczekuję premiery. Szykuje się naprawdę mocne uderzenie i to już na początku roku!

Podsumowując: DOOM Eternal zapowiada się wyśmienicie. Marka powróciła w wielkim stylu w 2016 roku, a kolejna odsłona (mnie się wydaje, że trylogii) rozwinie koncepcje z poprzednika, dodając sporo nowości. Premiera projektu zaplanowana została na 20 marca bieżącego roku i nie wiem jak Wy, ale ja nie mogę się doczekać! Takich shooterów brakowało na rynku i rad jestem, że id Software postanowiło się zmierzyć z tematem, wychodząc z batalii z tarczą! Pamiętajcie, że w Eternal grać będziemy na komputerach osobistych oraz konsolach - PlayStation 4 oraz Xbox One.

Podsumowanie:
DOOM Eternal może być jednym z najlepszych shooterów bieżącego roku - w ogrywanej przeze mnie przedpremierowej wersji było wszystko to, za co pokochaliśmy zarówno poprzedniczkę jak i całą markę. Trzymam kciuki, aby tak było, a przekonamy się już niebawem - premiera 20 marca tego roku.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z DOOM Eternal (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfrycek88   @   21:34, 21.01.2020
Ja tam na fabułę w staroszkolnych fpsach nie liczę, bo nigdy w praktyce jej nie ma. Ma być szybki i mięsisty filing strzelania, hordy potworów, tunelowe świetnie zaprojektowane poziomy i mi to wystarczy.
0 kudosshuwar   @   08:23, 22.01.2020
No to jest mój must have na 2020.
0 kudosgajda1000   @   16:52, 22.01.2020
Jak zalecane wymagania sprzętowe?
2 kudosdabi132   @   22:29, 22.01.2020
Zdecydowanie trzeba kupić tę produkcję w tym roku. Będzie lała się jucha z wnętrzności demonów.
1 kudosshuwar   @   07:47, 23.01.2020
W poprzedniej wersji z 2016 lałem juchę chyba przechodząc z 5 razy linię fabularną. Chyba żadnej gdy tak mocno nie męczyłem (jeśli chodzi o ilość przejść).
0 kudosbigboy177   @   08:57, 23.01.2020
Cytat: gajda1000
Jak zalecane wymagania sprzętowe?

Jeszcze nie ma. Graliśmy na potworach, więc one nie mogą być wyznacznikiem.
0 kudosMicMus123456789   @   14:43, 23.01.2020
Minusem zwiększonej mobilności postaci będzie to, że trudniej będzie ogarnąć gdzie pochowali znajdźki Dumny W poprzedniej części szukało się ich dość prosto, a tu nie dość, że lokacje są większe bardziej skomplikowane to i jeszcze nasz bohater może poruszać się na wielu płaszczyznach.
Tak czy owak również czekam i to bardzo.
0 kudosgajda1000   @   16:38, 23.01.2020
Cytat: bigboy177
Cytat: gajda1000
Jak zalecane wymagania sprzętowe?

Jeszcze nie ma. Graliśmy na potworach, więc one nie mogą być wyznacznikiem.


Kumam. Dzięki za odpowiedź.
Jeśli Ryzen 7 1700x, 16 GB i GTX980 da rade, to kupię siostrzeńcowi i.. oczywiście sobie.
0 kudosDirian   @   17:57, 23.01.2020
Cytat: gajda1000
Cytat: bigboy177
Cytat: gajda1000
Jak zalecane wymagania sprzętowe?

Jeszcze nie ma. Graliśmy na potworach, więc one nie mogą być wyznacznikiem.


Kumam. Dzięki za odpowiedź.
Jeśli Ryzen 7 1700x, 16 GB i GTX980 da rade, to kupię siostrzeńcowi i.. oczywiście sobie.


Na pewno da radę, pierwszy DOOM był świetnie zoptymalizowany, gra ma trafić też na Switcha więc wymogi nie będą wielkie.
Dodaj Odpowiedź