Fallout 76 (PC)

ObserwujMam (12)Gram (2)Ukończone (0)Kupię (4)

Graliśmy w Fallout 76 - czyli Fallout 4 w wersji online (PC)


Dirian @ 21:27 03.11.2018
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Oprawa wizualna w Fallout 76 nie zachwyca i miejscami nawet ustępuje temu, co widzieliśmy w Fallout 4. Twórcy postanowili pobawić się przede wszystkim oświetleniem, co nie wyszło im na dobre. W trakcie zabawy często oślepiają nas dziwne fale światła ze strony słońca, które jakby rozmazują obraz. Nie wygląda to ani naturalnie, ani efektownie, a wręcz - brzydko. Udało mi się to uwiecznić na poniższych screenach. Gra jest ogólnie bardzo nierówna pod względem grafiki. Z jednej strony, trafiamy na cieszące oko wymysły artystyczne projektantów, z drugiej, tytuł jest festiwalem niskiej jakości tekstur i graficznych niedociągnięć. Pamiętajcie jednak, że nie grałem w finalny produkt.

Optymalizacja wersji beta także pozostawia sporo do życzenia. Grałem na laptopie z i7 6820HK, 16 GB RAM oraz GTX 1070. Beta automatycznie ustawiła wysokie (czyli najwyższe) detale i początkowo dość solidnie trzymała okolice 60-70 klatek. Im dalej się jednak zagłębiałem w teren, tym było gorzej. Wszelkie lokacje, w których jest skupisko przeciwników i większa ilość budynków powodują potężne, choć z reguły chwilowe, spadki klatek, nawet do okolic 35-40 fps. Zmniejszenie detali jakoś szalenie nie wpływa na poprawę sytuacji, szczególnie gdy na ekranie pojawi się więcej, niż kilku żywych graczy jednocześnie. Wówczas silnik Fallout 76 głupieje i ewidentnie widać, że nie został odpowiednio zoptymalizowany pod taką sytuację. Bethesda ostrzegała o tym przed rozpoczęciem testów beta, ale czy do premiery programiści zdążą wprowadzić poprawki? Trzymamy kciuki, aby tak było.

Problemów jest zresztą więcej - od braku wsparcia dla monitorów 21:9, przez dziwnie ustawioną klawiszologię (otwieranie mapy przy użyciu ESC - wtf?), ubogie menu ustawień graficznych czy nieistniejący czat tekstowy. Mógłbym tak wypisywać dalej i przedstawiać wam kolejne ułomności gry, ale ostatecznie będziemy się pastwić nad finalnym kodem w recenzji.

Beta Fallout 76 daje garść odpowiedzi na to, jak będzie wyglądać rozgrywka. Wiem już, że nie można spodziewać się czegoś bardziej innowacyjnego niż tylko ograniczony fabularnie i dialogowo Fallout 4 z garścią stworzonych z myślą o wspólnej zabawie elementów. Czy to wystarczy? O tym przekonamy się dopiero z czasem - wszak Bethesda zapowiada nawet kilkuletnie wsparcie gry o nowe wydarzenia (których w becie nie pokazano), misje i inne elementy.

Na ten moment Fallout 76, mimo swojej ułomności w wielu aspektach (kto grał w poprzednią część, wie co mam na myśli), potrafi zaangażować. Ja przez te kilka godzin przy wersji beta bawiłem się całkiem nieźle i chętnie odkrywałem kolejne lokacje i sekrety zrujnowanej Wirginii Zachodniej. Gdybym jednak miał zamówiony pre-order, byłbym mocno rozczarowany obecnym stanem technicznym gry i tym, jak wiele jest tu rozmaitych niedoróbek i jakościowych braków. Jestem świadom, że to może nienajlepsze porównania, bo to gry singlowe, ale na tle takiego Spider-Mana czy tym bardziej Red Dead Redemption 2, dzieło Bethesdy w wersji beta wygląda jak coś, nad czym trzeba jeszcze długo podłubać. A premiera już za 2 tygodnie...

Podsumowanie:
W Fallout 76 doskonale odnajdą się fani "czwórki", szczególnie jeśli chcą zwiedzać postnuklearne tereny wspólnie ze znajomymi. Fani klasycznych Falloutów - choć brzmi to brutalnie - niestety mogą nie znaleźć tu niczego dla siebie.
Zapowiada się w porządku!

Screeny z Fallout 76 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskobbold   @   09:34, 04.11.2018
Czyli gra ewidentnie robiona na kolanie. Nie mam nic przeciwko aby Bethesda przejechała się na tym tytule. O ile ludzie łyknęli miałką fabułę, wykastrowany gameplay i wiele uproszczeń względem poprzednich części w symulatorze złomiarza 4, to masy błędów technicznych już nie wybaczą.
0 kudosUxon   @   11:52, 04.11.2018
Cytat: kobbold
masy błędów technicznych już nie wybaczą.
Wybaczą. I jeszcze naprawią. Zawsze to gracze i modderzy łatali ich gry. Myślisz, że teraz będzie inaczej?
0 kudosDirian   @   12:03, 04.11.2018
Ale tutaj wsparcie dla modów będzie dodane dopiero rok po premierze, więc na razie będą musieli łatać sami.
0 kudosfrycek88   @   12:19, 04.11.2018
Ponoć zrobili z tego Day Z w świecie fallout. Niech bethesda wróci do tego co robi najlepiej, czyli ogromne sandboxowe RPG dla jednego gracza. Widać że w grach multi bethesda sobie nie radzi i nawet fani takiej rozgrywki nie specjalnie się tymi grami jarają.
0 kudosmikhail01   @   12:33, 04.11.2018
Myślę, że dzięki temu, że świat będzie wielki i pusty gra zyska na klimacie, w końcu to świat po apokalipsie. Przynajmniej mi to odpowiada, będę mieć wiekszą satysfakcję po znalezieniu czegoś ciekawego czy spotkaniu kogoś na pustkowiu.
0 kudosDirian   @   13:20, 04.11.2018
Cytat: frycek88
Ponoć zrobili z tego Day Z w świecie fallout.

DayZ jest jednak bardziej survivalowe i nastawione na rywalizację. Tutaj mamy więcej fabuły i konkretnych misji, a sama rozgrywka bardziej stawia na współpracę, niż rywalizację (choć ta także jest możliwa).
0 kudosMicMus123456789   @   16:13, 04.11.2018
Mnie to ciągle wygląda jak dodatek do czwórki i coś mi mówi, że gdyby tak było zostałby lepiej przyjęty. Granie bez konkretnej fabuły jest ciężki, to w końcu nie BF czy CoD gdzie walczą ze sobą dwie drużyny. W MMO też zawsze jest jakaś główna fabuła, Fallout 76 będzie chyba pierwszą grą gdzie są tylko misje poboczne i brak NPC.
0 kudosshuwar   @   18:34, 04.11.2018
Dzięki Dirian, ciekawa recka. Czyli jest szansa, że w moim przypadku gra może mnie zainteresować. W Fallout 4 zagrywałem się przez wiele godzin.
0 kudosTheCerbis   @   18:50, 04.11.2018
Słabo to wygląda... Poczekam na recenzje, bo jestem ciekaw "finalnego" produktu, a to już niedługo.
0 kudosshuwar   @   08:42, 05.11.2018
Nie wiem czemu, ale czuję, że na premierę wyjdzie nieco poprawiona wersja (Na F4 też była nagonka, a grało mi się całkiem w dechę).
0 kudosTheCerbis   @   11:46, 05.11.2018
Tyle, że tutaj jest jeszcze krok lub dwa wstecz w stosunku do poprzedniej, pełnoprawnej odsłony, którą jest Fallout 4. Brak NPC przy 4x większym świecie niż w F4, brak fabuły, słaba optymalizacja, zwłaszcza przy tym co wizualnie oferuje gra, ten nieszczęsny system budowania C.A.M.P. i 20 graczy na mapie? Na razie nie wygląda to dobrze, ale jak napisałem czekam na recki.
0 kudosshuwar   @   12:49, 05.11.2018
Kiedy w F4 najbardziej chyba wciągało mnie szlajanie się bez celu i zbieranie czego popadnie.
1 kudosDirian   @   14:38, 05.11.2018
Cytat: shuwar
Kiedy w F4 najbardziej chyba wciągało mnie szlajanie się bez celu i zbieranie czego popadnie.

To w 76 niemal na pewno też się odnajdziesz.
0 kudoskobbold   @   13:48, 11.11.2018
"Day one patch" ma ważyć więcej niż gra w dniu premiery, smutnych czasów dożyliśmy, gdzie o wszystkich decydują księgowi i marketingowcy. Z drugiej strony wcale mi nie żal ludzi, którzy zapłacili przed premiera za kota w worku i dniu premiery dostana bubla, sami do tego doprowadzili.
0 kudoslogan23   @   18:40, 11.11.2018
Fallout 76 załapię się na nagrodę złotej kupy. Czy co tam rozdają dla najgorszej gry.
Dodaj Odpowiedź