Obcy: Izolacja (PC)

ObserwujMam (49)Gram (12)Ukończone (14)Kupię (9)

Obcy: Izolacja - już graliśmy (PC)


bigboy177 @ 11:50 27.08.2014
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Obcy Izolacja w momencie pierwszej zapowiedzi zdawał mi się zbyt piękny, by mógł być prawdziwy. Po pierwsze, tworzy go ekipa nieposiadająca żadnego doświadczenia w pierwszoosobowych strzelankach, studio Creative Assembly.

Obcy Izolacja w momencie pierwszej zapowiedzi zdawał mi się zbyt piękny, by mógł być prawdziwy. Po pierwsze, tworzy go ekipa nieposiadająca żadnego doświadczenia w pierwszoosobowych strzelankach, studio Creative Assembly. Po drugie, od dawna nie dostaliśmy solidnej gry, której akcja toczyłaby się w uniwersum najsłynniejszego ksenomorfa. A po trzecie, zwiastuny bardzo często nie mają wiele wspólnego z finalnym produktem. Wystarczy wspomnieć o Aliens: Colonial Marines oraz Watch_Dogs. W obu przypadkach na filmach tytuły prezentowały się znacznie lepiej, aniżeli w rzeczywistości. Obawy, co do Izolacji, miałem więc dość znaczne. Jak się jednak okazuje, nie muszą one znaleźć potwierdzenia w rzeczywistości. Po spędzeniu z najnowszym dziełem Brytyjczyków jakiś 6-ciu godzin jestem bardzo optymistycznie nastawiony do finalnej wersji. Rzekłbym nawet, że czekam na premierę jeszcze mocniej, niż do tej pory. Jest na co!



Kod, który udostępniła nam firma SEGA, pozwala na około 4-6 godzin zabawy, w zależności od tego, na jakim poziomie trudności szarpiemy oraz czy staramy się wchodzić w każdą szczelinę, czy raczej chcemy po prostu przebrnąć jak najszybciej do końca opowieści. Ja lubię wdawać się w szczegóły, dlatego zamknąłem się w górnym przedziale nadmienionego czasu. W trakcie rozgrywki wielokrotnie ginąłem, moje serce regularnie przyspieszało biegu, a włosy jeżyły mi się na plecach. Przyznam też, że poczułem się zaintrygowany przygotowaną przez deweloperów historią, mimo iż miałem przyjemność poznać tylko jej fragment. W dodatku do zabawy nie dołączyłem na początku, a w pewnym momencie scenariusza, co tylko zaostrzyło mój apetyt.

Amanda Ripley (córka Ellen) jest już na pokładzie stacji Sevastopol, należącej do korporacji Weyland-Yutani. Jej zadaniem jest odzyskać czarną skrzynkę USSCS Nostromo, która na wspomnianej stacji się znajduje. Niestety nic nie idzie wedle planu, a Amanda, wraz z niewielką grupą ludzi, rozbija się. Zostają rozdzieleni i muszą w jakiś sposób do siebie dotrzeć. Protagonistka, brnąc przez pełne niebezpieczeństw korytarze, finalnie znajduje towarzyszów i dowiaduje się, że jeden z nich jest ranny. Bez zastanowienia rusza w poszukiwaniu lekarstw. W tym momencie przejąłem kontrolę nad Amandą. Więcej szczegółów z opowieści nie zamierzam zdradzać, ale wiedzcie, że została skonstruowana ona bardzo dobrze i trzyma w napięciu. Twórcy starali się przygotować scenariusz tak, by nie był naciągany i oferował sytuacje „z życia wzięte”. Dzięki temu łatwo utożsamić się z bohaterką.

Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, Obcy: Izolacja to survival horror, w którym raczej nie mamy możliwości, aby się bronić, a zamiast tego walczymy o przetrwanie, wszystkimi możliwymi sposobami. Najtrudniej przeżyć tutaj w obliczu krążącego po korytarzach ksenomorfa i choć nie jest on naszym jedynym przeciwnikiem w grze, to nie sposób nie zauważyć, że jest tym najtrudniejszym, najinteligentniejszym i to właśnie on buduje klimat zaszczucia. Sprawia, że bezustannie korzystamy z detektora ruchu i zwracamy uwagę na każdy dziwny dźwięk. Antagonista może znajdować się wszędzie, a kiedy nas zauważy, nie ma możliwości ucieczki. Przeciwnik szybko nas dopada i trzeba zaczynać rozgrywkę od ostatniego zapisu.



Znacznie łatwiej jest poradzić sobie z innymi ludźmi. Czasem można ich obejść, bardzo często nasłać na nich kosmicznego potwora, a w ostateczności nawet wyciągnąć rewolwer, tudzież inny gadżet i stawić im czoła. Wypada jednak pamiętać, że wszelki hałas ściąga naszego głównego przeciwnika, a wystrzał z pistoletu do najcichszych nie należy. Prócz ludzi na pokładzie Sevastopolu napotkamy też androidy. Czasem są one przydatne (pomogą otworzyć jakieś przejście), ale często stają z nami do walki. W takiej sytuacji przydatny okazuje się granat EMP, a następnie pałka. Z pomocą EMP ogłuszymy przeciwnika, by następnie dobić go bardziej bezpośrednią i w miarę cichą metodą. Ponownie chcę bowiem podkreślać, że warto jest wszystko robić bezgłośnie. Tym bardziej, że w Obcy: Izolacja nie ma żadnych checkpointów.

Screeny z Obcy: Izolacja (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:22, 27.08.2014
Tu chyba bez dwóch zdań nikt nie czeka i raczej nie czekał , ani nawet nie oczekiwał od tej gry Next-Gena gdzie większą wartość ma Survival Horror.
Zaś sama gra raczej nim nie będzie ze względu na X360 i PS3, no ale jak pisałem to każdy raczej ma gdzieś i każdy bardziej oczekuję dobrego horroru niż Next-genowości.
0 kudosPabloMG   @   15:33, 27.08.2014
Obcy: Izolacja nie musi być next-gen może być i past-gen ważne żeby gracze dostali dobrą grę, to co może się nie podobać to brak możliwości likwidacji obcych tylko odracanie ich uwagi, do reszty nie mam zastrzeżeń.
0 kudosbigboy177   @   16:33, 27.08.2014
Cytat: PabloMG
(...) to co może się nie podobać to brak możliwości likwidacji obcych tylko odracanie ich uwagi, do reszty nie mam zastrzeżeń.

Obcy jest tylko jeden, więc po jego ubiciu gra straciłaby sens.
0 kudosPabloMG   @   16:46, 27.08.2014
bigboy177 @ to faktycznie gra straciła by sens, jeśli by się ubiło osobnika ale mógł by się rozmnażać (motyw z filmu) większa liczba obcych by nie zawadziała.
0 kudosMicMus123456789   @   17:39, 27.08.2014
Mnie zastanawia ta broń co jest niby w grze. Niby jest, ale Obcego nie zabijemy tylko odstraszymy. Mogli by chyba z niej zrezygnować, a w to miejsce dać coś innego.

Po za tym źle się nie zapowiada i widać, że gra będzie pewnym wyzwaniem.
0 kudosandzej157   @   18:07, 27.08.2014
Mam dziwne poczucie że to będzie gra o której wszyscy bardzo szybko zapomną.
0 kudosFox46   @   21:18, 27.08.2014
Broń jest do odstraszania a na jej miejsce nie wiem co twórcy mogli by dać, to Survival horror więc broń odstrasza szczególnie że nie dostajemy giwer daleko dystansowych tylko z tego co wiem to Miotacz ognia na krótki dystans. I jeszcze jakąś małą podręczną broń, nie ma mowy byśmy do rąk dostali M41-A.
Gra nie będzie nudna, bo obcy będzie nas tropił oraz zabijał poszczególnych NPCtów, a jego AI ma być też niczemu sobie.
0 kudosdenilson   @   21:55, 27.08.2014
Coraz bardziej czekam na premierę. Jeśli mnie dostatecznie nakręcą to może kupię premierówkę.
0 kudosMaterdea   @   22:11, 27.08.2014
Buu, sprzedali się, Creative Assembly robi tylko Total Wary!
0 kudosdenilson   @   22:35, 27.08.2014
A może to traktują jako dodatkowe doświadczenie? Nie sądzę żeby porzucili Total War.
0 kudosJackieR3   @   14:41, 28.08.2014
Cytat: Materdea
Buu, sprzedali się, Creative Assembly robi tylko Total Wary!

Eee tam zaraz sprzedali się.Może chcieli wyjść z tej swojej RTS-owej szufladki i posmakować czegoś innego.I niechaj im sie wiedzie na nowej drodze życia Uśmiech
0 kudosRonaldo_   @   21:21, 29.08.2014
No to się cieszę,że w końcu dostaniemy porządnego Obcego. Uśmiech

I can't wait !
Dodaj Odpowiedź