Risen 3: Władcy Tytanów (PC)

ObserwujMam (83)Gram (36)Ukończone (42)Kupię (18)

Risen 3: Władcy Tytanów - już graliśmy (PC)


bigboy177 @ 17:20 30.07.2014
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Dróg do celu jest przynajmniej kilka. Piranha Bytes słynie z tego, że stara się w taki, czy inny sposób wprowadzać rozgałęzienia do swoich opowieści. Dlatego nie jesteśmy skazani na jedną drogę, a co jakiś czas możemy wybrać alternatywny sposób progresji. Przejawia się to w głównej mierze dzięki trzem głównym frakcjom, do których może dołączyć szarpiący. Są wśród nich m.in. tzw. Strażnicy, czyli grupa potrafiąca władać równie dobrze żelastwem, co magią. Mają oni na barkach potężne pancerze i stanowią swego rodzaju obrońców gildii magów, znajdującej się na wyspie Taranis.

Każda frakcja charakteryzuje się własnym stylem walki, unikatowym wyglądem oraz własną ścieżką fabularną. Niestety, ze względu na to, że miałem do czynienia z wersją beta gry Risen 3 nie byłem w stanie sprawdzić wszystkiego. Udostępniony kod projektu kończy się w momencie, gdy dołączam do wspomnianych wcześniej Strażników. Nie mogłem też spacerować po wszystkich obszarach, które trafią do finalnej wersji. Czasem przejście było zablokowane, a czasem po prostu występowały jakieś błędy gdy przekroczyłem pewną, wyznaczoną przez twórców linię. Eksploracja wszystkiego, co udostępniono zabrała mi mniej więcej 4 godziny, czyli niezbyt dużo.



W trakcie zwiedzania poszczególnych lokacji, dało się zauważyć, iż twórcy mocno stawiają na eksplorację. Wiele jest jaskiń, ukrytych przejść, skarbów, unikatowych przedmiotów itd. Wygląda na to, że świat będzie bogaty i zróżnicowany. Swego rodzaju pomocą w jego ogarnięciu jest przejrzysty i wyjątkowo prosty system zadań. Prócz tego, że zlecenia mamy ładnie pogrupowane, możemy w dowolnym momencie rozkazać grze nanieść na mapę marker, kierujący nas do miejsca, w którym daną misję mamy zrealizować. Koncepcja nie jest oczywiście żadną nowością, ale na pewno wielu graczy będzie zadowolonych, że Piranha Bytes z niej nie zrezygnowała.

Risen 3, mimo wielu podobieństw do poprzednich gier dewelopera, posiada kilka zmian w systemach rozgrywki. Pierwszą, najistotniejszą z nich jest bardziej dynamiczna walka. Już w Risen 2 potyczki przebiegały całkiem sprawnie, dzięki możliwości realizowania bloków, ataków i kontrataków. Teraz jest jeszcze lepiej. Nadal - co prawda - dużo brakuje do takiego choćby Wiedźmina 2, ale i tak jest bardzo dobrze. Bezimienny potrafi szybko wyprowadzać uderzenia, efektownie doskakuje do swoich oponentów i skutecznie realizuje kontrataki, ubijając nawet najtrudniejszych oponentów. Co ważne, i charakterystyczne dla serii Risen, tudzież Gothic, nie da się ubijać każdego, kogo spotka się na swojej drodze. Wiele bestii zamieszkujących Taranis jest naprawdę silna, a to oznacza, że ich zaczepianie w początkowych fazach rozgrywki nie jest dobrym pomysłem. Lepiej omijać je szerokim łukiem, przynajmniej póki nie nadrobimy nieco w umiejętnościach.

Jeśli o umiejętnościach mowa, Risen 3 zawiera znany i lubiany system rozwoju postaci. Zbieramy w nim punkty chwały, a następnie wkraczamy na specjalny ekran i podnosimy cechy definiujące Bezimiennego. Może to być np. siła, zręczność czy coś związanego z magią, tudzież alchemią. Dopiero mając odpowiedni poziom danego atrybutu jesteśmy w stanie przejść do zdolności właściwych.

Screeny z Risen 3: Władcy Tytanów (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:10, 31.07.2014
No cóż, opinia przydatna, utwierdzająca mnie... w moim niezdecydowaniu Puszcza oko
Jednak może mi przeszkadzać ta kańciatość postaci. Ja lubię jak protagonista i inne postacie wyglądają realnie.
0 kudosnovy13   @   10:03, 31.07.2014
"Twórcy postanowili niby sprezentować nam bardziej dynamiczne konwersacje, w porównaniu do Risena 2,"

Oby bo mi Risen 2 rozmowy których było dużo i długich mi nie przypasowały, dodatkowo ten piracki klimat też mi nie przypasił. Tak to na tą część czekam z niecierpliwością bo bardzo mi się podobały poprzednie gry; Gothic 2, Gothic 2 Noc kruka, Gothic 3, Risen
0 kudosPabloMG   @   10:41, 31.07.2014
Pierwszy Risen był całkiem udaną produkcją była alternatywą dla Gothica w części drugiej było za dużo pirackiego klimatu i broń palna psuła balanas gry, ważne żeby trzecia cześć czerpała więcej pomysłów z jedynki niż z dwójki.
0 kudossebogothic   @   12:55, 31.07.2014
Cytat: shuwar
Jednak może mi przeszkadzać ta kańciatość postaci. Ja lubię jak protagonista i inne postacie wyglądają realnie.

Może w Gothikach i Risenach postacie są kanciaste, ale przynajmniej reagują na poczynania gracza i zajmują się swoimi sprawami. Co mi po realistycznych postaciach na przykład w takim Mass Effecie jak z większością NPCów nie da się wejść w interakcję i jedynie stoją oni w miejscu niczym słupy soli? Poważnie cierpi na tym klimat.
0 kudosMicMus123456789   @   13:25, 31.07.2014
W poprzednie części grałem więc i w tą zagram, pewnie niedługo po premierze. Ciekawe czy Risen skończy się na trójce.
0 kudosroxa175   @   18:57, 31.07.2014
Ja również w poprzednie części serii grałam i z pewnością zagram w tą część. Mi tam "sztywne" twarze postaci w ogóle nie przeszkadzają, dla mnie najważniejsza jest fabuła i fajny klimat. Uśmiech
0 kudosZaprysiur   @   19:06, 31.07.2014
Cytat: roxa175
Ja również w poprzednie części serii grałam i z pewnością zagram w tą część. Mi tam "sztywne" twarze postaci w ogóle nie przeszkadzają, dla mnie najważniejsza jest fabuła i fajny klimat. Uśmiech

Tak jest! Za to kochamy gry RPG ;>
0 kudosAtukan   @   23:30, 31.07.2014
Może i ma swoje wady. Może. Ale która gra ich nie ma? I tak będę grau dla fabuły Uśmiech
0 kudosFox46   @   23:34, 31.07.2014
Sztywne modele twarzy to raczej porównanie do dzisiejszych standardów. Aczkolwiek R3 jedzie na starym kilkuletnim już silniku więc nie ma co się dziwić.

Taki Gothic 3 czy Arcania też mają ładniejsza oprawę graficzną, szczególnie Arcania na PC wymiata ale modele twarzy też są cienko wykonane, mimika praktycznie nie istnieje w tych grach.
0 kudosMicMus123456789   @   12:31, 01.08.2014
Że Gothic 3 na PC do dziś wygląda ładnie to się zgodzę, ale że Arcania z tym się nie zgodzę. Gra młodsza, a wygląda gorzej niż G3.
0 kudosPrzemekAWDS   @   13:32, 03.08.2014
Arcania ma lepszą grafikę od Gothic 3, który na moim kompie z patchem 1.75 laguje gorzej niż Zemsta Bugów na Rozszerzonej. Zamiast części od G3 dalej wolę sobie przejść G1 lub G2 na modach, np. Returning albo Mroczne Tajemnice. Ale żeby nie było off-topu, jeśli w tym Risenie chcą "wracać to korzeni" to na cholerę dają broń palną!? Nawet jeśli uda mi się zagrać, to i tak nie będę jej używał... Risen 1 był nawet ok, natomiast dwójka... o boże, lepiej nie mówić. Może nie była zlagowana jak G3, ale odczucia miałem podobne. No nic, jak pogramy to zobaczymy, mam nadzieję że coś z tego będzie.
0 kudosJackieR3   @   16:13, 03.08.2014
Cytat: PrzemekAWDS
Arcania ma lepszą grafikę od Gothic 3, który na moim kompie z patchem 1.75 laguje gorzej niż Zemsta Bugów na Rozszerzonej.

Może i laguje ale krajobrazy śliczne.Jakby nie zębacze czy inne tałatajstwo to by człek se łaził i patrzył....
0 kudoslukasrada   @   17:16, 03.08.2014
Risen 1 był naprawdę fajny, co prawda nie wciągał mnie tak jak gothic, że mogłem grać nawet kilka godzin, ale i tak grało mi się przyjemnie. W dwójkę grałem tylko trochę u kumpla i mi to wystarczyło. Stwierdziłem, że mimo fajnego pirackiego klimatu jakoś nie chce mi się w niego grać. Co do gothica to 1,2,NK były naprawdę super grami. W 3 był fajnie zrobiony świat, ale nawet pod koniec gry mógł cię zabić bez problemu chociażby ścierwojad. Graficznie G3 i Arcania są podobne, ale w rozgrywce gothic mimo wszystko wygrywa (w końcu zrobiło go jeszcze PB). Jeżeli Risen 3 będzie podobne, ale lepsze niż 1 może będzie fajne.
0 kudosFox46   @   22:33, 03.08.2014
Cytat: PrzemekAWDS
Arcania ma lepszą grafikę od Gothic 3,

Bo do Arcanii na 2010 rok trzeba było mieć mocną maszynkę by odpalić ją na pełnych detalach. Wtedy taki Radeon 4870 512mb się pocił przy pełnych detalach.
Zwłaszcza że jak się ma słabszy komp i nie poznało się pełni możliwości graficznych "X" tytułu nie warto wprowadzać w błąd, że gra A jest ładniejsza od gry B, kiedy gry B nie odpaliło się na maksymalnych ustawieniach.

Cytat: PrzemekAWDS
który na moim kompie z patchem 1.75 laguje gorzej niż Zemsta Bugów na Rozszerzonej.

To co juz opisujesz to już jest nie kwestia graficzna a optymalizacji którą gothic 3 od zawsze miał słabą, ja na niegdyś kompie AMD Atlon 6000+ o taktowaniu 3,1ghz, Radeonem X1950 512mb, 4gb ramu przy łatce 1,75 chodziło płynnie ale miała ścinki co jakiś czas.
Dodaj Odpowiedź