S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (PC)

ObserwujMam (943)Gram (598)Ukończone (259)Kupię (59)

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (PC)


bigboy177 @ 00:00 18.08.2005
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Napotkane w świecie postaci oraz zmutowane potwory opisywane są przy użyciu wielu różnych statystyk, dzięki czemu zachowują się bardzo inteligentnie. Gdy trafimy na wrogiego Stalkera będzie on potrafił policzyć swoje szanse zwycięstwa z nami, na podstawie posiadanego doświadczenia oraz trzymanych w rękach pukawek. Jeśli koleś będzie mógł pochwalić się jedynie pistoletem, nigdy nie rzuci się do walki widząc w naszych rękach karabin maszynowy. Sprowokowany na pewno nam nie popuści, sam natomiast nie otworzy ognia z obawy o własne życie. Podobnie zachowają się słabsze mutanty. Powstanie przeróżnych wędrujących pokrak nie jest trudno do wyjaśnienia. Teren, po którym spaceruje gracz był pod wpływem promieniowania wystarczająco długo, aby z najmilszych nawet stworzonek domowych powstały krwiożercze bestie.



Aby całkowicie wciągnąć gracza w mroczny świat Czarnobyla GSC Game World wprowadziło do S.T.A.L.K.E.R.a elementy gier RPG. Pierwszym i chyba najważniejszym sen. Jeśli przez dłuższy czas nie znajdziemy bezpiecznego miejsca, w którym choć na chwilę zmrużymy oczy to nasz bohater osłabnie i stanie się łatwiejszym celem dla przeciwników. Oprócz snu, musimy regularnie jeść oraz pić, i trzymać poziom napromieniowania na odpowiednio niskim poziomie. Jeśli napromieniowanie wzrośnie do poziomu szkodliwego dla naszego zdrowia, powoli stracimy energię i umrzemy w wielkich cierpieniach. Aby do tego nie dopuścić główny bohater może pić magiczny napój obniżający napromieniowanie zwany – Wódką… :) Picie ponad miarę także nie jest zbyt pożyteczne, ponieważ efekty uboczne zaszkodzą naszej koordynacji ruchowej i wpłyną na szybkość reakcji… Jednym słowem Stalker będzie pijany.

Kolejnym elementem zaczerpniętym z gier RPG jest pojemność naszego inwentarza. Główny bohater nie może nosić dziesiątek kilogramów wyposażenia. Jego siła oraz wytrzymałość pozwolą mu na taskanie około 20kg ekwipunku. Im więcej będzie go ze sobą włóczył, tym wolniej będzie się poruszać i tym szybciej spadnie jego wytrzymałość. Oprócz tego poniesiemy także 18 sztuk amunicji oraz jedną dużą i jedną małą broń. Reszta przedmiotów dostępna będzie przez ekran wyposażenia, oraz prawdopodobnie w jakiś skrzyniach, które przechowamy w naszej bazie wypadowej. Typy uzbrojenia nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo natomiast, że będzie tego spora ilość, i dodatkowo wszystkie pukawki do pewnego stopnia zmodyfikujemy używając różnych dodatków takich jak tłumiki, noktowizory itd.

S.T.A.L.K.E.R. to nie tylko rozbudowana część merytoryczna. Od strony technicznej gra prezentuje się równie imponująco. Producent gry specjalnie na wymogi programu stworzył własny silnik graficzny, który jest w stanie wygenerować ogromne tereny pełne żywych stworzeń. Świat w grze stworzony jest z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie grafiki komputerowej. Engine obsłuży równie dobrze klaustrofobiczne wnętrza jak i pełny roślinności obszar Strefy. Na wszystkie modele nałożone zostaną wysokiej jakości tekstury, które wzbogacą dodatkowo zaawansowane efekty specjalne.



Ważnym aspektem wykonania jest również fizyka, która swą złożonością i realizmem ma przebić nawet sławnego Half-Life’a 2. Elementy otoczenia zależnie od materiału z którego zostały wykonane, będą się odpowiednio zachowywać. Szkło po trafieniu rozleci się na drobne kawałki. Drewniane krzesła, stoły oraz inne przedmioty po woli stracą swój kształt, w ścianach pojawią się dziury od kul itd. Oczywiście standardem jest nałożenie na postaci efektu szmacianej lalki, dzięki któremu ich ruchy podczas śmierci stają się realistyczne.

Podsumowanie:
Jak wspomniałem na początku tej zapowiedzi S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl jest grą zapowiadającą się tak wspaniale, że aż nierealną. Jeśli producentowi uda się stworzyć wszystko to, czym się chwalą, to S.T.A.L.K.E.R. stanie się już w momencie przyszłorocznej premiery, legendą.
Zapowiada się genialnie!

Screeny z S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?