Half-Life 2: Episode One (PC)

ObserwujMam (192)Gram (27)Ukończone (81)Kupię (6)

Half-Life 2: Aftermath (PC)


bigboy177 @ 00:00 13.08.2005
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Po wydaniu gry Half-Life 2 dochodziły do graczy pogłoski, że Valve nie planuje wydawania żadnego dodatku, rozszerzenia ani innej tego typu pomniejszej produkcji, raczej skupią się kreowaniu kolejnej dużej części gry.

Po wydaniu gry Half-Life 2 dochodziły do graczy pogłoski, że Valve nie planuje wydawania żadnego dodatku, rozszerzenia ani innej tego typu pomniejszej produkcji, raczej skupią się kreowaniu kolejnej dużej części gry. Na szczęście producent jednej z najlepszych na świecie strzelanek zdał sobie sprawę z faktu, że gracze na prawdę chcą kontynuować przygodę w City 17, a nie czekać kolejne 7 lat by znów móc wcielić się w Gordona Freemana. Owocem tych głębokich przemyśleń jest rozszerzenie zatytułowane Half-Life 2: Aftermath.



Fabuła Aftermath kontynuuje przygodę Gordona po wydarzeniach ukazanych w oryginalnej grze. Potężna cytadela została zniszczona, lecz jej zdezelowany wizerunek złowieszczo chyli się ku City 17. Bohater zdaje sobie sprawę, że jeśli wieża upadnie to zniszczy całe miasto oraz otaczające ją tereny. Jako, że jest człekiem bardzo zaradnym postanawia do tego nie dopuścić. W całej akcji pomoże mu wierna towarzyszka Alyx.

Valve bardzo chce dodać możliwie jak najwięcej przygód pięknej kobiety. Stwierdzili, iż pragnęli zrobić to w wersji oryginalnej, lecz niestety wymagałoby to zmian sporych części gry i dlatego postanowili po prostu co jakiś czas pozwalać Gordonowi oraz Alyx na wspólnie działanie. Większość misji Gordon musiał jednak wykonywać sam, bez jakiejkolwiek pomocy, pomimo tego, że pobocznych bohaterów w Half-Life 2 poznaliśmy całkiem sporo. W Aftermath ulegnie to zmianie a nasz naukowiec o wiele bardziej polegał będzie na wsparciu ze strony Alyx oraz jej wiernego kompana Doga. Valve nie jest zbyt chętne do wyjawiania dokładniejszych szczegółów dotyczących wspólnych działań dwójki śmiałków, lecz twierdzą, że gracz odniesie wrażenie połączenia i zżycia z Alyx… czyżby szykował się nam pierwszy romans w świecie Half-Life…??

W Aftermath przemierzymy ponownie City 17, lecz trafimy do wielu nieznanych nam miejsc, w których roić będzie się od dziwnych stworów. W Half-Life 2 dookoła City 17 roztaczał się potężny mór, który uniemożliwiał wejście wielu istot przebywających na obrzeżach. Ów bariera w wyniku działań Gordona została lekko naderwana i powstały w niej wyrwy, przez które do miasta napływają groźne pokraki takie jak Sand Lion ( Lwy Piaskowe ) oraz Stalkery, których można było spotkać we wnętrzu cytadeli. Aby uporać się z nowymi przeciwnikami Gordon dysponować będzie pokaźnym arsenałem środków perswazji. Niestety szczegóły dotyczące nowych giwer nie są znane, można być jednak pewnym, że coś świeżego na pewno trafi w nasze łapy!

Engine napędzający grę Half-Life 2 jest jednym z najnowocześniejszych w branży. Aby jeszcze bardziej pokazać jego możliwości Valve postanowiło do Aftermath dodać HDR odpowiedzialne za bardziej realistycznie wyglądające światła i odblaski oraz poprawić tu i ówdzie nieco grafikę. Oryginalna wersja gry oczarowała wszystkich swym wyglądem, jeśli rozszerzenie będzie jeszcze lepsze to już zaczynam się ślinić!



Największe pytanie dotyczące zbliżającego się dodatku dotyczy sposobu wydania gry. Valve podczas wywiadów bardzo często zaznacza, iż Aftermath dostępny będzie wyłącznie poprzez ich system wymiany plików Steam. Wydawca pudełkowej wersji gry Half-Life 2, firma Sierra/Vivendi Universal raczej nie byłaby zadowolona z takiego obrotu sprawy, i prawdopodobnie nie zgodzi się tylko na publikację w Steam. Jak rozwiąże się cała sprawa niestety ciężko w tej chwili przewidzieć.


Podsumowanie:
Aftermath w tej chwili zapowiadany jest na Jesień 2005 roku. Kiedy faktycznie trafi w ręce graczy trudno powiedzieć ponieważ Valve znane jest z częstego przekładania premiery. Osobiście nie mam problemu z poczekaniem trochę dłużej, jeśli finalny produkt wart jest kilku dodatkowych miesięcy wyczekiwań. W przypadku Half-Life 2: Aftermath przełożenie premiery podgrzało by jeszcze bardziej atmosferę panującą wokół produktu, ponieważ Aftermath to nie zwykły dodatek… to dodatek do najlepszej gry 2004 roku!
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Half-Life 2: Episode One (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?