The Elder Scrolls Online (PC)

ObserwujMam (17)Gram (9)Ukończone (1)Kupię (7)

Zapowiedź gry The Elder Scrolls Online (PC)


StormFire @ 18:44 14.06.2013

W grudniu 1805 roku na czeskich Morawach rozegrała się bitwa pod Austerlitz. Jedno z największych zwycięstw Napoleona Bonaparte, nazwane drugim arcydziełem taktycznym w historii wojen zaraz po Kannach Hannibala, bardziej jest znane pod mianem bitwy trzech cesarzy.

W grudniu 1805 roku na czeskich Morawach rozegrała się bitwa pod Austerlitz. Jedno z największych zwycięstw Napoleona Bonaparte, nazwane drugim arcydziełem taktycznym w historii wojen zaraz po Kannach Hannibala, bardziej jest znane pod mianem bitwy trzech cesarzy. To właśnie wtedy starły się ze sobą cesarstwo Francuskie, Austriackie oraz Rosyjskie, a wynik tego wydarzenia jest powszechnie znany. Na jesień 2013 roku przewidziana jest kolejna bitwa trzech wielkich ugrupowań, z tą różnicą, iż zamiast mieć znaczenie dla współczesnej Europy, zaważy nad losem kontynentu Tamriel, a nawet całego Nirn.


Więcej filmów z The Elder Scrolls Online


Gra o tron
Grając w kolejne części The Elder Scrolls każdy gracz natykał się na setki książek opisujących przemierzany kontynent oraz jego historię. Jedni je czytali, inni pomijali, jednakże teraz będzie okazja, by spisane dzieje przeżyć na własnej skórze. Fabuła The Elders Scrolls Online cofnie czas o całe milenium, gdy na kontynencie Tamriel wyrosły trzy sojusze. Każdy z nich miał własne motywacje dotyczące przejęcia władzy na Imperium, ale łączył je także wspólny cel. Abnur Tharn, kanclerz starej rady i wiekowy, lecz potężny mag bojowy, zawarł pakt z nekromantą Mannimarco oraz daedrycznym księciem Molag Balem. Związek ten jest o tyle niebezpieczny, iż jego skutkiem ma być połączenie rzeczywistego świata z Otchłanią. Te mroczne wydarzenia łączą się jeszcze z bezkrólewiem panującym w krainie, co starają się wykorzystać wspomniane sojusze. Pakt Ebonheart, czyli Nordowie, Mroczne Elfy i Argonianie, to zwolennicy silnej, centralnej władzy, chcący za wszelką cenę pokonać Molag Bala. Tworzone przez Khajiitów oraz Leśne i Wysokie Elfy Dominium Aldmeru pragnie zakończyć krwawe ludzkie rządy i zlikwidować praktykowany chociażby przez Nordów kult Talosa. Ostatnim jest Przymierze Daggerfall, w skład którego wchodzą Orkowie, Bretoni i przedstawiciele rasy Redgard. Ich celem jest ponowne przywrócenie dominacji Imperium.

Niezależnie od motywacji, każdy sojusz będzie musiał zdobyć prowincję Cyrodiil – centrum Imperium i jednocześnie niezwykle bogatą w surowce krainę. To właśnie tutaj będą toczyć się największe bitwy i to właśnie tutaj staniemy w szranki z innymi graczami. Choć zazwyczaj PvP jest czysto endgame’ową rozrywką, autorzy dają szansę szlifować swoje umiejętności już od 10 poziomu doświadczenia, dzięki czemu nie tylko weterani będą mogli się nim cieszyć. Sednem tego trybu będzie zdobywanie i obrona twierdz oraz zasobów oferowanych przez region, używając przy tym nie tylko siły własnych mięśni, ale i maszyn oblężniczych. Wszelkie balisty, katapulty i trebusze będą kupowane za specjalne Punkty Sojuszu, zdobywane dzięki systemowi rankingów. Co zaś tyczy się zasobów, będą one pozwalały na ulepszanie fortec oraz odcinały okoliczne patrole, co zapewnia strategiczną przewagę podczas organizacji oblężeń. Tartaki będą odpowiedzialne za umacnianie drzwi i ich automatyczną naprawę, farmy pomogą utrzymać strażników silniejszymi i wytrzymalszymi, zaś kopalnie wzmocnią ściany oraz umożliwią im samoczynną regenerację.



Naturalnie, nie zawsze trzeba podnosić rękę na bliźniego swego. Trzonem rozgrywki nadal pozostaną walki ze sztuczną inteligencją i wykonywanie zleconych zadań. Nie zabraknie instancji PvE oraz obszernych podziemi, choć podstawowe zasady zostaną nieco zmienione. Na końcu lokacji nie uświadczymy długiej batalii z ogromnym bossem, a zamiast niego możemy spodziewać się dużych grup przeciwników dopasowanych do naszej drużyny. Miłe okażą się również usprawnienia natury technicznej – podczas raidów nie będzie konieczne dzielenie się zdobytymi skarbami, gdyż każdy gracz otrzyma swoją część. Do tego autorzy głośno mówią o swoim systemie megaserwerów dla każdego większego obszaru geograficznego (Europa, Ameryka Północna, itp.). Rozwiązanie to ma zapobiec sytuacji tworzenia nowej postaci, aby tylko móc pograć z przyjaciółmi oddalonymi o wiele kilometrów.

Screeny z The Elder Scrolls Online (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDirian   @   01:06, 15.06.2013
Jedyne MMO które w jakikolwiek sposób mnie interesuje. Zapowiada się ciekawie, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.
0 kudosKattowitz   @   09:22, 15.06.2013
TES w świecie MMO? Może być fajnie, o ile nie wprowadzą abonamentu Szczęśliwy Tak czy inaczej, na pewno kiedyś zagram, bo wyglada niezmiernie imponująco Uśmiech
0 kudosGuilder   @   10:07, 15.06.2013
Cytat: Kattowitz
TES w świecie MMO? Może być fajnie, o ile nie wprowadzą abonamentu Szczęśliwy

Niestety, ja będę kosmicznie zaskoczony, jeśli tak nie będzie. Poirytowany To będzie zbyt łatwa kasa dla nich, żeby z tego rezygnować.
0 kudosMicMus123456789   @   10:56, 15.06.2013
Czy ja wiem. Dziś już nie opłaca się wypuszczać MMO z abonamentem. Mamy tego masę przykładów. Na F2P więcej zarobią.
0 kudosGuilder   @   11:12, 15.06.2013
Ale na czym w takim razie zarobią? Nie chce mi się wierzyć, że F2P nabije sprzedaż do tego stopnia, że przebije dochód, jaki by przypłynął za sprawą abonamentu. Zwłaszcza, że przykład WoW'a wskazuje, że jeśli gra jest porządna, to wielu graczy potrafi przeboleć comiesięczną opłatę.
0 kudosMicMus123456789   @   11:23, 15.06.2013
Tak tylko powiedz mi ile WoW jest już na rynku. Star Wars The Old Republic miało być jednym z konkurentów WoW'a i wiemy jak to się skończyło. The Secret World to samo, najpierw abonament potem F2P. Przejście na F2P jest bardziej opłacalne. Więcej ludzi ma możliwość zagrania, a i swoje co po niektórzy wydadzą.

A zarabiać jest na czym, Każde MMO F2P ma sklep gdzie można kupić czy to broń czy wierzchowce czy choćby surowce itd. A to, że jest to The Elder Scroll to ma znaczyć, że czegoś takiego nie będzie?
0 kudoswisniaboss   @   13:00, 15.06.2013
Mic ma rację. Też tak sądzę. Na razie jedynie seria Guild Wars, tak na poważnie "podkradła" graczy Blizzardowi :>
0 kudosMicMus123456789   @   13:23, 15.06.2013
GW to też nie do końca tak, bo z tego co pamiętam płacimy tylko za grę, a nie za samo granie.
0 kudosMicMus123456789   @   13:28, 15.06.2013
Old Republic też swoje kosztowało i również każda linijka jest nagrana, ale nie przeszkadzało to przejść na F2P Uśmiech

Ale chyba najlepszą opcją by było gdyby poszli drogą właśnie GW, płacimy raz i gramy.
0 kudosLucas-AT   @   13:31, 15.06.2013
Cytat: MicMus123456789
Ale chyba najlepszą opcją by było gdyby poszli drogą właśnie GW, płacimy raz i gramy.

Wątpię. Żadna firma nie jest instytucją charytatywną, chyba, że opłacisz serwery, programistów pracujących nad aktualizacjami, twórców dodatkowej zawartości i koszta utrzymania infrastruktury sieciowej. Uśmiech GW posiada mikrotransakcje.
0 kudosMicMus123456789   @   14:20, 15.06.2013
@Lucas.
Fajnie, że je posiada, ale nie muszę chyba z nich korzystać pod czas gry.

@StormFire
Fakt, że zainteresowanie grą szybko spadło swoją drogą ciekawe czemu, ponoć Star Wars ma fanów na całym świecie.
0 kudosLucas-AT   @   14:31, 15.06.2013
Cytat: MicMus123456789
Fakt, że zainteresowanie grą szybko spadło swoją drogą ciekawe czemu, ponoć Star Wars ma fanów na całym świecie.

jest to wynik tego, że ludzie nie chcą płacić abonamentu, a na rynku MMO jest ogromna konkurencja. Wydawanie powiedzmy 30zł co miesiąc jest gorsze do przyjęcia, niż 2zł za miecz, ale 15 razy. WoW ma swoją pozycję ugruntowaną już od dawna i tam ludzie płacą, bo wiedzą, że za jakość. Uśmiech
0 kudosWejer1910   @   22:24, 24.06.2013
Jak dla mnie TESO może być dobrą grą, ale zagram tylko na F2P, byle nie tak gównianym jak w SW:TOR
0 kudosPanam   @   08:11, 25.06.2013
Gdzieś słyszałem że "TESO" będzie darmowe .Zgłoszenie do bety poszło teraz tylko czekać....bo warto
Dodaj Odpowiedź