Bloodborne

Kaplica Yahar'gul - wiki Bloodborne

Uwaga: Przed wkroczeniem tutaj, jeśli byłeś u Królowej Annalise, załóż runę Skażenie, daje ona bowiem Plamy Krwi, a będziesz miał szansę takowe tutaj zdobyć.

Aby dotrzeć do Kaplicy Yahar'gul musisz iść do Rewiru Katedralnego, a tam wybrać drogę po prawej stronie Archikatedry. Dotrzesz do budynku, w którym znajduje się wielki stwór przypominający Amygdalę. Wcześniej dostałeś się tędy do Budynku Auli. Tym razem drzwi na końcu pomieszczenia są otwarte. Więc nie daj się pochwycić Amygdali i pędź przed siebie.

Po zejściu schodami na dół, ubij dwie pokraki i zmierzaj przed siebie. Co ciekawe, szkarady będą się odradzać, więc uważaj. Po zejściu drugimi schodami na dół, zerknij w prawo, a dostrzeżesz tam ciało. Będzie przy nim Krew Śmierci Szału. Następnie kolejne schody w dół, aż dotrzesz do Lampionu. Aktywuj go oczywiście i wykorzystaj zdobyte punkty doświadczenia.

Po powrocie (Skorzystaj z Trzeciego Nagrobku i Lampionu do Yahar'gul) idź w dół schodami, znajdującymi się po lewej stronie lampy. Po zejściu na dół, skręć w prawo i idź do końca. Przy barierce dostrzeżesz ciało, a przy nim będzie Fragment Krwawego Kamienia. Teraz idź na przeciwną stronę i ubij tamtejsze pokraki. Uważaj na stwora ponad przejściem, będzie on próbował Cię złapać.

Na dole wejdź przez drzwi, a później do góry, po niewielkich schodkach. Będzie tam łaził dziwoląg z niewielkim dzwonkiem. To właśnie on sprawia, że okoliczni przeciwnicy nie umierają. Ubij go, a będziesz w stanie spokojnie ukatrupić wieśniaków – raz, na zawsze! Zerknij też dookoła, a dostrzeżesz kraty więzienne. W jednej są drzwi. Otwórz je i wejdź do środka, a znajdziesz tam ciało do przeszukania. Przy nim natomiast Wilgotny Krwawy Klejnot Pioruna.

Wyjdź z więzienia, a w rogu pomieszczenia dostrzeżesz przejście. Skorzystaj więc z niego. Zejdź schodami w dół, skręć w lewo i przejdź przez dziurę w murze do środka budynku. Ponownie usłyszysz dzwoneczek, który będzie sprawiał, że wrogowie będą odżywać. Staraj się go więc znaleźć i zlikwidować jego właściciela. Będzie on za pobliskimi kratami. Bądź jednak ostrożny, bo jak cię zauważy przywoła do siebie grupę bandziorów. Idź więc przed siebie, następnie na samym końcu skręć w prawo i otwórz kratę. Wejdź do środka i brnij do końca korytarza. Będzie tam wariat z dzwonkiem. Ubij go i otwórz od razu drzwi.

Wróć teraz do środka i poszukaj ciał, jest ich tu kilka. Jedno będzie obok kraty wejściowej, po lewej. Przy nim znajdziesz runę Następca. Drugie ciało jest w okolicy miejsca, w którym ubiłeś kolesia z dzwonkiem. Zdobędziesz je otwierając kratę. Znajdziesz przy nim Krew Śmierci Szału. Wyjdź teraz przez kratę, skręć w prawo i kieruj się do kolejnego przejścia.

Dojdziesz w ten sposób na niewielki balkon. Biegnij do góry po schodach po lewej, a następnie po prawej stronie dostrzeżesz zniszczone ogrodzenie, przejdź przez nie i zeskocz w dół na niewielki murek.

Później ponownie w dół, na balkon. Dostrzeżesz tam ciało, a przy nim znajdziesz Krew Śmierci Szału. Teraz możesz wejść do środka, znajdziesz tutaj kolejną Wiedźmę z Dzwonkiem oraz Ogra, przygotuj się więc do walki. Wiedźma znajduje się po lewej stronie. Ogra możesz zajść po cichu od tyłu. Bądź ostrożny, a na pewno sobie poradzisz.

Teraz zeskocz na dół, tylko znajdź zniszczoną barierę balkonu, gdzie poniżej są zwłoki na krześle. Przeszukaj je, a znajdziesz Klucz do Górnej Katedry (to opcjonalne miejsce, które znajdziesz w lokacji Kościoła Dobrego Kielicha, jeśli pójdziesz do góry, na sam jej szczyt). Następnie zajmij się tutejszymi bandziorami i przeszukaj skrzynię, aby znaleźć Malutki Tornitus.

Teraz wyjdź przez drzwi po prawej i kieruj się w lewo, w stronę potwora. Później do góry schodami. Tutaj będziesz musiał nieco powalczyć. Następnie na wprost w prawo i do góry. Znajdziesz się w okolicy zniszczonej barierki, która zaprowadziła Cię do Wiedźmy z dzwonkiem. Znowu będzie grupa oszołomów przed Tobą.

Po zejściu po schodkach, zerknij w zaułek (za Tobą). Dostrzeżesz tam ciało, a przy nim będzie Fragment Krwawego Kamienia. Pędź następnie przed siebie, uważając na strzały lasera od pobliskiej pokraki. Na dole schodów znajdziesz Lampion do Snu Tropiciela. Aktywuj go oczywiście.

Następnie skręć w lewo i idź na wprost – szybko, bo będzie uciekająca pokraka, a przy niej dwa Fragmenty Krwawego Kamienia. Później przez most i w prawo. Dojdziesz do krawędzi, a następnie zeskocz na dół i ubij tutejszego strzelca oraz przeszukaj ciało. Będzie przy nim Krew Śmierci Szału. Znowu usłyszysz oczywiście dzwonek, więc każdy kogo ubijesz, wcześniej czy później się odrodzi. Koleś z dzwonkiem będzie w lewym rogu placu przed Tobą - ubij go. Teraz możesz się już zająć tutejszymi pokrakami.

Nieco niżej, zauważysz ciało, które oczywiście możesz przeszukać. Będzie przy nim sporo Fiolek z Krwią. Teraz możesz iść dalej, przed siebie. Przez pomost i do kolejnego budynku, do którego otworzysz drzwi. Jest spora szansa, że wcześniej tu byłeś, jeśli idziesz wedle naszego poradnika. Znajdujesz się bowiem w Kaplicy Yahar'gul. Wcześniej było tutaj sporo Porywaczy, teraz natomiast, jak zejdziesz po schodach, czeka Cię pojedynek z Tropicielami, aż trzema. Jeśli będziesz z nimi walczył w grupie, bądź ostrożni nie będzie łatwo. Najlepszą taktyką jest zakradnięcie się do myśliwego przed Tobą i dźgnięcie go w plecy naładowanym ciosem. Powinno go to oszołomić, a wówczas wykonaj finiszer, aby ubić mu sporą część energii. Teraz kilka kolejnych ciosów i jeden z głowy. Pozostałych dwóch spróbuj rozdzielić, cofaj się więc w kierunku latarni, którą aktywowałeś wcześniej. Powinno Ci się udać tam dotrzeć, a po drodze ubij najpierw jednego, a później drugiego oszołoma.

Po zlikwidowaniu każdego z nich dostaniesz Plamę Krwi, którą możesz następnie oddać Annalise: Królowa Podłokrwistych w Cainhurs (a dostaniesz gest Głęboki Szacunek), lub zużyć samemu aby dostać punkt Wglądu. Musisz najpierw oczywiście odblokować pomieszczenie, w którym się znajduje. Informacje na ten temat znajdziesz w opisie walki z Męczennikiem Logariusem. Prócz Plam Krwi, od ubitych Tropicieli dostaniesz także Kule Żywego Srebra, runę Znak Szponu oraz Wiedzę Szaleńca.

Teraz, będąc w kaplicy, możesz zejść schodami na sam dół. I idź przed siebie. Przygotuj się jednak do walki z dziwacznymi wilkołakami, złożonymi z ciał. Brnij przed siebie. Na końcu skręć w prawo i schodami zejdź w dół. Dostrzeżesz ciało, które możesz przeszukać, a więc uczyń to. Dostaniesz dwa Fragmenty Krwawego Kamienia.

Wróć teraz do góry, w okolice krętych schodów. Nie wychodź jednak na poziom Kaplicy, ale mniej więcej w połowie, przejściem skieruj się w dół. Przygotuj się oczywiście do walki. Będzie kolejny posklejany wilkołak. Idź do końca pomieszczenia, cały czas przed siebie, a znajdziesz kolejne ciało. Przy nim będą znowu dwa Fragmenty Krwawego Kamienia.

Teraz wróć na parter Kaplicy, czyli ponownie schodami do góry. Po wyjściu z Kaplicy, kieruj się w lewą stronę i schodami do góry. Po wyjściu na nie, po lewej dostrzeżesz Wieśniaka. Ubij go oczywiście. Wróć teraz w okolice schodów i idź do przodu. Będzie kolejny wieśniak. Następnie skręć w lewo i po schodkach do góry. Będzie tutaj wiedźma z dzwonkiem. Ubij ją i zejdź na dół po schodkach, a następnie skręć w prawo i idź przed siebie. Dotrzesz w ten sposób do windy. Wyjedź nią do góry, a aktywujesz sobie skrót w pobliżu pierwszej latarni.

Będzie tu też ciało, a przy nim Żelazny Hełm z Yahar'gul. Wróć teraz na dół windą. Podczas zjeżdżania zauważ, że możesz wyskoczyć w trakcie przejażdżki w wąskie przejście. Nie rób tego jednak od razu, zjedź na sam dół i ubij wszystkie okoliczne pokraki i przeszukaj ciała. Jedno ciało (dwa Fragmenty Krwawego Kamienia) będzie po lewej, naprzeciwko dyliżansu. Wcześniej był tam świniak. Kolejne jest kawałek dalej, wzdłuż ulicy, przy kiwającym się dyliżansie. Jak podejdziesz bliżej wyskoczy z niego pokraka. Ubij ją, a przy ciele znajdziesz dwa Fragmenty Krwawego Kamienia. Przed sobą zobaczysz jeszcze trzy pokraki, jeśli masz ochotę, możesz spróbować z nimi swoich sił.

Teraz wróć do windy i wyjeżdżając przeskocz na daszek. Idź oczywiście przed siebie. Dojdziesz do budynku, w którego wnętrzu będzie się coś świecić. Nie idź tam teraz jednak, a zamiast tego skieruj się schodami w dół – dostrzeżesz je po lewej stronie budynku. Pędź szybko na dół bo będzie tutaj pokraka znikająca, a przy niej Fragment Krwawego Kamienia. Na dole po lewej stronie będzie wilkołak ze zwłok. Ubij go i przeszukaj ciało obok niego – dostaniesz Fragment Krwawego Kamienia. Wtedy wróć do oświetlonego pomieszczenia na górze. Będzie tam portal. Wejdź do niego, stając na misie i badając ją.

Idź najpierw do góry. Będzie tam bowiem Wiedźma z dzwonkiem. Załatw ją i zwróć uwagę, że jest tutaj drabina prowadząca w dół. Nie korzystaj z niej jednak, bo prowadzi ona w kierunku bossa. Zamiast nią schodzić wróć się w okolice portalu i przejdź kolejnymi drzwiami. Tym razem prowadzącymi na schody w dół. Będzie tu kolejny Wilkołak ze zwłok i ciało do przeszukania. Przy nim znajdziesz Fiolki z Krwią.

Po lewej stronie dostrzeżesz przejście. Skorzystaj z niego. W środku idź przed siebie, a następnie na dół po schodach. Na najniższym poziomie będzie kolejny Wilkołak i ciało obok niego. Ubij pokrakę, a ciało przeszukaj, aby zdobyć Gniewny Wilgotny Krwawy Klejnot. Wróć się do góry, wyjdź z budynku i idź długim pomostem przed siebie, ubijając jednego wieśniaka. Na końcu mostu, po prawej stronie dostrzeżesz ciało. Będzie przy nim Krew Śmierci Szału.

Wróć się na mostek i zejdź drugą stroną w dół. Najpierw jedne schody, później drugie. Na dole dostrzeżesz dziwaczy zlepek zwłok. Ubij go oczywiście i zejdź na poziom ulicy, a później skręć w lewo. Jeśli pójdziesz w prawo, wrócisz w okolice kaplicy. Idąc w lewo, przygotuj się na walkę. Ubij okoliczne pokraki, a następnie idź przed siebie. Po lewej stronie, obok płonącego szkieletu dostrzeżesz ciało. Przeszukaj je, a dostaniesz runę Tajemne Jezioro. Idź kawałek dalej, aż dojdziesz do miejsca, w którym będzie kamienna barierka. Wejdź za nią i idź do przodu, na końcu skręć w prawo, a znajdziesz ciało (Wiedza Szaleńca). Wróć potem na drogę i to samo zrób z drugiej strony. Tam także będzie ciało. Wreszcie wróć na drogę i idź w stronę łukowatego pomostu. Będzie tam kolejny boss, Odrodzony.

bigboy177
edytował(a): 1 raz   ●   zmienił(a): 11892 znaki

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?