Hellblade: Senua's Sacrifice

Etap V - naprawa mostu z iluzją - wiki Hellblade: Senua's Sacrifice

Po pokonaniu Fenrira czeka nas ostatnia zagadka, po rozwiązaniu której staniemy oko w oko z Helą i tym samym ukończymy grę. Kiedy po przerywnikach filmowych ponownie odzyskamy kontrolę nad postacią, idziemy korytarzem, w stronę oświetlonych schodów - dotrzemy nimi na skraj przepaści we wnętrzu góry. Nad przepaścią znajduje się most, lecz jest on pod wpływem iluzji, która czyni go niezdatnym do przebycia. Musimy więc dostać się do kilku punktów, aby ową iluzję naprawić.

Pierwszy fragment mostu

Na lewo od krawędzi znajdziemy drabinę, więc wchodzimy po niej na wyższy poziom. Potem wskakujemy na kamienny stopień i przechodzimy ścieżką przy krawędzi, aż trafimy do jaskini.

Następnie jaskinią ruszamy pod górę i skręcamy w prawo. Wchodzimy schodami do wysokiego pomieszczenia z kolejnymi, tym razem krętymi i biegnącymi w górę. Znajdziemy przy nich kolejny obelisk z nordycką legendą.

Ruszamy krętymi schodami w górę, a kiedy dostaniemy się do okrągłej komnaty, skręcamy w lewo i idziemy aż dotrzemy do krawędzi i będziemy mieć widok na most. Ustawiamy kamerę na kraniec mostu z prawej strony w taki sposób, aby jego rozsypane fragmenty zaczęły do siebie pasować - jeśli popatrzymy na most pod odpowiednim kątem, pierwszy jego fragment zostanie naprawiony

Drugi fragment mostu

Po naprawieniu pierwszej części mostu wracamy tą samą drogą. Kiedy znajdziemy się ponownie w okrągłej komnacie, pojawią się przeciwnicy. Po ich pokonaniu zauważymy, ze wszystkie wyjścia zostały zablokowane,lecz to tylko kolejna iluzja - wystarczy, że obrócimy kamerę o trzysta sześćdziesiąt stopni, a drzwi prowadzące do krętych schodów ponownie będą otwarte.

Dostajemy się schodami na sam dół, mijamy znaleziony wcześniej obelisk z legendą, schodzimy kolejnymi schodami, a następnie jeszcze jednymi na wprost, gdzie staniemy przy krawędzi urwiska. Przechodzimy po drewnianej belce, następnie kamiennymi schodami w górę, a dostaniemy się na skraj mostu - na moment pojawi się filmowy przerywnik.

Stojąc na początku mostu obracamy się do tyłu, w stronę dużych wrót. Na prawo od wrót znajduje się rozświetlona wnęka, a w niej obelisk z nordycką legendą.

Po zbadaniu obelisku kierujemy się do z powrotem do wejścia na most i idziemy w prawo, kamiennymi schodami pod górę, a następnie przylegającymi do nich schodami jeszcze wyżej. Dostaniemy się do punktu, z którego możemy popatrzeć na most z góry i naprawić jego kolejny fragment.

Trzeci fragment mostu

Aby naprawić trzeci, a zarazem ostatni fragment mostu musimy złapać kolejną iluzję. Stojąc na samym początku mostu patrzymy w prawo - powinniśmy zauważyć fragmenty iluzji unoszące się w powietrzu. Wchodzimy na most, ustawiamy się w odpowiednim punkcie i dopasowujemy je tak, aż utworzą przejście, którego nie widzieliśmy wcześniej, na przeciwległej skalnej ścianie - udajemy się w jego kierunku.

Wchodzimy do przejścia i schodzimy schodami do komnaty, gdzie zaraz na prawo od wejścia znajdziemy kraty, a za nimi obelisk z nordycką legendą - po jego zbadaniu zostanie nam jeszcze tylko jeden do odnalezienia.

Na drugim końcu komnaty ujrzymy drzwi - będą one zamknięte z drugiej strony. Na prawo od drzwi zauważymy otwór w ścianie - wchodzimy do niego i trafiamy do tunelu, którym przechodzimy na kucając do pomieszczenia z krętymi schodami. Znajdziemy tam również wejście do korytarza, prowadzącego do wspomnianych wcześniej drzwi - podchodzimy do nich i zdejmujemy blokującą je belkę, aby otworzyć sobie przejście na później.

Wracamy do krętych schodów i udajemy się nimi w górę. Kiedy dotrzemy do drzwi po prawej, mijamy je i wchodzimy po schodach jeszcze wyżej - na samej górze znajdziemy bowiem ostatni obelisk z nordycką legendą, jaki ukryto w grze.

Po zbadaniu obelisku wracamy do drzwi, które minęliśmy na schodach i wchodzimy przez nie do okrągłej komnaty - pojawi się tam duży przeciwnik z toporem, a po nim kilku standardowych. Po ich pokonaniu szukamy trójkątnej szczeliny, przez którą możemy spojrzeć na most - naprawiamy ostatni fragment iluzji.

Most jest już naprawiony więc wracamy krętymi schodami w dół, następnie otworzonymi wcześniej drzwiami, a potem schodami do głównej części góry i w pobliże mostu, który zaprowadzi nas do sanktuarium Heli.

LuKaS77PL
edytował(a): 1 raz   ●   zmienił(a): 4185 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?