Hellblade: Senua's Sacrifice

Etap II - zagadka runiczna - wiki Hellblade: Senua's Sacrifice

Po aktywowaniu run na drewnianych wrotach mamy do odnalezienia trzy symbole w rozmaitych lochach i jaskiniach znajdujących się w pobliżu. Regularnie będziemy prześladowani przez Fenrira więc aby przynajmniej czasowo uchronić się przed jego mocą, chwytamy pochodnię znajdującą się płonącej misie obok wrót i możemy wyruszyć na poszukiwania.

Opis sposobu odnalezienia każdego symbolu został przedstawiony od momentu znajdowania się obok drzwi z runami.

Pierwsza runa

Stojąc plecami do wrót z runami ruszamy przed siebie i skręcamy w pierwsze przejście po lewej, którym dostaniemy się na kamienne schody biegnące w górę. Wchodzimy po nich aż dostaniemy się do jaskini, którą z kolei musimy ruszać w dół.

Wędrujemy cały czas w głąb jaskini, aż krętą ścieżką dostaniemy się na sam dół. Powinniśmy zauważyć dużą, żelazną tarczę z ozdobnymi malunkami, która jest oparta o ścianę oraz kilka drewnianych palików. Zapalamy za pomocą naszej pochodni stojak na płomień i patrzymy na tarczę ustawiając się pod odpowiednim kątem - takim, w którym cień utworzony przez drewniane paliki formuje na tarczy symbol przypominający literę P

Druga runa

Stojąc plecami do wrót z runami ruszamy przed siebie i skręcamy w pierwsze przejście po prawej. Schodzimy po kamiennych stopniach do komnaty, gdzie na podłodze widnieją znaki wymalowane prawdopodobnie krwią. Od razu zostaniemy zaatakowani przez ukrywającego się w mroku przeciwnika.

Po jego pokonaniu podnosimy z podłogi pochodnię i zapalamy inne, znajdujące się w komnacie. Następnie wchodzimy na małe schodki, stajemy między kratami i patrzymy na środek pomieszczenia próbując dopasować symbol.

Trzecia runa

Stojąc plecami do wrót ruszamy przed siebie, wybieramy pierwsze przejście po lewej i schodzimy w dół krętymi, kamiennymi schodami - dotrzemy do częściowo zatopionego tunelu. Wchodzimy do niego przez otwór w zniszczonej kracie i idziemy do momentu, aż natkniemy się na kolejną.

Tym razem musimy na moment zanurkować, aby dostać się na drugą stronę kraty więc za moment utracimy naszą pochodnię - w tym momencie należy się przygotować, gdyż po drugiej stronie trafimy do cienia, przez co narazimy się ponownie na moc Fenrira. Po wynurzeniu się z wody jak najszybciej wciskamy sprint i ruszamy do punktu, w którym wpadające światło oświetla fragment jaskini.

Na chwilę odpoczywamy i przemykamy do kolejnego oświetlonego miejsca. Stojąc tam możemy spojrzeć w prawo, a zauważymy obelisk z norcycką legendą - znajduje się on w cieniu więc szybko do niego podbiegamy, uaktywniamy i wracamy do światła.

Kolejnym krokiem jest zdobycie pochodni. Pędzimy po drewnianej kładce do kolejnego oświetlonego punktu, a stamtąd zauważymy wejście do kolejnej pieczary po prawej. Kiedy tam pójdziemy, znajdziemy płonącą misę, przy której możemy odpalić nową pochodnię.

Mogąc się już poruszać swobodnie po jaskini wracamy na drewnianą kładkę i kierujemy się w prawo - znajdziemy tam przejście z drewnianych belek. Przechodzimy przez nie i w wodzie, szukamy dwóch krótkich, złączonych pali, które są częściowo zatopione. Na prawo od nich, znajdziemy pochodnię na stojaku do rozpalenia i to też robimy. Światło z pochodni rzuci cień na wystające z wody belki, a kiedy ustawimy się pod odpowiednim kątem, zauważymy, że razem ze swoim odbiciem w tafli wody utworzą poszukiwaną runę.

Drogę powrotną do wrót z runami możemy wykorzystać do znalezienia kolejnego z ukrytych obelisków z nordyckimi legendami. Wystarczy wrócić do pieczary, w której zdobyliśmy przed momentem pochodnię i iść krętymi schodami w górę. Kiedy tam dotrzemy, po prawej znajdziemy drzwi prowadzące do głównego korytarza, w pobliże wrót z runami. Jeśli jednak owe przejście ominiemy, nieco dalej znajdziemy wnękę w skałach, gdzie po wdrapaniu nieco wyżej będzie na nas czekał obelisk.

LuKaS77PL
edytował(a): 1 raz   ●   zmienił(a): 3762 znaki

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?