Uncharted: Zaginione Dziedzictwo

• Skarby: 6;
  • Zdjęcia: 4;
  • Konwersacje: 5.

Kiedy odzyskasz kontrolę nad Chloe zmierzaj przed siebie. Dojdziesz w ten sposób do tunelu, a po przejściu przez niego zeskocz na dół i porozmawiaj z Nadine. Zwróć się w lewo, a przy krawędzi dostrzeżesz skarb. Weź go i idź w przeciwną stronę, w kierunku Twojej kompanki.

Skorzystaj z liny na drzewie i skocz w lewą stronę. Na niewielkiej skale przespaceruj się aż znajdziesz miejsce do wykonania zdjęcia. Zrób je i skocz na pobliską ścianę, aby rozpocząć wspinaczkę do góry. Nieco wyżej zeskocz na dół, a w pobliżu posągów w skale dostrzeżesz skarb. Weź go i śmigaj jeszcze wyżej. Skorzystaj tam z liny i przeskocz w stronę potężnego skalnego słonia – celuj w rękę.

Po dłoni kieruj się do góry i w lewo. Kiedy spadniesz, nadal kontynuuj w lewo, a potem skocz na wystającą ze skał gałąź (jest niejako za Tobą) i brnij dalej w boku. Wreszcie zobaczysz Nadine – pomoże Ci ona wejść, a na górze będziesz miał szansę z dziewczyną porozmawiać. Po konwersacji stań obok niej i skocz na linie w stronę kolejnej figury słonia – musisz chwycić się liną drugiego drzewa.

Na drugiej stronie skocz do skalnej szczeliny. Poruszaj się w lewo i do góry. Na górze znowu szukaj uchwytu dla liny. Korzystaj z niej skocz do czegoś w rodzaju narzędzia w drugiej ręce słonia. Wejdź po nim na szczyt. Po scence przerywnikowej zrób zdjęcie, a potem rozejrzyj się. Dostrzeżesz miejsce do zaczepienia liny. Skorzystaj z niego oczywiście, potem z jeszcze jednego, a dostaniesz się środka głowy słonia.

Zbadaj tam kamień przed sobą, a potem porozmawiaj z Nadine. Po konwersacji zmierzaj w dół i do przodu tutejszym tunelem. Na jego końcu zaczep linę i zjedź na dół. Kiedy staniesz na nogach, zaczep linę do kolejnego uchwytu i dostań się jeszcze niżej. Po lewej stronie dalszego przejścia dostrzeżesz skarb. Będzie tu też miejsce do zbadania – zabarykadowane drzwi. Po drugiej stronie zauważysz natomiast lokację, w której zrobisz zdjęcie.

Aby iść dalej, znajdź niewielką szparę w skałach, obok czegoś w rodzaju drzwi. Po drugiej stronie będzie zniszczony korytarz, w czymś przypominającym katakumby. Idź nim do przodu. Po wyjściu z tunelu, rozejrzyj się dookoła. Przy ścianie znajdziesz skarb. Weź go i zmierzaj do góry po schodach. Wejdź z nimi w interakcję, a będziesz mógł kontynuować. Porozmawiaj w przejściu z Nadine.

Wyjście z komnaty będzie po uchwytach na jednej ze ścian. Trafisz w ten sposób do jeszcze większej komnaty. W lewej jej części, w pobliżu ściekającej wody, znajdziesz skarb. Weź go, a potem śmigaj po schodach. Znajdziesz w ten sposób szczelinę w czymś w rodzaju drzwi. Zbliż się do niej i wejdź z nią w interakcję. Przejdź potem na drugą stronę, po schodach do góry i do komnaty po prawej.

Będzie tam sporo symboli, a także niemałe pokrętło. Wejdź z nim w interakcję, a pojawią się dziwne symbole. Po scence przerywnikowej musisz je kontrolować – skorzystaj w tym celu z dźwigni po lewej i prawej stronie pokrętła. Przy ich pomocy ustawiać musisz cienie. Stojąc przy dźwigni, musisz ustawić wszystko tak:

• Kobieta z czterema rękami w lewym rzędzie na środku.
  • Mężczyzna z czterema rękami w środkowym rzędzie blisko Ciebie.
  • Coś jakby fragment kosy w samym środku planszy.
  • Ostatni element w najbardziej odsuniętym od Ciebie rogu.
Rozwiązanie łamigłówki z cieniami: Zaczynając przy korbie, która uruchamia zagadkę, pociąg następujące dźwignie, patrząc w ich stronę (punktem początkowym zawsze jest dźwignia):
  • Pierwsza po prawej;
  • Druga po lewej;
  • Czwarta po lewej;
  • Czwarta po prawej;
  • Trzecia po prawej;
  • Szósta po prawej;
  • Pierwsza po prawej;
  • Trzecia po lewej.

Po wszystkim otworzą się drzwi. Idź zatem przez nie, a trafisz do kolejnej sporej komnaty. Znajdziesz tam jeszcze jeden mechanizm. Wejdź z nim w interakcję, a odpali się scenka przerywnikowa. Gdy odzyskasz kontrolę nad Chloe, brnij w lewo, aby uciec przed niebezpieczeństwem. Gdy potężne koło się obróci, przejdź na jego drugą stronę. Potem wejdź na szczytową krawędź i przeskocz na schody. Pędź po tym przed siebie, zwracając uwagę na niebezpieczny skok pod koniec. Wreszcie się wydostaniecie, a wówczas odpali się przerywnik.

Po scence idź przed siebie i przejdź ponad czymś w rodzaju bramy (zanurz się tu w wodzie, aby zgarnąć trofeum Marco… Hola!). Na górze skorzystaj z liny i skacz do przodu, a potem kontynuuj. Dojdziesz wreszcie do wysokiej trawy, w pobliżu będzie grupa bandziorów. Zakradnij się do nich po cichu, a następnie idź w głąb lasu i do góry po ścianie.

Potem znowu do przodu, aż zostaniesz zaatakowany przez większą grupę przeciwników. Pojawi się też ciężarówka wyposażona w karabin maszynowy. Zacznie do Ciebie strzelać, a zatem uciekaj. Trzymaj się lewej strony. W pewnym momencie będziesz musiał też skorzystać z linki, aby przeskoczyć ponad przepaścią, a następnie kontynuujesz ucieczkę. Skończy się ona gdy Nadine znajdzie zamknięte drzwi i poprosi Cię o pomoc z wyłamaniu ich.

Po scence wylądujesz w wodzie. Zerknij wówczas w prawo, a dostrzeżesz skarb obok szkieletu. Weź go i dopiero wtedy kontynuuj zwiedzanie. Znajdziesz m.in. coś dziwnego na podłodze. Idź dalej, a po lewej, ponad sobą dostrzeżesz tunel, którym będziesz mógł iść dalej. Trafisz do celi, wespnij się po kracie, aby z niej wyjść.

W sporej komnacie przyjrzyj się zniszczonej ścianie, a potem wejdź po skalnych półkach w stronę szczeliny, z której dobiega światło. Znowu pojawi się ciężarówka i odpali dość długa scenka przerywnikowa. Po niej będziesz musiał walczyć, a potem w odpowiednim momencie skorzystać z liny. Scena dobiegnie wówczas końca.

Kiedy odzyskasz kontrolę nad Chloe, idź schodami do góry, po drodze porozmawiaj z Nadine. Wreszcie wyjdziecie na zewnątrz jaskini, a wtedy śmigaj w prawo i do góry po uchwytach skalnych. Na górze zeskocz na dół, a potem kieruj się w lewo, w stronę słoni. Zrobisz tam zdjęcie. Następnie wróć się kawałek i podejdź pod wielkie wrota – otwórz je przy pomocy mechanizmu przed nimi.Po przejściu przez wielkie wrota obejrzysz przerywnik. Po nim rozpocznie się rozdział Strażnik bramy.

bigboy177
edytował(a): 5 razy   ●   zmienił(a): 7211 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?