Uncharted 4: Kres Złodzieja

• Liczba notatek: 1
  • Liczba wpisów: 2
  • Opcjonalne rozmowy: 1

Rozdział ten rozpoczynasz w jaskini. Podejdź najpierw do jednej z wiszących klatek i zrób wpis do dziennika. Gdy to zrobisz skieruj się w prawą stronę, w dół tunelem. Zauważysz tu niezbyt dobrze utrzymany most. Po jego lewej stronie będzie wąskie przejście, skorzystaj z niego, zanim przejdziesz na drugą stronę. Na jego końcu znajdziesz niewielkie pomieszczenie, a w nim skarb.

Wróć następnie do góry i przechodź przez most, skacząc na wyrwą. Po drugiej stronie, wyskocz na skałę po prawej i idź cały do przodu. Czeka Cię zjazd i skok na skały. Trzymaj się prawej strony, a na urwisku wejdź do góry, po czym idź pod wielkimi łukami przed siebie i w stronę drzwi na końcu wąskiego tunelu.

Zagadka z wiadrem

Po wejściu do tutejszego pokoju, drzwi się zamkną, a ty będziesz musiał rozwiązać łamigłówkę. Najpierw podejdź do przełącznika po lewej stronie. Urządzenie ruszy, a wówczas przybliży się do Ciebie wiaderko. Podejdź i weź je. Zeskocz następnie obok, do wody, napełnij wiaderko i podaj je Samowi. Ten wsadzi je w mechanizm, co spowoduje pojawienie się czterech korb. Musisz je ustawić, tak aby każdy krzyż był w odpowiednim miejscu. Dyzma ma być po lewej (biały krzyż), Jezus w środku (szary krzyż), a Gestas po prawej (czarny krzyż). Jeśli chcesz zdobyć trofeum za tę zagadkę, pokręć mechanizmami w opisanej kolejności:

1. obróć drugie (od lewej) pokrętło w lewo;
  2. dwukrotnie obróć trzecie (od lewej) pokrętło w lewo;
  3. dwukrotnie obróć drugie (od lewej) pokrętło w prawo;
  4. obróć trzecie (od lewej) pokrętło w prawo.

Idź następnie sprawdzić czy zadziała przycisk. Odpali się wówczas przerywnik, a drzwi staną otworem. Nim pójdziesz dalej, zrób wpis do dziennika z przełącznika, którym obsłużyłeś mechanizm i dopiero wtedy przechodź przez drzwi.

Po drugiej stronie, idź w jedynym możliwym kierunku (Sam będzie chciał porozmawiać – uczyń to). Wejdziesz najpierw nieco do góry, a potem po kilku schodach w dół. Po lewej zauważysz ścieżkę, ale jak zerkniesz do przodu, dostrzeżesz drewniane pale. Przejdź tutaj przez krawędź i zsuń się nieco, aż będziesz miał możliwość skorzystania z liny. Zrób to. Obróć się, a zauważysz jaskinię. Przeskocz do niej, a znajdziesz skarb.

Wróć następnie drogą, którą przyszedłeś i idź do góry. Po przeskoczeniu nad przepaścią, zerknij w lewo, zobaczysz kołek, nadający się do zaczepienia haka – zrób to więc i przeskocz dalej. Na miejscu, zerknij w lewo, za spory filar. Zawiśnij nad przepaścią, a poniżej zauważysz skarb. Zejdź do niego, po czym wróć do góry i śmigaj przed siebie.

Wejdź na skały po prawej, a potem pomóż Samowi sięgnąć drabiny. Zrzuci on w dół skrzynkę, którą możesz przystawić do ściany po lewej stronie. Korzystając z uchwytów w skale, idź do góry, za Samem. Dojdziesz wreszcie do niewielkiego przesmyku – idź nim przed siebie. Wejdziecie w ten sposób do katakumb.

Przejdź przez pierwsza dwa niewielkie pomieszczenia, a w tym z lejącą się wodą, zerknij w lewo, zauważysz uchwyty skalne. Skorzystaj z nich i kieruj się w prawą stronę. Odpali się wówczas przerywnik. Po nim idź dalej w prawo. Zeskoczysz wreszcie w dół i trzymaj się cały czas lewej strony. Wejdziesz w ten sposób do niewielkiego pomieszczenia z przewróconym posągiem. Za nim będzie skarb.

Weź go i zmierzaj dalej do przodu. Przeskocz nad przepaścią, korzystając z linki z hakiem i idź przed siebie. Okaże się, że droga dalej jest zbyt wysoko. Wróć zatem do drewnianego palu i ponownie rzuć linkę z hakiem. Wydłuż nieco linkę, a dostaniesz się na urwisko z boku. Tam skocz na ścianę i złap się wystających cegieł. Podejdź do góry i przejdź przez wąski tunel, a potem zrzuć na dół skrzynkę.

Zeskocz na dół i podepchnij skrzynkę do ściany przed sobą. Potem wyskocz z jej pomocą do góry. Przejdź przez bramę i natychmiast zerknij w prawo, zauważysz zniszczony most. Zeskocz obok niego z urwiska i zejdź na dół, a zgarniesz skarb. Wróć potem do góry i idź do przodu, przez kolejną bramę.

Dojdziesz do kolejnego zniszczonego mostu. Nie będziesz dał radę przez niego przejść, ale zerknij w prawo, a zauważysz miejsce, do którego możesz przymocować hak linki. Zrób to i wejdź po murze do góry. Tam przyglądnij się skrzynkom i beczkom. Przeskocz przez nie, a za wiklinowym koszem znajdziesz skarb.

Zepchnij następnie skrzynkę na niższy poziom muru. Ustaw ją całkiem w rogu i zaczep linę. Zeskocz potem w przepaść, rozhuśtaj się w lewo i wskocz na mur. Dostaniesz się w ten sposób na drugą stronę. Tam zmierzaj przed siebie. Po wyjściu z wąskiego tunelu, znowu musisz się przedostać na drugą stronę przepaści. Zawiśnij więc na krawędzi i zeskocz na dół. Tam zdobędziesz notatkę – będzie przy ciele.

Obok zauważysz wąski drewniany pal, przejdź po nim. Na drugiej stronie przeskocz na ścianę i zmierzaj do góry. Po wspięciu się na nią wejdź na coś w rodzaju huśtawki. Przejdź na jej drugą stronę i zerknij w prawo, a dostrzeżesz drewniany pal. Skocz w jego kierunku i skorzystaj z linki, a tam przeskocz na ścianę i śmigaj do góry. Na szczycie znajdziesz skrzynkę, z pomocą której możesz obciążyć huśtawkę – zrób to. Po czym zeskocz na dół i przejdź na drugą stronę.

Zmierzaj do przodu, przez bramę i schodami do góry, a potem w dół. Dojdziesz do kolejnych zamkniętych drzwi. Otwórz je z pomocą otworu po prawej stronie. Wejdziesz do sporych rozmiarów komnaty. Tam odpali się przerywnik.

Po nim rozkręci się zadyma. Biegnij za Samem i przeskocz nad przepaścią. Niestety spadniesz w dół. Przeskocz wtedy na filar, chwyć się cegieł i zmierzaj do góry. Na szczycie przeskocz na kolejny filar, obejdź go dookoła i przeskocz w stronę Sama. Tam złap jakąś broń i uciekaj z zapadającej się jaskini.

Wejdź na gruzy i skorzystaj z linki z hakiem. Przeskocz na kolejne gruzy i do góry, jednocześnie ostrzeliwując bandziorów. Potem przed siebie tunelami. Kiedy dojdziesz wreszcie do wyjścia z jaskini, nie rób tego, ale skieruj się w lewo. Na końcu korytarza będzie Spezzotti kal. 12 – broń, z pomocą której musisz zabić choć jednego przeciwnika, aby zaliczyć trofeum, w którym masz wykorzystać każdą możliwą broń.

Dopiero teraz wychodź z jaskini i trzymaj się lewej strony. Trafisz do miejsca, gdzie będziesz ostrzeliwany przez karabin maszynowy. Staraj się go unikać i przesuwać do przodu. Zmierzaj potem do kolejnego przejścia i do góry. Uważaj, będzie tu snajper. Gdy się go pozbędziesz skorzystaj z linki z hakiem.

Weź oczywiście snajperkę (Mazur LDR) i pozbądź się wrogów. Po oczyszczeniu terenu, zaczep linkę na haku i huśtaj się na drugą stronę. Wejdź po rusztowaniu i przygotuj się na kolejną walkę. Po zlikwidowaniu przeciwników, udaj się w kierunku wybrzeża. Po drodze natrafisz na kolejną broń, Mettler M-30, weź ją i strzelaj do bandziorów.

Po wejściu na kolejny murek, po lewej stronie będzie następna spluwa – Pistole. Z niej też kogoś ustrzel. Po drodze w dół, czeka Cię kilka zjazdów, w tym jeden, który kończy się skokiem na lince z hakiem, bądź więc ostrożny. Pamiętaj też o tym, że możesz wysadzać beczki – ułatwi Ci to eliminowanie przeciwników.

Wreszcie zjedziesz po raz ostatni, rzucając linkę i wskakując do wody. W niej płyń w stronę samolotu. Po wejściu do niego odpalisz kolejną scenkę przerywnikową. Gdy dobiegnie ona końca, rozpocznie się kolejny rozdział.

bigboy177
edytował(a): 7 razy   ●   zmienił(a): 7319 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?