Uncharted 4: Kres Złodzieja

• Liczba notatek: 1
  • Liczba wpisów: 2
  • Opcjonalne rozmowy: 2

Zaraz po rozpoczęciu poziomu, zerknij w lewo, w niewielkiej zatoczce będzie skarb. Tym razem idź w prawo, postaraj się znaleźć jaskinię na dole wzgórza. Wejdź do niej, a znajdziesz jeszcze jeden skarb. Potem idź wreszcie przed siebie.

Dojdziesz do miejsca, w którym będzie kilka pochyłych powierzchni. Po jednej z nich przejedziesz poziomo, aby przedostać się na drugą stronę. Wówczas zejśdź na dół. Aby bezpieczne zejść niżej, przywiąż linę do korzenia i zsuń się po niej na dół.

Po chwili pojawi się grupa przeciwników, zlikwiduj ich oczywiście, po czym ruszaj do przodu. Dojdziesz do pierwszych ruin.  Trzymaj się tam skał po prawej, a dojdziesz do sporego przedmiotu, przykrytego niebieską plandeką. Obok niej dostrzeżesz urwisko, a tam kolejny skarb. Weź go i przeszukaj okolicę. Znajdziesz skrzynkę z laskami dynamitu, weź kilka i wysadź drzwi przed sobą.

Znajdziesz tam przejście do góry, ale potrzebujesz coś, aby sięgnąć wyżej. Żółta ruchoma skrzynka będzie w okolicy. Gdy ją znajdziesz użyj dynamitu, aby wysadzić drzwi, po czym pchaj skrzynkę do przodu. Po chwili pojawią się przeciwnicy, przed kontynuowaniem musisz się ich pozbyć. Gdy to zrobisz, umieść skrzynkę na miejscu i wejdź do góry.

Tam zauważysz wystający kawał drzewa, do niego musisz się przyczepić liną, ale najpierw zerknij w lewo, do niskiej jaskini u podnóża. Wrzuć tam laskę dynamitu, a potem wejdź do środka. Po lewej stronie znajdziesz skarb. Mając go wyjdź na zewnątrz, zarzuć linę na kawał drewna i śmigaj do przodu.

Kawałek wyżej zauważysz kolejne miejsce, do którego możesz przyczepić linę – zrób to. Rozhuśtaj się i skocz w lewo. Kolejny zaczep będzie w pobliżu, skorzystaj z niego i rozhuśtaj się dość konkretnie, aby wskoczyć na półkę przed gałęzią. Idź potem w prawo, po występach skalnych, aż dojdziesz w okolice drabiny. Poczekaj aż dołączy do Ciebie Sam i podepchnij go do góry. Potem idź w lewo, a Sam Cię wciągnie.

Na szczycie zmierzaj przed siebie. Bądź ostrożny przy zjazdach, bo przy drugim będziesz musiał przeskoczyć na skałę przed sobą. Gdy to zrobisz, idź nieco do góry i w lewo. Pod sobą dostrzeżesz przeciwnika, zeskocz na niego i obezwładnij, potem, będąc w trawie, pozbądź się kolejnych. Idź następnie w stronę ruin przed sobą.

Trzymaj się prawej strony, a podejdziesz bandziorów od tyłu. Ewentualnie, rozpocznij zadymę, jeśli taką masz ochotę. Cokolwiek zrobisz, wejdź na pomost i idź przed siebie. Przy urwisku, chwyć się szczeliny po lewej stronie i kieruj się w prawo. Gdy braknie Ci drogi, wyskocz nieco wyżej i nadal w prawo.

Po drugiej stronie szczeliny, rozglądnij się, a zauważysz korzeń. Wykorzystaj go, aby zaczepić linę. Skróć ją trochę, rozhuśtaj się i skacz do szczeliny przed Tobą. Potem po uchwytach do góry. Znajdziesz się przy kolejnych ruinach. Aby do nich dotrzeć, musisz przejść niejako dookoła.

Zjedź najpierw po zboczu za sobą w dół. Będą tu przeciwnicy, więc uważaj. Pozbądź się ich, po czym idź przed siebie, po półkach skalnych do góry. Następnie musisz przeskoczyć na fragment filaru. Z niego zeskocz na ziemię i zjedź nieco w dół, po czym wskocz na kolejny filar, ten po lewej. Z niego przeskocz na ostatni, a potem na zrujnowany mur i do góry.

Podejdź jak najdalej „zjeżdżalni” i wskocz na nią, a potem kieruj się maksymalnie w lewo, aby wskoczyć na szczeliny skały naprzeciwko. Szczelinami wejdź do góry. Tam znowu czeka Cię przejażdżka, ponownie trzymaj się też maksymalnie lewej i wskocz na półkę skalną. Po drugiej stronie, wejdź na murek i przeskocz na ścianę obok. Z niej, przy pomocy belki, przeskocz na kolejny fragment ruin.

Podejdź tu do krawędzi i zawiśnij na niej, a potem zeskocz w dół, a znajdziesz skarb. Do góry wrócisz po występach skalnych z boku.

Tam śmigaj jeszcze wyżej i zjedź w kierunku występów w murze. Chwyć się ich i wejdź na niego. Zeskocz potem znowu w dół i staraj się złapać filara. Wejdź na niego i przeskocz na kolejny murek. Tam zwróć się w prawo i do przodu, przez bramę przed Tobą. Po drugiej stronie, zerknij w lewo, a dostrzeżesz drewniane belki, wskocz na pierwszą, potem drugą i na mur. Przejdź po nim na drugą stronę.

Teraz przygotuj się do przejażdżki, trzymaj się prawej strony i przeskocz nad przepaścią, wykorzystując linę. Po drugiej stronie, przed wejściem z Samem do środka, wespnij się na ścianę po lewej, a znajdziesz skarb, przy stopach posągu. Wróć potem na dół, otwórz drzwi i wchodź do budynku.

W środku, przyglądnij się nagrobkom po prawej. Drake otworzy wtedy dziennik, aby przypomnieć sobie daty. Interesuje Cię nagrobek z:

• czaszką;
  • skrzyżowanymi mieczami, skierowanymi w dół;
  • datami 1659 - 1699.

Następnie poszukaj wykopanych grobów, będą po lewej stronie od wejścia, za murkiem. Drake zrobi przy nich wpis do dziennika. Idź potem szukać grobu Avery'ego.

Interesujący Cię nagrobek będzie praktycznie na końcu cmentarza, przy urwisku. Gdy go znajdziesz, odpali się przerywnik. Po nim zejdź w dół do katakumb. W krypcie, w lewym rogu znajdziesz notatkę, podnieś ją i przeczytaj.

Idź potem do przodu, zejdziesz jeszcze niżej. Na dole skieruj się w lewą stronę, a znajdziesz niewielkie pomieszczenie z posągiem. U jego stóp będzie skarb. Weź go i wróć do głównej sali, a potem idź do przodu.

Staniesz przed reprodukcją ukrzyżowania Chrystusa. Podejdź do krzyża na środku i wejdź z nim w interakcję. Nathan wykona wpis do dziennika, a potem porozmawiaj z Samem. I udaj się za reprodukcję przejściem obok. Z tyłu znajdziesz lampę – zbadaj ją. Sam ją rozpali, a wówczas pojawi się światło. Pochodzić będzie z drugiej strony reprodukcji. Wróć więc tam.

U podstaw posągów dostrzeżesz dziwne mechanizmy. Każdy reguluje słupy światła.  Posąg Jezusa ustaw tak, aby świecił na dziwny kamień na samej górze i na samym dole drzwi. Posąg po lewej stronie ustaw tak, aby świecił na drugi od góry i drugi od dołu kamień. Ostatni na te, które pozostały. Wróć teraz do drzwi i porozmawiaj z Samem. Podejdź potem do dźwigni, w lewym dolnym rogu drzwi. Otworzy się kolejne pomieszczenie. Tam dostaniesz nową wskazówkę.

Wyjdź z katakumb na powierzchnię. Tam musisz się udać do wejścia na szczycie ruin. Jeśli to zrobisz nie będąc zauważonym, zdobędziesz trofeum. Warto trzymać się prawej strony. Zeskocz nieco w dół, aby zawisnąć nad przepaścią, a potem cały czas przesuwaj się w prawo, uważając na spacerujących strażników. Wreszcie zeskoczysz na ziemię, a wówczas pędź w stronę wysokiej trawy.

Poczekaj, aż odejdą strażnicy i wchodź do zrujnowanego budynku, a w środku zmierzaj po schodach do góry. Tam przeskocz na zrujnowany mur i na jego drugą stronę, aby ukryć się przed wzrokiem strażników. Poczekaj aż się odwrócą i zmierzaj do drzwi. Nie otwieraj ich jednak od razu, ale znowu ukryj się za krawędzią. Dopiero gdy droga będzie wolna wyjdź do góry i spróbuj przejść pod drzwiami.

W środku zmierzaj przed siebie i w lewo, pomiędzy skałami. Wyjdziesz na nadbrzeże, tam zobaczysz gdzie konkretnie musisz się dostać, idź zatem do przodu. Dojdziesz do miejsca, gdzie musisz skorzystać z linki - zrób to i przeskocz ponad przepaścią. Po drugiej stronie dostrzeżesz patrol. Idź więc ostrożnie do góry.

Trzymając się lewej strony, zauważysz mroczny tunel, którym możesz dostać się nieco wyżej. W tunelu będzie wąskie przejście ze skarbem oraz pistoletem skałkowym.

Wyjdź z wąskiego  tunelu i śmigaj w górę. Po lewej stronie będzie wejście jeszcze wyżej po drabinie, ale po prawej zauważysz jaskinię. Przeskocz do niej ponad przepaścią, a w środku znajdziesz kolejny skarb (po lewej stronie od wejścia, na beczce). Wróć teraz do Sama i pomóż mu dosięgnąć drabiny. Na górze Sam przygotuje Ci miejsce, do którego możesz zaczepić linkę z hakiem, uczyń to więc.

Na górze ponownie zamontuj linkę na tej samej belce i zejdź w dół, rozhuśtaj się i przeskocz na skały przed sobą. Wspinaj się po nich w lewo. Aż dojdziesz do drewnianej belki. Zawiśnij na niej i przeskocz na pochyły zjazd, a tam trzymaj się lewej strony i zaczep linkę zbliżając się do przepaści. Z jej pomocą przeskocz na kolejne skały – po lewej.

Na nich zmierzaj do góry, w stronę belki powyżej. Podciąg się trochę i wskocz do jaskini przed sobą. Trzymaj się lewej, a nad skarpą wskocz na skały. Wisząc na nich, zmierzaj w prawo, aż do drewnianej drabiny. Z jej pomocą spróbuj wejść do góry. Nie uda Ci się to, zapadnie się też most obok, a wtedy zauważysz belkę drewnianą, na której możesz zawisnąć.

Zrób to i przeskocz w kierunku drewnianej konstrukcji przed sobą. Tam natomiast podejdź nieco do góry i przesuwaj się w prawo, a potem do góry. Na szczycie spotkasz się z Samem. Podejdź do miejsca, którym wszedł na górę i zejdź na dół. Na pomost, którym biegł nim się zniszczył. Znajdziesz tu skarb. Weź go i śmigaj do góry.

Na szczycie idź pomiędzy skałami. Dotrzesz do kolejnego klifu. Przeskocz na niego i idź w prawo. Zeskocz potem w dół do wysokiej trawy. Kawałek dalej będzie grupa przeciwników, pozbądź się ich, albo przekradnij obok. Idąc cały czas przed siebie.

Trafisz wreszcie do wejścia do jaskini. W środku śmigaj w jedynym możliwym kierunku. Po wyjściu z jaskini, czeka cię przejażdżka oraz skok na skały. Po drugiej stronie zrób użytek z linki i przedostań się jeszcze dalej. Dotrzesz do miejsca pełnego drewnianych belek, a pod spodem będzie piracki statek. Skacz po belkach do przodu.

Na drugiej stronie wejdź pod niewielkie drewniane schody, a potem zerknij w prawo. Dostrzeżesz skarb. Weź go i śmigaj schodami do góry. Następnie wespnij się na skały i idź przed siebie, do tunelu. Po drugiej stronie znajdziesz się u podnóża krzyża, zauważysz też jaskinię. Wejdź do niej.

W środku zmierzaj przed siebie, jedyną dostępną drogą. Przy wąskim przejściu prześlizgnij się na drugą stronę, a zauważysz posągi oraz bramę. Przejdź przez nią i śmigaj w dół. Dojdziesz w ten sposób do drzwi. Po prawej stronie będzie otwór, pozwalający je otworzyć. W środku rozpocznie się kolejny rozdział.

bigboy177
edytował(a): 7 razy   ●   zmienił(a): 9949 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?