God of War: Ragnarok

Sekret Gróy - wiki God of War: Ragnarok

Sekret Gróy to misja fabularna, która pojawia się w Twoim dzienniku po tym, jak zakończysz zadanie Starzy znajomi i dotrzesz do świata Alfheim. Zaczynasz w sporej grocie. Aby kontynuować, idź w jedynym możliwym kierunku, czyli po stopniach do góry.

Na zewnątrz nie przechodź od razu przez wąskie przejście z prawej, ale podejdź do krawędzi i zeskocz na dół. Znajdziesz znacznik historyczny oraz skrzynię. Weź jej zawartość, wróć do góry i przejdź pomiędzy skałami. Z drugiej strony zerknij na lewo. Weź zawartość skrzyni i zeskocz ze skarpy. Znajdziesz w ten sposób skrzynię Norn.

Skrzynia Norn: Aby rozpalić skrzynię, musisz rozpalić pięć lampionów z pieczęciami. Pierwszy jest z lewej, przy skałach. Drugi z prawej, na skale ponad ziemią (celuj w niego i spróbuj rozpalać nawet jeśli ikonka celownika nie zmieni swojego kształtu… i tak powinno zaskoczyć). Trzecia pieczęć jest poniżej drugiej, z lewej strony. Finalnie otwórz skrzynię, by zgarnąć Róg krwistego miodu.

Po rozwiązaniu zagadki ze skrzynią, wróć do góry i śmigaj w jedynym możliwym kierunku. Wreszcie dojdziesz do barykady, a tam dowiesz się o specjalnych kamieniach zmierzchu oraz o tym, że potrafią one odbijać topór. Odbij więc broń od kamienia z lewej strony i zniszcz barykadę. Nie idź tu od razu na prawo, ale zamiast tego zeskocz przez skarpę z lewej. Pokonaj garść pokrak, przeszukaj skrzynię i weź Wiersz Kvasira. Potem wróć do góry i kontynuuj.

Po tym, jak wyjdziesz na spory otwarty obszar, bądź gotowy do walki, bo pojawią się nowi przeciwnicy. Pokonuj ich i kontynuuj podróż. Gdy natrafisz na skrzynię Norn, zostaw ją w spokoju, bo nie masz narzędzi do tego, by ją otworzyć. Idź więc dalej przed siebie. Po chwili znajdziesz spore wrota. Pochwyć wówczas koło przed nimi i słuchaj Tyra i Atreusa. Drzwi się dzięki temu otworzą, a ty wejdziesz do środka, czyli do Świątyni Światła.

Wewnątrz świątyni idź przed siebie. Gdy dojdziesz do zamkniętych wrót, zerknij na lewo i nieco do góry. Zobaczysz kamień zmierzchu, od którego możesz odbić topór. Wyceluj tak, by trafić w kamień, a potem, by topór uderzył w kryształ nad przejściem. Kryształ pęknie, a ty kontynuuj. W pewnym momencie dojdziesz do Jeziora Dusz. Tam idź na prawo. Zgarnij zawartość skrzyni, po czym otwórz kolejne wrota – tak, jak poprzednio. Idź do góry, przejdź przez zamkniętą bramę i walcz. Po wygranej, skacz wzorem Tyra.

Po kilku skokach, idź na lewo, by przeszukać skrzynię. Otwórz tu sobie też skrót, po czym idź w przeciwnym kierunku. Trzymaj się lewej, a znajdziesz spadek w dół i dotrzesz do nieco przydatnych rzeczy, w tym skrzyni. Będzie tu też Kruk Odyna, w którego musisz trafić przy pomocy Topora odbijanego od kamieni zmierzchu. Mając wszystko, wracaj na główną ścieżkę i kontynuuj. Przy kolejnej bramie i krysztale światła, zerknij na prawo, a zobaczysz półkę skalną, na którą możesz wejść. To stamtąd musisz rzucić toporem i zniszczyć kryształ. Na półce są też Wiersze Kvasira. Po otwarciu bramy, idź dalej. Za moment będziesz musiał znów walczyć, więc bądź gotowy.

Po wygranej, idź za Tyrem. Natrafisz w ten sposób na kolejne zabezpieczone kryształem wrota. Zerknij wtedy na lewo, a zobaczysz kołowrót. Zeskocz do niego i otwórz bramę obok. Znajdziesz za nią dziwny mechanizm – skorzystaj z niego, by unieść do samej góry kamień zmierzchu. Bez puszczania mechanizmu, odbij od kamienia topór. Wbij go w element za kratą, a potem puść mechanizm. Gdy wszystko opadnie, przywołaj topór, co pozwoli Ci zdobyć zawartość skrzyni. Mając ją, wróć do góry i do kołowrotu. Przekręć go, a potem rzuć Lewiatanem w łopatki mechanizmu. Obróć widoczny przed sobą kamień tak, by móc trafić toporem w kryształ nad wrotami. Następnie idź przed siebie.

Z prawej strony, zaraz za wrotami, będą Wiersze Kvasira. Weź je i kontynuuj do góry. Po kolejnym pojedynku, wejdź nieco w głąb lokacji (nie tam, gdzie skoczył Tyr), a znajdziesz zejście na dół. Dotrzesz w ten sposób do skrzyni, którą wcześniej widziałeś z oddali. Weź jej zawartość, wróć do góry i skocz na dół tam, gdzie stoi Tyr. Nie idź jednak bezpośrednio do niego, ale najpierw w stronę skrzyni. Dostaniesz się do niej niszcząc kryształ światła nad bramą. Zrobisz to ciągnąc za wahadło z kamieniem zmierzchu, a potem rzucając toporem w odpowiednim momencie. Weź wreszcie zawartość skrzyni i wróć do Tyra, po czym śmigajcie razem.

Gdy wejdziesz po ścianie do góry, bądź gotowy na walkę. Skorzystaj tu z nowo pozyskanej wiedzy. Rzucaj lewiatanem w kamienie zmierzchu, a potem dobijaj przeciwników, gdy Lewiatan w nich trafi. Po wygranej podejdź do posągu i przyjrzyj mu się, by iść dalej. Po tym, jak przejdziesz po moście, zerknij do korytarza z prawej. Na jego końcu znajdziesz skrzynię. Weź zawartość i wróć do góry. Zauważysz tu skrzynię Norn.

Skrzynia Norn: Aby otworzyć tę skrzynię, musisz trafiać w dzwony, które są dookoła. Musisz we wszystkie trafić w odpowiednim czasie, aby żaden nie zamilkł. Pierwszy dzwon jest nad skrzynią. Drugi w korytarzu z prawej strony skrzyni. Gdy do niego wejdziesz poszukaj pola siłowego, w które może strzelić Atreus. Niech to zrobi, a pojawi się drugi dzwon – zauważ, że jest obok niego kamień zmierzchu, od którego możesz odbić Lewiatana. Ostatni dzwon jest na swoistym balkonie, z lewej strony skrzyni. Patrzy na niego Tyr. Aby otworzyć skrzynię, ustaw się tak, byś widział wszystkie trzy dzwony, a potem rzucaj toporem w kolejności od prawej, do lewej. Czy najpierw dzwon obok kamienia, potem ten nieopodal skrzyni, a na końcu na balkonie. W skrzyni znajdziesz Jabłko Idunn.

Mając zawartość skrzyni Norn, ruszaj dalej i bądź gotowy na walkę. Pamiętaj o tym, że ułatwią Ci ją kamienie zmierzchu. Idąc dalej znajdziesz kolejne świetlne wrota. By je otworzyć, najpierw skorzystaj z łuku Atreusa i zniszcz pieczęć pod sporym posągiem. Potem użyj broni na nodze posągu i wejdź na ścianę obok niego. Przeskocz na balkon po przeciwnej stronie i opuść skrót. Weź zawartość skrzyni na końcu balkonu, po czym nakaż Atreusowi zniszczenie pieczęci na kolejnym posągu.

Następnie zauważ, że obok pieczęci są dwie tarcze, które możesz zniszczyć Lewiatanem. Zniszcz pierwszą, przesuń posąg i zniszcz drugą (odbij Lewiatan od kamienia). Posąg się przechyli. Wróć na pierwszy balkon i stamtąd zniszcz kryształ, który jest z prawej strony bramy, po czym idź dalej.

Wyjdziesz na moment na zewnątrz, a gdy wrócisz do środka znajdziesz rozświetlone pomieszczenie z jeszcze jednymi wrotami świetlnymi. Musisz je oczywiście otworzyć. Strzel w pieczęć z łuku Atreusa, aby uwolnić kamień zmierzchu z lewej. Poczekaj aż na kamień wskoczy Tyr. Odbij wówczas od niego topór i zniszcz kryształ, co otworzy drogę. Nie idź jednak przez wrota, a zamiast tego poszukaj pieczęci z prawej strony – jest niejako na schodach. Pieczęć odblokuje wahadło, które natomiast okaże się uchwytem. Skocz na niego z okolic wodospadu i skocz na platformę z przodu. Znajdziesz w ten sposób runy oraz skrzynię, która jest na platformie wyżej. Dopiero teraz dołącz do swoich kompanów i uruchom windę.

Na górze podejdź do krawędzi, a odpali się scenka przerywnikowa. Po niej skocz na uchwyt z prawej (lub z lewej strony) i z niego na schody. Następnie podejdź do drzwi i otwórz je, dzięki czemu będziesz w stanie kontynuować, śmigając po kolejnych schodach i przez kolejne drzwi. Wreszcie znajdziesz sporą otwartą przestrzeń. Z prawej będzie skrzynia, a z lewej warsztat Sindriego i drzwi prowadzące dalej. Z warsztatu oczywiście skorzystaj, nim otworzysz drzwi.

Po drugiej stronie wrót obserwuj wydarzenia. Gdy wszystkiego się dowiesz, wyjdź ze Studni Światła i walcz z elfami.  Po zwycięstwie, śmigaj przed siebie. Droga jest w sumie jedna, więc się nie pogubisz. Wreszcie zejdziesz z wierzy, a wówczas będziesz się musiał zmierzyć z elfickim wojownikiem zwanym Alva. To boss, więc pojedynek z nim będzie wymagający, choć jednocześnie nie jakiś przesadnie trudny i skomplikowany.

Po wygranej przeszukaj oczywiście arenę, by zgarnąć loot, po czym zobacz co kombinuje Tyr. Idź za nim, a potem obejrzyj scenkę przerywnikową. Gdy się ona skończy, kontynuuj podróż. Po tym, jak spadniesz z pomostu, walcz z nowym przeciwnikiem, mrocznymi elfami, a po wygranej, idź za Tyrem i Atreusem. Podróżuj ostrożnie, bo czekają na ciebie kolejne zastępy wrogów. Wreszcie dotrzesz do mistycznych wrót, a wówczas wejdź z nimi w interakcję. Zakończy to niniejsze zadanie.

By kontynuować wątek fabularny, znajdź mistyczne wrota i wróć do Domu Sindriego. Wejdź do budynku, a tam idź zjeść posiłek przy stole, co zainicjuje scenkę przerywnikową. Gdy dobiegnie ona końca, przejmiesz kontrolę nad Atreusem, a wówczas rozejrzyj się dookoła. Znajdź młodego Atreusa i wejdź z nim w interakcję. Obserwuj następnie wydarzenia, aż spadniesz na dół. Idź wówczas do przodu, w jedynym możliwym kierunku. Po kolejnej scence idź za wilkiem, a potem za Angrbodą. Zrobisz to w ramach kolejnego zadania, Zaginione Sanktuarium.

bigboy177
edytował(a): 3 razy   ●   zmienił(a): 8998 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?