Sniper Elite 5

Misja 3 - Akademia szpiegowska - wiki Sniper Elite 5

Akademia szpiegowska to trzecia misja fabularna gry Sniper Elite 5. Pierwszym krokiem jest tu przeszukanie wyspy, na której dojdzie do ważnego spotkania. Ruszaj zatem przed siebie, droga w tym konkretnym przypadku jest jedna.

Gdy dojdziesz wreszcie do rozdroża, skieruj się na prawo, a dotrzesz do tyrolki oraz posterunku nazistów. To wyśmienity punkty obserwacyjny, więc wyciąg lornetkę i zacznij skanować otoczenie. Po tym, jak oznaczysz większość żołnierzy, możesz wreszcie wybrać jedną z dróg progresji. Na potrzeby solucji, wybraliśmy drogę przez plażę.

Uwaga: Przed pójściem dalej, wykorzystaj przelatujące samoloty, aby ukryć strzały i zlikwiduj dwóch snajperów na murach.

Zjedź na dół za pomocą tyrolki i ostrożnie idź do przodu, wykorzystując wysoką trawę. Poruszaj się powoli i ostrożnie, aż dotrzesz do murów akademii. W tym momencie będziesz miał trzy możliwości dalszego postępowania – każda pozwoli Ci odkryć miejsce spotkania.

Odkryj miejsce spotkania

Aby dowiedzieć się gdzie zorganizowane zostanie spotkanie, masz trzy opcje. Możesz udać się na parking, który jest w zachodniej części mapy i podsłuchać rozmowę pomiędzy żołnierzami. Możesz iść nieco na północ od plaży i dotrzeć do posterunku, ewentualnie znaleźć kościół we wschodniej części wyspy.

Wariant 1 - parking na zachodzie wyspy

Po wybraniu parkingu, wejdź zdemolowanym podejściem. Zobaczysz tu skrzynię, a jeśli chcesz ją otworzyć, zgarnij łom, który jest kilka metrów na prawo, przy murze. Wróć do skrzyni, zgarnij co uznasz za przydatne i śmigaj na prawo. Przeskakując na murem i wspinając się na kolejny. Trzymaj się lewej, po czym przejdź przez bramę – uważaj, bo przed Tobą będzie żołnierz, a drugi z prawej strony.

Poczekaj, aż ten przed tobą odejdzie, po czym udaj się za tym z prawej. Sprzątnij go, po czym znajdź schody do wyższej części miasta. Skorzystaj z nich, a po wyjściu na zewnątrz trzymaj się lewej strony. Na szczycie kolejnych schodów będzie kilku żołnierzy. Gdy ten najbliżej schodów zacznie iść od ciebie, schowaj się za skrzyniami z boku. Przejdź następnie przez tunel, który jest za tobą i schodami z lewej do góry.

Na poziomie ulicy zachowaj ostrożność i powoli zmierzaj przed siebie, uważając na motocykle. Trzymaj się prawej strony. Zwróć uwagę, że nieopodal mostu jest porośnięta winoroślą fragment murku – możesz za jej pomocą zejść w dół, co zrób. Dość szybko zsuń się metr lub dwa w dół, aby żołnierze na moście Cię nie dostrzegli. Następnie spójrz na to, co dzieje się poniżej.

Poczekaj na odpowiedni moment (aż żołnierze przy fontannie nie będą patrzyć w Twoim kierunku) i zsuń się na dół. Potem skorzystaj z przejścia na zachód i schowaj się pomiędzy filarami. Podejdź nieco, a usłyszysz rozmowę żołnierzy. Dowiesz się dzięki temu o kierowcy, który może wiedzieć coś więcej. Nie czekaj jednak, aż konwersacja dobiegnie końca. Zamiast tego idź do końca tunelu z filarami, a potem w lewo i drogą do góry. Uważaj na snajpera, który patroluje wieżę z prawej. Sprzątnij go najlepiej, po czym podsłuchaj rozmowę dwójki żołnierzy przed Tobą.

Okaże się, że jeden z żołnierzy to kierowca. Poczekaj aż pogaduszka się skończy i naziści się rozejdą. Gdy tak się stanie, gwizdnij by kierowca się do ciebie zbliżył i po cichu zza zasłony go sprzątnij. Przeszukaj ciało, a dowiesz się gdzie ma miejsce spotkanie.

Wariant 2 - posterunek na północ od plaży

Po wybraniu parkingu, wejdź zdemolowanym podejściem (tak, jak przy wariancie pierwszym). Zobaczysz tu skrzynię, a jeśli chcesz ją otworzyć, zgarnij łom, który jest kilka metrów na prawo, przy murze. Wróć do skrzyni, zgarnij co uznasz za przydatne i śmigaj na prawo. Przeskakując na murem i wspinając się na kolejny. Trzymaj się lewej, po czym przejdź przez bramę – uważaj, bo przed Tobą będzie żołnierz, a drugi z prawej strony.

Uwaga: Tutaj przebieg poszukiwań zaczyna się różnić od wariantu pierwszego.

Na ulicy musisz iść w górę, czyli za schodami skręć w lewo. Uważaj na patrole motocyklowe i powoli idź przed siebie w stronę szlabanu - pod zadaszeniem z lewej. Bądź oczywiście ostrożny. Sprzątnij tamtejszego żołnierza, a następnie gwizdnij na tego przy szlabanie. Gdy podejdzie zajmij się też nim. Wreszcie idź w stronę posterunku. Zajmij się żołnierzem, który patroluje okolicę i wejdź do środka. Wewnątrz posterunku znajdź dokumenty zwane przesyłka polecona. Zawierają one szczegóły na temat spotkania. W środku są też nożyce do prętów – zabierz je, bo mogą się przydać.

Wariant 3 - kościół na wschodzie wyspy

Do kościoła dotrzeć jest w sumie najtrudniej. Spod murów idź na prawo i uważaj, bo na plaży są miny. Czołgaj się, aby je łatwo dostrzec i sprzątnij też dwóch żołnierzy oraz snajpera patrolującego plażę. Możesz wykorzystać dźwięk przelatujących samolotów.

Mniej więcej w środku plaży dostrzeżesz tunel. Skieruj się na niego, sprzątnij patrolującego go żołnierza i wejdź za mur. Po drugiej stronie, trzymaj się prawej i skorzystaj z winorośli. Idź do przodu, w kierunku wieży i zsuń się na krawędź. Potem zaś przesuń się w prawo i po winorośli wejdź do góry (uważaj na żołnierza z lewej).

Na górze po schodach idź do przodu. Po drodze natrafisz jeszcze na dwójkę żołnierzy, ale dość łatwo ich podejść. Cały czas trzymaj się murów i prawej strony. Dojdziesz wreszcie do niewielkiej wieży z tyrolką. Skorzystaj z niej, a następnie z rynny przed tobą oraz kraty. Znajdziesz się naprawdę blisko kościoła.

Nim pójdziesz w jego stronę, sprzątnij żołnierza, który będzie z prawej. Idź następnie do kościoła, uważając na gołębie. W kościele musisz znaleźć schody na najwyższą wieżę. Są z lewej strony – skręć w lewo, a potem raz jeszcze w lewo i śmigaj do góry. Przed szczytem zwolnij i skorzystaj z instynktu, aby wiedzieć gdzie jest dwójka żołnierzy przebywających w wieży. Powoli podchodź coraz wyżej, a wreszcie żołnierze się rozejdą. Sprzątnij wtedy jednego i drugiego. Przeszukaj ciało oficera, by dowiedzieć się gdzie organizowane jest spotkanie. W wieży są też dokumenty, które warto zgarnąć przed pójściem dalej.

Znajdź dowody dotyczące Krakena

Niezależnie od sposobu, w jaki dowiesz się gdzie ma miejsce spotkanie, wreszcie powinieneś mieć konkretną lokalizację. Ruszaj wtedy do klasztoru. Teoretycznie, najbliżej klasztoru będziesz jeśli zdecydujesz się udać wcześniej do kościoła.

Przejdź następnie przez kościół, kierując się na północ. Wyjdź z drugiej strony i wejdź po schodach do góry (uwaga na żołnierza), a potem jeszcze wyżej schodami z lewej strony. Dojdziesz w ten sposób do niewielkiego okrągłego placu (dwójka żołnierzy), a za nim znajdziesz bramę – tam się udaj, aby minąć sporą część żołnierzy.

Za bramą śmigaj schodami do góry. Przed końcem zagwiżdż, aby ściągnąć na dół żołnierza patrolującego na górze. Sprzątnij go i powoli wejdź wyżej. Zachowaj tu ostrożność i gdy droga będzie wolna, wkrocz do klasztoru – trzymaj się prawej strony, ostrożnie. Mniej więcej we wskazanym miejscu będzie się poruszał oficer – zlikwiduj go, a zgarniesz klucz do zbrojowni – to dobra droga do wnętrza klasztoru.

Mając klucz, idź w kierunku głównych schodów – w zasadzie są obok. Uważając na dwójkę żołnierzy wejdź na schody, a potem poszukaj z lewej strony wskazanych drzwi. Otwórz je pozyskanym kluczem do zbrojowni i ostrożnie przeszukaj wnętrze. Jest tu warsztat – skorzystaj z niego koniecznie przed wyruszeniem dalej. Mając wszystko idź ze zbrojowni do góry – schody są nieopodal wejścia. Otwórz drzwi wytrychem i przed siebie. Ciągle staraj się iść do góry.

Gdy przejdziesz przez pomost nad drogą, bądź ostrożny, bo za drzwiami będzie żołnierz. Zajmij się nim i wejdź do głównej sali katedry. Trzymaj się tu lewej strony. Wejdź na schody, sprzątnij kolejnego strażnika i dalej na lewo, aż znajdziesz kolejne schody. Skorzystaj z nich i uważaj na nazistów na górze. Skręć w prawo i dotrzyj do schodów naprzeciwko.

Ostrożnie idź na sam szczyt, sprzątnij żołnierza a potem znów po schodkach. Nie masz klucza do Sali konferencyjnej, ale idź kawałek dalej, a natrafisz na oficera, który go posiada. Sprzątnij go, przeszukaj ciało i wejdź do sali konferencyjnej. Zrób to zanim wszyscy wyjdą, bo przy okazji pozbędziesz się Fabiana Richtera. Mając z głowy cel, poszukaj informacji wywiadowczych – które są na sporym stole na końcu pomieszczenia. Masz już wszystko i możesz się stąd ewakuować. Warto jednak najpierw zrealizować cel opcjonalny.

Fabian Richter

Fabian Richter znajduje się w miejscu, w którym są też dokumenty wywiadowcze. Po wejściu do sali konferencyjnej poczekaj aż dobiegnie końca spotkanie, a gdy tak się stanie, Fabian i reszta zacznie iść w stronę wyjścia. Poczekaj aż dwójka jego kompanów wyjdzie, a wtedy zagwiżdż. Richter powinien się wrócić, a wówczas będziesz mógł go zlikwidować, co oczywiście zrób. Zabij go z zaskoczenia nożem, aby zdobyć za to dodatkowe punkty.

Przerwij szkolenie szpiegów – cel opcjonalny

Cel ten warto zrealizować na sam koniec, bo podczas ewakuacji z klasztoru musisz dotrzeć do północnej części wyspy. Po drodze znajdziesz też miejsce, w którym przebywają instruktorzy.

Najpierw oczywiście wydostań się z klasztoru. Wyjdź z sali konferencyjnej i spójrz na balkon z prawej – zauważysz tam tyrolkę. Zjedź nią w dół i znajdź kolejną tyrolkę nieopodal. Ponownie zjedź na dół, a znajdziesz się niedaleko szkoły szpiegów. Wejdź do niej ostrożnie i znajdź główną salę. Będzie w niej grupa żołnierzy oraz instruktor.

Stań w drzwiach i zagwiżdż, a instruktor zacznie Cię szukać. Sprzątnij go, by zaliczyć cel.

Ewakuacja

Jako że powinieneś mieć już wszystkie cele wykonane, wynoś się z terenu wyspy. Idź dalej na północ, uważając na ewentualnych przeciwników. Miń szkołę, a po przejściu przez bramę, uważaj na dwójkę żołnierzy. Sprzątnij obu i wejdź do budynku, z dymiącym kominem.

W środku znajdziesz zamknięte drzwi do piwnicy, ale klucz jest nieopodal. Wystarczy, że wyjdziesz do góry po schodach, a znajdziesz gabinet. Na biurku będzie klucz do piwnicy oraz dokumenty. Weź wszystko, otwórz sejf (jeśli chcesz), w którym jest kompas i wróć na dół. Otwórz drzwi do piwnicy i śmigaj schodami, a potem drabinami.

Na dole wyjdź wreszcie na zewnątrz i powoli idź do przodu, nadal jest tu sporo nazistów. W niewielkim budynku zejdź na dół po drabinie, a na dole wyjdź na zewnątrz i podążaj prawą stroną – po plaży. Przejdź pod mostem, a następnie po winorośli do góry.

Wejdź do budynku kościoła, przejdź przez niego i wyjdź z drugiej strony. Potem zejdź w dół ścieżką. Natrafisz na jeszcze jednego nazistę, a potem zostanie już tylko wsiąść na łódkę. Gdy to zrobisz, zakończysz niniejszą misję i zainicjujesz kolejną: Wojenna fabryka.

bigboy177
edytował(a): 2 razy   ●   zmienił(a): 11022 znaki

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?