S.T.A.L.K.E.R. – skąd ten pomysł?

Twórcy gry S. T.

@ 09.09.2008, 13:24
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, press info

S.T.A.L.K.E.R. – skąd ten pomysł?

Twórcy gry S.T.A.L.K.E.R., ukraińskie studio GSC Game World, nigdy nie kryli źródeł inspiracji dla swojej gry. Świat „stalkerów” i „stref” pojawił się w literaturze w 1972 roku, w powieści sci-fi „Piknik na skraju drogi” autorstwa braci Arkadija i Borysa Strugackich, jednych z najbardziej znanych pisarzy sci-fi na świecie. Choć zarówno w tej książce, jak i zrealizowanym na jej motywach filmie Andrieja Tarkowskiego „Stalker” motywem przewodnim była wizyta i pozostawienie przez Obcych na Ziemi dziwnych przedmiotów, to twórcy gry postanowili rozbudować fabułę wokół wybuchu elektrowni w Czarnobylu. Mimo to „stalkerzy”, czyli istoty eksplorujące zakazane „strefy” w celach rabunkowych, pozostali ci sami, dzięki czemu gracz może wcielić się w któregoś z nich i poczuć na własnej skórze niesamowity klimat S.T.A.L.K.E.R.’a.

W recenzji S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo „Dziennik” pisze o grze tak: „Zamknięta, pełna niebezpiecznych anomalii Strefa przyciąga graczy zupełnie jak stalkerów z „Pikniku na skraju drogi” Arkadija i Borysa Strugackich. Opisy przeczących prawom dynamiki artefaktów i grawitacyjnych zagęszczeń rozbudzają apetyt na odkrywanie nowych tajemnic Strefy (…) Pociągający jest pomysł twórców gry S.T.A.L.K.E.R. , aby wskrzesić zjawiska z „Pikniku…” i osadzić je w zamkniętej strefie wokół czarnobylskiej elektrowni atomowej. Zaiste, wybuchowe połączenie (…)”.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo w polskiej wersji językowej jest już dostępny w sklepach w cenie 99,90 zł.

S.T.A.L.K.E.R. – skąd ten pomysł?


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?