S.T.A.L.K.E.R. – skąd ten pomysł?
Twórcy gry S. T.
bigboy177 @ 09.09.2008, 13:24
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, press info
Twórcy gry S.T.A.L.K.E.R., ukraińskie studio GSC Game World, nigdy nie kryli źródeł inspiracji dla swojej gry. Świat „stalkerów” i „stref” pojawił się w literaturze w 1972 roku, w powieści sci-fi „Piknik na skraju drogi” autorstwa braci Arkadija i Borysa Strugackich, jednych z najbardziej znanych pisarzy sci-fi na świecie. Choć zarówno w tej książce, jak i zrealizowanym na jej motywach filmie Andrieja Tarkowskiego „Stalker” motywem przewodnim była wizyta i pozostawienie przez Obcych na Ziemi dziwnych przedmiotów, to twórcy gry postanowili rozbudować fabułę wokół wybuchu elektrowni w Czarnobylu. Mimo to „stalkerzy”, czyli istoty eksplorujące zakazane „strefy” w celach rabunkowych, pozostali ci sami, dzięki czemu gracz może wcielić się w któregoś z nich i poczuć na własnej skórze niesamowity klimat S.T.A.L.K.E.R.’a.
W recenzji S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo „Dziennik” pisze o grze tak: „Zamknięta, pełna niebezpiecznych anomalii Strefa przyciąga graczy zupełnie jak stalkerów z „Pikniku na skraju drogi” Arkadija i Borysa Strugackich. Opisy przeczących prawom dynamiki artefaktów i grawitacyjnych zagęszczeń rozbudzają apetyt na odkrywanie nowych tajemnic Strefy (…) Pociągający jest pomysł twórców gry S.T.A.L.K.E.R. , aby wskrzesić zjawiska z „Pikniku…” i osadzić je w zamkniętej strefie wokół czarnobylskiej elektrowni atomowej. Zaiste, wybuchowe połączenie (…)”.
S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo w polskiej wersji językowej jest już dostępny w sklepach w cenie 99,90 zł.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler