Haze działa tylko w 576p!
Już od pewnego czasu zastanawiam się, jak to jest z tą mocą konsol nowej generacji. Zarówno Xbox 360, jak i PS3 dysponują wielordzeniowymi procesorami oraz nowoczesnymi kartami graficznymi, a coraz częściej słyszymy, że wydawane na nie gry nie działają w rozdzielczościach będących ich standardem - mowa tutaj o 720p oraz 1080p.
bigboy177 @ 20.05.2008, 13:52
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3
Już od pewnego czasu zastanawiam się, jak to jest z tą mocą konsol nowej generacji. Zarówno Xbox 360, jak i PS3 dysponują wielordzeniowymi procesorami oraz nowoczesnymi kartami graficznymi, a coraz częściej słyszymy, że wydawane na nie gry nie działają w rozdzielczościach będących ich standardem - mowa tutaj o 720p oraz 1080p. Najpierw burzę wywołało Halo 3, śmigające w 640p, następnie było Call of Duty 4 ze swoim 600p, później GTA IV i 620p, a teraz mamy do czynienia z zamieszaniem wokół Haze, które (jak sam deweloper przyznał) renderuje obraz w rozdzielczości 576p, czyli 1024 x 576.
Nie ma tutaj żadnych wątpliwości. Rozdzielczość ta jest bardzo niska jak na dzisiejsze standardy. Komputery osobiste generują płynną animację w rozdzielczości 1600x1200 i wyższych, a co za tym idzie, już w tym momencie przebijają mocą obliczeniową konsole, które wedle zapowiedzi producentów (Sony i Microsoft) miały być prawdziwymi potworami wydajnościowymi. Mnie osobiście cieszy, że ekipy tworzące gry wolą wydać produkt płynny i grywalny, niż piękny z beznadziejną animacją. Sen z powiek spędza mi jednak pytanie czy niskie rozdzielczości są faktycznie winą sprzętu, czy może lenistwem, tudzież brakiem umiejętności deweloperów?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler