Problemy z kampanią fabularną nowej odsłony Battlefielda
Battlefield otrzyma dużą kampanię, która jest tworzona od nowa bo EA nie było zadowolone z dotychczasowych postępów.

Niedawny raport opublikowany przez Ars Technica ujawnia, że najnowszy projekt z serii Battlefield, roboczo nazwany "Glacier", napotyka poważne trudności nie tylko w ogólnym rozwoju, ale także w kwestii trybu fabularnego.
Za stworzenie kampanii dla jednego gracza odpowiadało studio Ridgeline Games. Niestety, według źródeł związanych z projektem, zespół ten nie był w stanie osiągać wyznaczonych celów i kamieni milowych, a w rezultacie jego kierownictwo było niezadowolone z postępów, co doprowadziło do zamknięcia Ridgeline i przekazania dalszych prac studiom Criterion, DICE oraz Motive.
Doniesienia wskazują, że Ridgeline zmagało się z wieloma przeszkodami, zwłaszcza w związku z próbami rozbudowy zespołu deweloperskiego. Jeden z pracowników wspomniał, że budżet zespołu był regularnie ograniczany przez przesunięcia środków kadrowych: „Ciągle przenoszono środki - de facto miesiące pracy - z naszego budżetu, a my próbowaliśmy radzić sobie, mając coraz mniej zasobów”. Dodatkowo wskazywano na brak regularnych wewnętrznych przeglądów i raportów, przez co rzeczywisty stan projektu ujawniono dopiero podczas decydującej kontroli, która zakończyła działalność studia.
Niestety sytuacja nadal nie wygląda najlepiej, bo nowi deweloperzy nie mogą skorzystać z dotychczasowych efektów pracy Ridgeline. Jak twierdzi jedno ze źródeł: "Nie było praktycznie niczego, co dałoby się przejąć po dwóch latach prac Ridgeline - wszystko trzeba było stworzyć od podstaw, w tych samych ramach czasowych wyznaczonych w związku z zaplanowaną premierą gry”.
Prace nad nowym Battlefieldem prowadzone są przez kilka studiów deweloperskich, które wspólnie tworzą zarówno tryb jednoosobowy, jak i multiplayer. Współpraca nie przebiega jednak bezproblemowo. Według nieoficjalnych informacji pojawiają się napięcia wynikające z różnic kulturowych i organizacyjnych, szczególnie między zespołami z różnych części świata. Dodatkowym czynnikiem komplikującym sytuację jest rozczarowanie wewnątrz firmy rezultatami Battlefield 2042, które nie spełniło pokładanych w nim nadziei.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler