Problemy z kampanią fabularną nowej odsłony Battlefielda

Battlefield otrzyma dużą kampanię, która jest tworzona od nowa bo EA nie było zadowolone z dotychczasowych postępów.

@ 04.07.2025, 11:11
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps5, xbox x/s

Problemy z kampanią fabularną nowej odsłony Battlefielda

Niedawny raport opublikowany przez Ars Technica ujawnia, że najnowszy projekt z serii Battlefield, roboczo nazwany "Glacier", napotyka poważne trudności nie tylko w ogólnym rozwoju, ale także w kwestii trybu fabularnego.

Za stworzenie kampanii dla jednego gracza odpowiadało studio Ridgeline Games. Niestety, według źródeł związanych z projektem, zespół ten nie był w stanie osiągać wyznaczonych celów i kamieni milowych, a w rezultacie jego kierownictwo było niezadowolone z postępów, co doprowadziło do zamknięcia Ridgeline i przekazania dalszych prac studiom Criterion, DICE oraz Motive.

Doniesienia wskazują, że Ridgeline zmagało się z wieloma przeszkodami, zwłaszcza w związku z próbami rozbudowy zespołu deweloperskiego. Jeden z pracowników wspomniał, że budżet zespołu był regularnie ograniczany przez przesunięcia środków kadrowych: „Ciągle przenoszono środki - de facto miesiące pracy - z naszego budżetu, a my próbowaliśmy radzić sobie, mając coraz mniej zasobów”. Dodatkowo wskazywano na brak regularnych wewnętrznych przeglądów i raportów, przez co rzeczywisty stan projektu ujawniono dopiero podczas decydującej kontroli, która zakończyła działalność studia.

Niestety sytuacja nadal nie wygląda najlepiej, bo nowi deweloperzy nie mogą skorzystać z dotychczasowych efektów pracy Ridgeline. Jak twierdzi jedno ze źródeł: "Nie było praktycznie niczego, co dałoby się przejąć po dwóch latach prac Ridgeline - wszystko trzeba było stworzyć od podstaw, w tych samych ramach czasowych wyznaczonych w związku z zaplanowaną premierą gry”.

Prace nad nowym Battlefieldem prowadzone są przez kilka studiów deweloperskich, które wspólnie tworzą zarówno tryb jednoosobowy, jak i multiplayer. Współpraca nie przebiega jednak bezproblemowo. Według nieoficjalnych informacji pojawiają się napięcia wynikające z różnic kulturowych i organizacyjnych, szczególnie między zespołami z różnych części świata. Dodatkowym czynnikiem komplikującym sytuację jest rozczarowanie wewnątrz firmy rezultatami Battlefield 2042, które nie spełniło pokładanych w nim nadziei.


Sprawdź także:
Battlefield 2042

Battlefield 2042

Premiera: 19 listopada 2021
PC, PS4, PS5, XBOX ONE, XBOX X/S

Battlefield 2042 to kolejna odsłona popularnej marki pierwszoosobowych strzelanek, których miejscem akcji są fikcyjne konflikty zbrojne. Tym razem akcja przenosi gracza w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   11:22, 04.07.2025
Przesunięcia budżetu? Między wierszami można się domyśleć że kierownictwo budowało sobie wille z basenami z tego budżetu. No ale to wszędzie tak jest i jakoś sobie radzą. Zadziorny
No ale szkoda bo fajna kampania fabularna to jedyne co mogłoby mnie do tego Battlefielda przyciągnąć.
0 kudosmrPack   @   13:20, 04.07.2025
A mogło być tak pięknie. Teraz w pośpiechu będą robić tego singla, więc nie liczyłbym na nic konkretnego Poirytowany