Gra Dungeons & Dragons od Giant Skull będzie bardziej dopracowana niż seria Star Wars Jedi
Założyciel studia Giant Skull, Stig Asmussen, wypowiedział się na temat pracy z silnikiem Unreal Engine 5, który pozwala deweloperom wprowadzać całkiem nowe pomysły.

Właściciele marki Dungeons & Dragons, firma Wizards of the Coast, zaczęli niedawno współpracę ze studiem Giant Skull założonym przez twórcę God of War oraz Star Wars Jedi, Stigiem Asmussenem. Nowy projekt będzie wysokobudżetową grą akcji, a deweloperzy do jej opracowania wykorzystują silnik Unreal Engine 5. Pozwoli im on osiągnąć oprawę wyższą, niż było to możliwe np. w Star Wars Jedi.
"Jesteśmy ekspertami w grach nastawionych na walkę, więc to coś, co John widział i dobrze wpisuje się to w D&D", powiedział Asmussen, nawiązując do swojej rozmowy z prezesem Wizards of the Coast, Johnem Hightem, który wcześniej współpracował z nim przy God of War III. "Wciąż są tego naleciałości w grach Jedi, od złych decyzji, które podjęliśmy na początku. Niektóre te złe decyzje były oparte na pędzie, ponieważ nie chcieliśmy utknąć. Chcieliśmy iść do przodu".
Gdy Asmussen pracował z serią Star Wars Jedi, robił to na silniku Unreal Engine 4. W wywiadzie przyznał on, że Giant Skull chce pod tym względem zrobić krok do przodu i dlatego postawiono na Unreal Engine 5. Pozwoli to deweloperom uniknąć przenoszenia błędów, jakie mogli popełnić wcześniej.
"Kiedy założyliśmy Giant Skull, zaczęliśmy od zwykłego Unreala, ponieważ nie chcieliśmy przenosić rzeczy z gier Jedi do naszej nowej firmy. Wszystkie błędy, które popełniliśmy wcześniej nie mogły trafić do nowej gry. Mieliśmy pustą kartkę i byliśmy w stanie budować szybko na bazie tego, czego nauczyliśmy się przez lata. Pozwoliło nam to opracować model ruchu, który jest szybszy i płynniejszy. Nie ma punktów, w których się blokujesz, ponieważ nie wiesz, jak to naprawić. Teraz jest wszystko, jak masełko".
Na razie oczywiście nie wiemy kompletnie nic na temat nowej gry Dungeons & Dragons opracowywanej przez Giant Skull, ale jak tylko się to zmieni, będziemy informować. Z tego, co powiedział Asmussen ważne będą w niej eksploracja, walka oraz fabuła.
"Eksploracja jest dla nas naprawdę ważna. Chcemy, by gracz miał wiele różnych sposobów prowadzenia interakcji ze środowiskiem, a finalnie, by rozwinął swoją postać do takiego stopnia, by zdominował otoczenie. To wszystko musi być idealnie płynne".
Nowy tytuł przygotowywany jest na silniku Unreal Engine 5, a jego premierę zaplanowano na PC oraz konsolach, na razie nie wiemy jakich.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler