Deweloperzy MindsEye są załamani premierą gry

Wypowiedzi twórców wskazują na to, że nie wiedzieli w jakim stanie debiutuje projekt...

@ 13.06.2025, 20:33
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Deweloperzy MindsEye są załamani premierą gry

W świecie gier regularnie pojawiają się perełki oraz tytuły tak niedopracowane, że praktycznie niegrywalne. Jakiś czas temu produkcją z tej drugiej kategorii był polski Cyberpunk 2077, a obecnie najwięcej kontrowersji wzbudza MindsEye, czyli debiutanckie dzieło studia Build A Rocket Boy, założonego przez jednego z twórców serii GTA.

MindsEye było przed premierą w strasznym stanie, a w rezultacie deweloperzy praktycznie nikomu nie wysłali kluczy recenzenckich. Po debiucie pojawiły się krytyczne oceny na Steam oraz innych platformach, a Sony wręcz zdecydowało się przyjmować zwroty i refundować graczom zakupy. Build A Rocket Boy jest podobno załamane i obiecuje poprawę niedociągnięć, o czym czytamy we wpisie na portalu Reddit.

"Jesteśmy załamani, że nie każdy gracz jest w stanie doświadczyć gry tak, jak sobie to wymarzyliśmy. Naszym celem jest optymalizacja wydajności oraz poprawa stabilności, by każdy gracz na każdej platformie mógł mieć takie samo wysokiej jakości doświadczenie", czytamy we wpisie.

"Nasze ekipy pracowały bez odpoczynku całą noc, by usunąć wiele problemów i zidentyfikowaliśmy przyczynę wielu z nich. Wyciek pamięci. Wpływa on na 1 z 10 graczy".

Ciągle przygotowywane są poprawki i łatki, a część z nich trafiła już do sieci. Kolejne aktualizacje są w drodze, a deweloperzy liczą na to, że niebawem gra będzie w takim stanie, w jakim być powinna. Aktualizacje nie zmienią natomiast wielu innych problemów, w tym kiepskiej fabuły oraz niedopracowanej mechaniki rozgrywki. Na nie również narzekają zarówno gracze, jak i recenzenci.

MindsEye dostępne jest obecnie na PC, PS5 oraz XS. W tym momencie jest pretendentem do tytułu zawodu roku.


Sprawdź także:
MindsEye

MindsEye

Premiera: 10 czerwca 2025
PC, PS5, XBOX X/S

MindsEye to gra akcji w stylu charakterystycznym dla arcypopularnej marki Grand Theft Auto, która rozgrywa się w otwartym, futurystycznym świecie. Za produkcję odpowiada ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDirian   @   22:57, 13.06.2025
Nie wiem jakim cudem ta gra ukazała się na rynku. Aż strach myśleć jak będzie wyglądać ten nowy Bond. Co prawda klepie go samo IO Interactive a nie osobne studio, ale jak dopuścili wydanie takiego syfu jak MindsEye pod swoim szyldem, to moje oczekiwania co do Bonda zmalały do zera. Pozostaje jedynie liczyć na to, że za dział wydawniczy IOI Partners odpowiada jakaś totalnie inna ekipa, nie mająca za wiele wspólnego z samym IO...
0 kudosBarbarella.   @   23:39, 13.06.2025
Cytat: Dirian
Aż strach myśleć jak będzie wyglądać ten nowy Bond.

Mnie się już z wyglądu nie podoba ale nie ma co skreślać na zapas. Pożyjemy, zobaczymy. Cool
0 kudosRonaldo_   @   07:57, 14.06.2025
''nie wiedzieli w jakim stanie debiutuje projekt'' Na pewno w to uwierzę. To Oni nie mają ludzi, którzy testują grę przed premierą? Co za czasy..

0 kudosguy_fawkes   @   08:12, 14.06.2025
To nie pierwszy przypadek w historii, gdzie pod banderą znanego wydawcy wychodzi crap i następuje przerzucanie się odpowiedzialnością. Cyberpunk 2077 to mimo wszystko inny przypadek, bo gra była dobrze zaprojektowana, tak samo jak Batman: Arkham Knight, które przecież wycofano ze Steama na jakiś czas. MindsEye w myśl tego, co słyszałem to przypadek bliższy Aliens: Colonial Margines, czyli gry, która pod każdym względem wypadała słabo.
0 kudosmrPack   @   09:56, 14.06.2025
Jo nie wiedzioł Konsternacja Wina graczy, nie umiejom w giercowanie Niewinny
0 kudosMicMus123456789   @   11:28, 14.06.2025
Cytat: Dirian
dopuścili wydanie takiego syfu jak MindsEye pod swoim szyldem, to moje oczekiwania co do Bonda zmalały do zera.


Nie martwiłbym się o jakość Bonda. Po zapowiedzi widać, że budują go na szkielecie ostatnich odsłon Hitmana. A te jak wiemy stały na bardzo wysokim poziomie.
0 kudosBarbarella.   @   12:55, 14.06.2025
Cytat: MicMus123456789
Nie martwiłbym się o jakość Bonda. Po zapowiedzi widać, że budują go na szkielecie ostatnich odsłon Hitmana

Tak. Ulubioną bronią Bonda będą dwa Silverballery i garrota. Szczęśliwy I będzie pił martini wstrząśnięte z kodem kreskowym. Szczęśliwy
1 kudosLucas-AT   @   20:20, 14.06.2025
Ja wiem, ze gra ma inne priorytety i Mindseye nigdy nie mialo byc GTA. Ale jak juz robisz gre z zyjacym miastem, to jakies minimalne standardy powinny byc zachowane, by przynajmniej zachowac pozory normalnosci interakcji w takim miescie.

https://m.you(...)vIiWI5is
0 kudosBarbarella.   @   20:51, 14.06.2025
O rany. Mimo szacunku dla tego tytułu widzę że San Andreas okropnie się zestarzało. Sporo gier z 2005 roku wygląda o wiele lepiej. Zastanawiałam się czy nie zagrać w zremasterowaną Trylogię ale widzę że remaster tu niewiele pomoże. Smutny
0 kudosLucas-AT   @   20:59, 14.06.2025
Cytat: Barbarella.
O rany. Mimo szacunku dla tego tytułu widzę że San Andreas okropnie się zestarzało. Sporo gier z 2005 roku wygląda o wiele lepiej. Zastanawiałam się czy nie zagrać w zremasterowaną Trylogię ale widzę że remaster tu niewiele pomoże. Smutny

San Andreas to gra z 2004 roku i na dodatek wywodzi sie z PS2. Dziwi mnie, ze na dzisiejszych sprzetach nie mozna zrobic podstawowej interakcji z NPC choc w porownywalnym stopniu w takiej grze. Ja bym oczekiwal wlasnie tych minimalnych standardow w Mindseye. Jesli nie bylo budzetu, to deweloperzy mogli zrobic liniowa gre w korytarzowych lokacjach i gra pewnie bylaby lepsza.
0 kudosBarbarella.   @   21:09, 14.06.2025
Cytat: Lucas-AT
San Andreas to gra z 2004 roku i na dodatek wywodzi sie z PS2

Aha. Trudno. Nikt nie jest doskonały. Cool
0 kudosMicMus123456789   @   21:12, 14.06.2025
Cytat: Lucas-AT
by przynajmniej zachowac pozory normalnosci interakcji w takim miescie.


Na tym nagraniu postać używa pistoletu do ogłuszania nie dziwie się, że opony nie przebił. Normalny pistolet czy karabin dziurawi opony i karoserię. Może też dlatego NPC nie uciekali jak strzelał do nich.
0 kudosBarbarella.   @   21:35, 14.06.2025
Cytat: MicMus123456789
Cytat: Lucas-AT
by przynajmniej zachowac pozory normalnosci interakcji w takim miescie.


Na tym nagraniu postać używa pistoletu do ogłuszania nie dziwie się, że opony nie przebił. Normalny pistolet czy karabin dziurawi opony i karoserię. Może też dlatego NPC nie uciekali jak strzelał do nich.

No i sprawa się wyjaśniła. Fajnie jak ktoś wie bo grał w grę. Zadziorny W każdym razie na filmiku dość sprytne manipulowanie faktami dla poparcia tezy, tylko nie przewidzieli że MicMus czuwa. Dumny
0 kudosKeiko   @   12:40, 15.06.2025
Cytat: Ronaldo_
''nie wiedzieli w jakim stanie debiutuje projekt'' Na pewno w to uwierzę. To Oni nie mają ludzi, którzy testują grę przed premierą? Co za czasy..
Właśnie ktoś wrzucił na reddicie ich devlog z "testowania". Najwyraźniej QA dla tej gry oznaczało oglądania przez testerów gameplayu jednego człowieka. https://www.youtu(...)Kumy2bpk
0 kudosBarbarella.   @   13:18, 15.06.2025
Teraz tak jest że grę testują gracze którzy ją kupują na premierę. Wydawcy to się opłaca a gracze narzekają co prawda ale i tak testują. Zadziorny
Dodaj Odpowiedź