Marathon korzysta z grafik skradzionych niezależnej artystce
Bungie potwierdziło, że grafiki Antireal faktycznie zostały wykorzystane w Marathon.

Marathon to kolejna sieciówka, tym razem typu extraction, od studia Bungie, należącego obecnie do Sony. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, projekt wzbudził sporo kontrowersji, albowiem okazało się, że graficy postanowili skorzystać z projektów do nich nienależących, a przygotowanych przez artystkęę ukrywającą się pod pseudonimem Antireal.
Antireal napisała na portalu społecznościowym X: "alfa Marathon została niedawno opublikowana, a środowisko gry pełne jest grafik z plakatów, jakie przygotowałam w 2017 roku".
"Bungie nie musi mnie oczywiście zatrudnić, gdy korzysta z moich grafik, tworzonych przeze mnie przez dekadę, ale moja praca była ewidentnie wystarczająco dobra, by ją wykorzystać i okleić grę bez płacenia mi ani wymieniania w roli współtwórczyni".
"Nie mam zasobów, ani energii do tego, by bić się w sądzie, ale straciłam rachubę, jeśli chodzi o to, jak wiele razy duża firma stwierdziła, że łatwiej ukraść moją pracę niż napisać do mnie maila".
"Przez ostatnie 10 lat nie udało mi się stabilnie z tego zarabiać i mam już dość projektantów z dużych firm, czerpiących korzyści z moich projektów, podczas gdy ja ledwie wiążę koniec z końcem".
Co ciekawe Bungie zareagowało na wpisy artystki, potwierdzając, że prace Antireal rzeczywiście pojawiają się w Marathon. Spółka twierdzi oczywiście, że była nieświadoma takiego stanu rzeczy i prowadzi teraz dochodzenie, by sprawdzić, jak do tego doszło.
"Nasz dział artystyczny był nieświadomy tego problemu i wciąż sprawdzamy w jaki sposób do niego doszło. Traktujemy takie sprawy bardzo poważnie. Skontaktowaliśmy się z Antireal, by omówić ten problem i chcemy znaleźć rozwiązanie. Nie używamy pracy innych artystów bez ich zgody".
Premierę Marathon zaplanowano na 23 września, a grać będziemy wówczas na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X|S i PlayStation 5.
bungie is of course not obligated to hire me when making a game that draws overwhelmingly from the same design language i have refined for the last decade, but clearly my work was good enough to pillage for ideas and plaster all over their game without pay or attribution. pic.twitter.com/G3FbPtbPJD
— N² (@4nt1r34l) May 15, 2025
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler