Specyfikacja Nintendo Switch 2 oficjalnie potwierdzona. Sporo więcej mocy, niż w PS4

Nintendo oficjalnie potwierdza specyfikację Switch 2, opartą o układ od NVIDIA.

@ 14.05.2025, 20:32
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
switch, switch2

Specyfikacja Nintendo Switch 2 oficjalnie potwierdzona. Sporo więcej mocy, niż w PS4

Firma Nintendo oficjalnie potwierdziła specyfikację nadchodzącej konsoli Nintendo Switch 2, która już w czerwcu trafi do sprzedaży. Urządzenie wyposażono w mobilny układ NVIDIA T239, oparty na architekturze Ampere, czyli tej samej, na której bazowały karty GeForce RTX 3000 z 2020 roku.

Może wydawać się nieco dziwne, że Nintendo nie postawiło na nowszą architekturę od NVIDIA, ale podobnie było w przypadku debiutującego w 2017 roku pierwszego Switcha. Urządzenie także bazowało na podzespołach od NVIDIA, które nie były nowością na rynku - zastosowana tam architektura Maxwell debiutowała w 2014 roku. Najnowszy układ NVIDIA T239 jest produktem customowym, co oznacza, że powstał wyłącznie z myślą o Nintendo Switch 2.


Nintendo Switch 2 - specyfikacja techniczna:

  • Procesor: 8x ARM Cortex A78C (2 rdzenie zarezerwowane dla systemu, 6 dla twórców gier);
  • Taktowanie procesora: 998MHz (dock), 1101MHz (handheld), Max 1.7GHz;
  • Układ graficzny: NVIDIA T239, architektura Ampere, 1536 rdzeni CUDA;
  • Taktowanie układu graficznego: 1007MHz (dock), 561MHz (handheld), Max 1.4GHz;
  • Pamięć: 12GB 128-bit/LPDDR5 (3GB dla systemu, 9GB dla gier);
  • Przepustowość pamięci: 102GB/s (dock), 68GB/s (handheld).

Switch 2 zaoferuje całkiem niezłą moc obliczeniową, odpowiednio 3.072 TFLOPS w trybie stacjonarnym oraz 1.71 TFLOPS w trybie handheld. Dla porównania, PlayStation 4 oferuje 1.84 TFLOPS, a PlayStation 5 - 10.29 TFLOPS (lub 16,7 TFLOPS w PS5 Pro). Oczywiście mowa w każdym przypadku o mocy generowanej przez układ graficzny (GPU).

Jak więc widać, Nintendo nie ma zamiaru rywalizować z konsolami stacjonarnymi, ale mimo tego wzrost wydajności względem pierwszego Switcha jest imponujący. Dla porównania, Switch z 2017 roku oferował moc na poziomie 157 GFLOPS w trybie handheld oraz 393 GFLOPS w trybie dock.

Warto też mieć na uwadze, że Switch 2 będzie korzystać z dobrodziejstw architektury Ampere, a więc obsługi ray-tracingu oraz, co zdecydowanie ważniejsze dla płynności wyświetlanego obrazu, upscalingu DLSS. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie NVIDIA.

Premiera Nintendo Switch 2 zaplanowana jest na 5 czerwca 2025 roku.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   11:26, 15.05.2025
Jak na Nintendo to i tak mocna konfiguracja. Oni i tak zdołają swoimi grami od wewnętrznych studiów wycisnąć co się da.
0 kudosLucas-AT   @   13:05, 15.05.2025
Glownie bede grac w docku, a wiec te 3.072 TFLOPS powinno wystarczyc dla gier Nintendo. Do tego dojdzie DLSS, a wiec spodziewam sie w miare dobrej jakosci obrazu w 1440p - lepszej od PS4 Pro.
0 kudosthiefi   @   13:15, 15.05.2025
"NVIDIA T239, oparty na architekturze Ampere, czyli tej samej, na której bazowały karty GeForce RTX 3000 z 2020 roku."

Serio? Sprzedaja jako nowość pięcioletnią technologie?
Czyli u Nintendo po staremu, do nowej konsoli laduja stare lezaki magazynowe, ktore Nvidia pozbywa sie w ramach outletu, a chipy te produkowane sa na starych maszynach gdzieś po taniosci.

Nic sie nie zmieniaja, Steam deck 2 rozjedzie ten bardziew z miejsca, bo w nim bedzie technologia najnowsza, a nie stary trup.


0 kudosBarbarella.   @   13:22, 15.05.2025
Cytat: thiefi
Nic sie nie zmieniaja, Steam deck 2 rozjedzie ten bardziew z miejsca, bo w nim bedzie technologia najnowsza, a nie stary trup.

Ale nawet ja blondynka nie obeznana z handheldami czaję że technologia to tu jest sprawą drugorzędną. Chodzi o gry w które na Steam Decku nie zagrasz bo tam jest tylko to samo co na peceta tylko w wersji mini. Sama bym w Zeldę zagrała.
PS. Rany. Jak ta dzieciarnia lubi się chwalić swoim sprzętem. Że ma lepszy, większy, dłużej może.....grać itp. Rozbawiony
0 kudosthiefi   @   13:55, 15.05.2025
Cytat: Barbarella.
Cytat: thiefi
Nic sie nie zmieniaja, Steam deck 2 rozjedzie ten bardziew z miejsca, bo w nim bedzie technologia najnowsza, a nie stary trup.

Ale nawet ja blondynka nie obeznana z handheldami czaję że technologia to tu jest sprawą drugorzędną. Chodzi o gry w które na Steam Decku nie zagrasz bo tam jest tylko to samo co na peceta tylko w wersji mini. Sama bym w Zeldę zagrała.
PS. Rany. Jak ta dzieciarnia lubi się chwalić swoim sprzętem. Że ma lepszy, większy, dłużej może.....grać itp. Rozbawiony


Dokladnie, na Steamdecku zagrasz w 1000x wiecej gier bo cala biblioteka PC plus emulatory kilkudziesięciu systemów komputerow i konsol.
Wiec nie ma sensu sie licytowac na gry, bo tu Nintendo jest biedne i monotematycznie.
Spodziewalem sie, ze hanhdeld za 2200 zl nie bedzie mial staroci i chociaz APU z 2024 uzyja, a nie 2020.
Bedzie to za stare w dniu premiery i za kilka lat bedzie dostawa kastraty, a nie nowe gry.

Switch 1 w 2017 roku mial to szczęście, ze nie bylo handheldow PC, bo steamdeck dopiero w 2022 mial premiere.
Teraz szrotowisko za full kasy nie przejdzie, zwlaszcza, ze gry maja byc po 400+ zl co dodatkowo sprawi, ze nie dosc, ze Switch 2 bedzie zlomem to jeszcze najdrozszym w utrzymaniu (gamingowym) zlomem.
0 kudosBarbarella.   @   14:16, 15.05.2025
Cytat: thiefi
Dokladnie, na Steamdecku zagrasz w 1000x wiecej gier bo cala biblioteka PC plus emulatory kilkudziesięciu systemów komputerow i konsol.
Wiec nie ma sensu sie licytowac na gry, bo tu Nintendo jest biedne i monotematycznie.

Wiem. Sama na Steamie mam tyle gier że głowa boli. Ale tu chodzi nie o ilość tylko alternatywę. Jeżeli raz na jakiś czas bym brała do ręki handhelda to po to żeby zagrać w coś czego nie mam na kompa, już wspomniałam o Zeldzie ale są jeszcze jakieś inne ciekawe pozycje które są robione specjalnie na taki mały ekran, od Cyberpunka i Residentów mam komputer, Steam Deck byłby dla mnie niepotrzebnym wydatkiem skoro nic nowego mi nie oferuje. Myślę że dużo ludzi ma do tego podobne podejście i w dniu premiery Switcha 2 będzie jednak szał. No a cena? Dla mnie te handheldy to w ogóle są za drogie, ceny gier na konsole to kosmos, ale ludzi dobrze zarabiających w krajach normalnie rozwiniętych, pewnie kieszeń nie zaboli, stać ich.
0 kudosKeiko   @   20:56, 15.05.2025
Cytat: Lucas-AT
Glownie bede grac w docku, a wiec te 3.072 TFLOPS powinno wystarczyc dla gier Nintendo. Do tego dojdzie DLSS, a wiec spodziewam sie w miare dobrej jakosci obrazu w 1440p - lepszej od PS4 Pro.
Dokładnie. Ja również będę grał głównie w docku, z konsolą podpiętą do 24-calowego monitora 1440p. Jak dla mnie, obraz na pewno będzie wystarczająco ostry. Zwłaszcza, że grafika w grach jest dla mnie nieistotna, a najnowsza gra w jaką grałem to Phantom Pain z 2015.
Dodaj Odpowiedź