Team Dragon Age był poniewierany przez Electronic Arts, twierdzi były deweloper BioWare
Mark Darrah opowiedział co nieco na temat współpracy pomiędzy Electronic Arts oraz BioWare.

Mark Darrah, znany z pracy przy serii Dragon Age, ujawnił w niedawno opublikowanym materiale filmowym, że w jego opinii ekipa odpowiedzialna za Dragon Age: Straż Zasłony nie otrzymała odpowiedniego wsparcia od Electronic Arts. Darrah mówi o rozwoju projektu od 2017 roku oraz o tym, jak decyzje EA wpłynęły nie tylko na Straż Zasłony, ale również całe studio.
Darrah przyznał, że BioWare było poniewierane przez Electronic Arts. Że wydawca nie traktował swoich deweloperów na poważnie. Nie było też jasnego kierunku, bo ciągle zmieniały się osoby na stanowiskach kierowniczych. Electronic Arts nie podchodziło do studia na poważnie.
"To był pierwszy raz, kiedy nastąpiły problemy na stanowiskach kierowniczych. Osoba odpowiedzialna za projekt odeszła, by pomóc komuś innemu, przy innym projekcie, podczas gdy prace trwały. W przypadku Mass Effect: Andromeda nie sądzę, żeby to wpływało bardzo na Dragon Age. To nie trwało długo, ale pojawił się precedens, uznano, że to coś, co można robić, a nie jest to nic dobrego. To niebywale niebezpieczne, gdy projekt trwa, a brakuje części jego prowadzących".
Darrah powiedział też o problemach, z jakimi musiała sobie radzić ekipa BioWare, a dotyczących prezesa Electronic Arts, Andrew Wilsona, oraz jednego z byłych szefów, Patricka Söderlunda, który wielokrotnie zapewniał Darrah, że marka Dragon Age jest dla EA ważna. Był to również moment, gdy z BioWare odszedł Casey Hudson.
"Musicie pamiętać. Jestem drugą najważniejszą osobą w BioWare", powiedział Darrah. "Z Casey porozmawiano, a następnie go zatrudniono. Wprowadzono go do firmy bez konsultowania się ze mną. Czy moje zaangażowanie zmieniłoby ostateczną decyzję? Nie, nie sądzę, ale był tu ogromny brak szacunku. Zatrudniono kogoś, kto miał duży wpływ na studio, a w proces nie zaangażowano drugiej najważniejszej osoby w studiu".
Co ciekawe, Electronic Arts wielokrotnie podkreślało, że zainteresowane jest wspieraniem BioWare i marki Dragon Age, ale latami pokazywało coś odmiennego. Dobrym przykładem tego były prace nad Anthem. Sieciowa strzelanka pokazała, że EA skłonne jest do całkowitego odstawienia innych marek studia, by skupić się na czymś, na czym BioWare w ogóle się nie znało. Nie jest to też wyłącznie opinia Darrah. David Gaider kilka miesięcy temu powiedział to samo. Gaider dodał nawet, że Electronic Arts nie wiedziało co zrobić z Dragon Age.
Premiera Dragon Age: Straż Zasłony miała miejsce w październiku 2024 roku, na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler