Firmy nie powinny bagatelizować pudełkowych wydań na konsolach Nintendo, twierdzi CD Projekt RED
Wiceprezes do spraw rozwoju biznesowego, Jan Rosner, uważa, że wydania pudełkowe wciąż mają duże znaczenie.

Nintendo oberwało się trochę ze względu na to, że korzystać będzie ze specjalnych Kart-Kluczy, by sprzedawać pudełkowe wersje gier, które normalnie byłyby oferowane w formie cyfrowej. Wiceprezes do spraw rozwoju biznesowego w CD Projekt RED, Jan Rosner, uważa, że sprzedawanie pełnych wersji gier w formie pudełkowej nadal jest bardzo ważne, w szczególności w przypadku graczy Nintendo.
"To nie chodzi o to, by czegoś uniknąć", powiedział Rosner w rozmowie z redakcją The Game Business, gdy zapytano go wydawców, którzy sprzedają swoje gry w postaci pudełkowej, a wewnątrz opakowania jest tylko klucz do aktywacji. "Dla Nintendo wciąż bardzo ważna jest sprzedaż pudełkowa, ogólnie pudełka nie odejdą szybko. Nie sądzę byśmy wkrótce doświadczyli rzeczywistości, w której wszystkie gry są wyłącznie cyfrowe".
"Ale podkreślam, to szczególnie ważne w przypadku społeczności Nintendo. Być może bylibyśmy w stanie od tego uciec, ale gdzie tu jest sens. Odpowiednią rzeczą jest stworzenie kartridżów oferujących doświadczenie plug and play".
Rosner podkreślił następnie, że w żadnym razie nie doradza on innym studiom, by odpuściły wydania pudełkowe. Wręcz przeciwnie, jego zdaniem nie powinno się ich bagatelizować. Gracze Nintendo uwielbiają posiadać grę.
Rosner następnie zapytany został o to, czy CD Projekt RED nie obawia się o poprawne działanie Cyberpunk 2077 na Switchu 2.
"Absolutnie się temu przyglądamy. Chcemy mieć pewność, że będzie działać ono poprawnie. Szybko bylibyśmy w stanie powiedzieć, czy Switch 2 będzie w stanie uruchomić grę o takiej skali".
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition będzie dostępne na konsoli Switch 2 w momencie premiery nowego handhelda, czyli 5 czerwca.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler