Clair Obscur: Expedition 33 powstawałoby 25 lat, gdyby zajęła się nim korporacja
Prezes studia Sandfall Interactive uważa, że Clair Obscur: Expedition 33 nie mogłoby powstać w wielkiej korporacji.

Clair Obscur: Expedition 33 okazało się sporym sukcesem, a jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest ono debiutanckim projektem studia Sandfall Interactive, osiągnięcie jest tym bardziej znaczące. Jak stwierdził prezes studia, Guillaume Broche, Clair Obscur: Expedition 33 nie powstałoby we współpracy z większym wydawcą.
Broche rozmawiał z francuskim twórcom treści, Pouce Café, a podczas wywiadu ujawnił, że choć w przeszłości pracował w Ubisofcie jako manager rozwoju marki oraz przewodzący narracji, postanowił pójść w swoją stronę i założyć całkiem nowe studio. W jego opinii, niemożliwe byłoby powstanie tak oryginalnego IP w wielkiej korporacji. Biurokracja by to skutecznie utrudniała.
"Tak, oczywiście. Projekty tego typu - nowe marki, oryginalne opowieści, całkiem oryginalne postaci - są super trudne do przepchnięcia w wielkiej spółce. Jest mnóstwo kroków, by takie coś zatwierdzić. W wielkich strukturach musisz mieć renomę i być wysoko w hierarchii, by mieć szansę opracowania takiego projektu".
Broche sądzi, że gdyby Sandfall Interactive współpracowało z wielkim wydawcą, byłoby mnóstwo problemów i ostatecznie gra potrzebowałaby "25 lat" na to, by powstać. Sandfall chciało przygotować grę po swojemu. Nie chciało się podporządkowywać korporacyjnej kulturze pracy.
"Tak, dla mnie, projekt tego typu wymagałby 25 lat w wielkiej spółce. A ja nie mam takiej cierpliwości. Chcieliśmy ponadto zrobić to po swojemu i naprawdę stworzyć atmosferę. O tym jest ta gra, o tworzeniu atmosfery".
"Myślę, że jeśliby nam się udało, to dlatego, że zrobiliśmy to dobrze. Mamy naprawdę fajne biura, duży ogród, gramy w pétanque w porze lunchu, co widać nawet w grze. By stworzyć grę z pasji potrzebowaliśmy grupę przyjaciół, pomiędzy którymi czuć chemię".
Broche podkreślił następnie, że takie coś będzie możliwe wyłącznie wtedy, gdy Sandfall Interactive pozostanie studiem niezależnym. Dodał on również, że jego team jest nieduży, bo składający się z raptem 25 osób. Wszyscy znają wszystkich, co pomaga w pracy.
Clair Obscur: Expedition 33 dostępne jest wyłącznie na PC, PS5 oraz XS. Gdybyście rozważali zakup wydania przeznaczonego dla PC, koniecznie zapoznajcie się z jego wymaganiami sprzętowymi. Niebawem na naszej stronie znajdziecie też recenzję.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler